فارسی
سه شنبه 28 فروردين 1403 - الثلاثاء 6 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 0
تاریخ انتشار : 27 شهريور 1396 ساعت 2:54 بعد از ظهر

استاد انصاریان در دیدار با اسقف اعظم اوکراین: دین مبین اسلام با همه ادیان از جمله مسیحیت در صلح و محبت است

استاد انصاریان در دیدار با اسقف اعظم اوکراین:  دین مبین اسلام با همه ادیان از جمله مسیحیت در صلح و محبت است

 با انتقال فرهنگ، ارتباطات میان اسلام و مسیحیت قوی تر می شود

دارالعرفان / استاد حسین انصاریان گفت: دین مبین اسلام با همه ادیان از جمله مسیحیت در صلح و محبت است و اسلام مسیح(ع) را فرستاده خدا و مریم را پاکترین زنان تاریخ جهان می داند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان از اساتید حوزه و مفسّر، محقق و پژوهشگر علوم و معارف قرآن کریم امروز در دیدار با اسقف اعظم اوکراین که در شهر کیف برگزار شد، اظهار داشت: جمع حاضر از کشور ایران از ملاقات با حضرت عالی خوشحال و خرسند هستیم و امیدواریم این دیدار بابی در جهت تعامل بیشتر میان ادیان بزرگ الهی به ویژه اسلام و مسیحیت باشد.

از الزامات دین اسلام این است که معتقد باشیم مسیح(ع) فرستاده خداست

استاد حسین انصاریان افزود: ما مسلمانان طبق آیات قرآن کریم و رهنمون های پیامبر اسلام(ص) باید حتما  به حضرت مسیح(ع) و مریم ایمان و اعتقاد داشته باشیم و به این معتقد باشیم که مسیح فرستاده خداست و مریم از پاکترین زنان تاریخ جهان به شمار می رود.

 اگر مسلمانان به حضرت مسیح(ع) معتقد نباشند قرآن کریم آن ها را مسلمان نمی داند

وی اظهار داشت: اگر به مسیح ایمان نداشته باشیم و او را فرستاده خدا ندانیم قرآن مجید ما را مسلمان نمی داند چرا که از جمع انبیای الهی یکی از بزرگترین آن ها را حذف کرده ایم.

مسلمانان در صدر اسلام خاطره خوشی از مسیحیت و پادشاه حبشه دارند

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: ما مسلمانان به دین اسلام، از مسیحیت در زمان پیغمبر اسلام(ص) خاطره خوشی داریم زیرا در مکه هنگامی که مؤمنین به پیغمبر(ص) را مورد شکنجه قرار دادند آن ها به دستور پیامبر به حبشه در آفریقا مهاجرت کردند در آن جا پادشاه مسیحی بود که از یاران پیامبر(ص) به خوبی استقبال کرد.

ما از دولت هایی که خود را منتسب به مسیح می دانند و ظلم می کنند خاطره خوشی نداریم

نویسنده کتاب « تفسیر حکیم» بیان داشت: این همراهی و تعامل بعد از پیامبر اسلام(ص) تاکنون ادامه داشته ولی ما مسلمانان، از دولت هایی که خود را منتسب به مسیح می دانند به دلیل استعمارگری ها و ظلم هایی که به ملت های مسلمانان کرده اند دل خوشی نداریم و این دولت ها را واقعاً مسیحی نمی دانیم.

قرآن مجید، مسیحیان واقعی را مردمی با محبت و با اخلاق می داند

استاد انصاریان تصریح کرد: قرآن مجید مسیحیان واقعی را مردمی با محبت و از نظر اخلاق آن ها را نرم خو می داند و آن ها را دشمن حساب نمی کند، برخلاف یهودی ها که قرآن مجید آن ها را سخت دل و دشمن ما معرفی می نماید.

وی یادآور شد: مسیحیان واقعی طبق آیات الهی به دلیل اخلاق نرم و محبت شان ارزش والایی دارند ولی اعمالی که دولت های اروپایی و آمریکایی با عنوان اینکه مسیحی هستیم مرتکب می شوند قابل پذیرش نیست و ما آن ها را مسیحی نمی دانیم بلکه آن ها را از جرگه ظالمان می شماریم.

مسیحیان و مسلمانان باید به گونه ای زندگی کنند که شخصیت و آبروی پیامبرشان را حفظ کنند

این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: مسیح(ع) و پیروان پیغمبر اسلام(ص) باید در چارچوب آئین خودشان و روابط با یکدیگر به گونه ای زندگی کنند که شخصیت و آبروی پیامبرشان را حفظ کنند.

در 140 جلد کتاب با موضوعات مختلف هر جا که در اخلاق مطلبی ذکر شده از مسیح یاد کرده ام

وی اظهار داشت: من به عنوان یک مسلمان که تاکنون 140 جلد کتاب در اخلاق و روابط اجتماعی و خانوادگی و ادیان نوشته ام همه جا همانند پیامبر اسلام(ص) از حضرت مسیح (ع) یاد کرده ام و تعلیمات ایشان را در کتاب هایم آورده ام.

دین اسلام دین جنگ و اسلحه و شمشیر نیست

استاد حسین انصاریان بیان کرد: دین اسلام بر خلاف آن چه مستشرقین به دروغ در کتاب ها نوشته اند دین جنگ و اسلحه و شمشیر نیست بلکه دین صلح و آشتی و روابط و محبت به همه انسان ها می باشد و البته در مقابل ظالمین و دشمنان از خود دفاع نموده و اجازه پایمال شدن حقوقش را نمی دهد.

وی با روایت داستانی خاطرنشان کرد: آمده است یکی از امامان ما جعفر بن ابیطالب(ع) در بیابانی به سمت مدینه در حرکت بود فردی از تشنگی در حال جان دادن بود امام صادق(ع) سواره بود دید اگر پیاده شود دیر می شود از فرد پیاده خواست آب را به دهان وی برساند فرد پیاده بیان کرد من او را می شناسم او مسیحی است امام فرمود بر ما واجب است که به همه کمک کنیم.

استاد حوزه علمیه در ادامه با ذکر روایتی از امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: امام علی(ع) در زمان حکومتش در خیابان فردی پیر و مسیحی را دید که گدایی می کند از این صحنه ناراحت شد فرمود چه شغلی داشتید؟ وی گفت من کارگزار دارایی و خزانه دار شما بودم به دلیل کهولت سن من را بیرون کرده اند، امام دستور پرداخت حقوق از بیت المال تا پایان عمر را به این فرد مسیحی دادند .

پایه گذار بازنشستگی و مستمری توسط امام علی(ع) را در تکریم فردی مسیحی می دانیم

استاد انصاریان متذکر شد: فردی که بازنشستگی را در دنیا پایه ریزی کرده با احترام به یک فرد مسیحی حضرت علی(ع) می باشد.

نویسنده کتاب ارزشمند «علی مع الحق و الحق مع علی» یادآور شد: شدت محبت دین ما از اجتناب به ستم به قدری زیاد است که امام علی(ع) در نهج البلاغه که ممکن است در کتابخانه شما نیز موجود باشد و این کتاب 1200 سال قبل سخنرانی ها و حکمت های امام علی(ع) را تنظیم کرده است، می فرمایند؛ اگر همه آسمان ها را به من بدهند و در مقابلش بخواهند پوست جو را از دهان مورچه ای بگیرم من مرتکب این کار نمی شوم.

با انتقال فرهنگ، ارتباطات اسلام و مسیحیت قوی تر می شود

استاد حوزه علمیه خطاب به اسقف اعظم اوکراین تصریح کرد: ما از حضرت عالی توقع داریم به روحانیون زیر دست خود بفرمائید دین اسلام، دین محبت است نه اینکه دین جنگ و اسلحه باشد، این پیام را به مسیحیان در اوکراین برسانید و بفرمائید که بین ما و مسیحیت رابطه بیشتری ایجاد شود چرا که با انتقال فرهنگ، این ارتباطات قوی می شود.

وی اظهار داشت: از شما که چهره برجسته ای در مسیحیت هستید انتظار می رود با علم و آگاهی تان و مسئولیت سنگینی که  در پیشگاه خداوند و حضرت مسیح(ع) دارید افکار و نظریات خوب تان را نسبت به اسلام و مسیحیت و جامعه با نامه ای به تمام بزرگان مسیحیت از هر مذهبی چه کاتولیک، پروتستان و ارتدکس و چه دیگر فِرَق برسانید.

با نامه ای به دولت های منتسب به مسیحی جلوی ظلم آن ها را بگیرید

استاد انصاریان تأکید کرد: چون در جهان برای نامه شما ارزش قائل هستند از این رو گروهی را در شرق و غرب عالم از چهره های برجسته مسیحیت به ریاست خودتان انتخاب کنید و با رؤسای دولت هایی که مسیحی هستند و در جهان ظلم می کنند، ملاقات نمایند تا کارهای آن ها را متوقف کنند، حتماً این کار اثر می کند و آن ها نیز می پذیرند.

در ادامه این نشست صمیمی اسقف فیلارت، اسقف اعظم مسیحیان اوکراین در سخنانی ضمن ابراز خشنودی از این دیدار و سخنان استاد انصاریان اظهار داشت: شما دین اسلام را برای من زیبا معرفی کردید، در واقع اسلام و مسیحیت در صلح و دوستی با هم مشترکات زیادی دارند و این حسن تفاهم خوبی در تعامل پیروان این دو ادیان الهی است.

وی افزود: در اوکراین مسلمانان زیادی زندگی می کنند و روابط مسالمت آمیزی میان ما و مسلمانان وجود دارد که می بایست با تکیه بر مشترکات بیش از پیش قوت بگیرد.

انجمن شورای مذاهب در اوکراین با عضویت پیروان ادیان مختلف فعال است

وی تصریح کرد: در اوکراین انجمن شورای مذاهب و کلیساهای سراسر اوکراین و جوامع مذهبی مختلف و فرقه ها و پیروان مختلف مسیحی و مسلمانان و یهودیان وجود دارد که از همه ادیان در این شورا عضویت دارند.

در شورای مذاهب اوکراین 40 شعبه ارتباطات و مناسبات میان ادیان را بررسی می کنند

اسقف فیلارت در خصوص رسالت این شورا اظهار داشت: این شورا در 40 شعبه فعال می باشد که در این شورا موضوعات دینی مورد بررسی قرار نمی گیرد بلکه موضوعاتی همچون ارتباطات و مناسبات میان ادیان و مذاهب و دولت و موضوعات همکاری حسن تفاهم و صلح و آشتی میان کلیه اهالی این کشور مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی توضیح داد: در این شورا همکاری میان پیروان مذاهب و فرقه های مختلف به بهترین نحو وجود دارد و نظرات مثبت در خصوص صلح ادیان در اروپا و آمریکا مطرح می شود.

اسقف اعظم اوکراین یادآور شد: در اوکراین پیروان مسیحیت و اسلام در حالت دوستی و حسن تفاهم با یکدیگر زندگی می کنند امیدواریم در همه جای جهان مسلمانان و مسیحیان در صلح و آشتی و دوستی در کنار هم به زندگی خود ادامه دهند.

وی بیان کرد: ما از مهمانان عزیز که از اوکراین بازدید به عمل آورده اند و با زندگی روزمره اوکراین و ملت آن آشنا شده اند تقدیر می کنیم.

اسقف فیلارت عنوان کرد: شما جایگاه صلح و دوستی در دین اسلام را توصیف فرمودید ما نیز به عنوان پیروان دین مسیحیت در میان مسیحیان، اصل را در زندگی روزمره رفتار و محبت و کمک به هم نوع قرار داده ایم و آمادگی لازم را برای کمک رسانی به همه صرف نظر از دین و مذهب اش داریم.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی از همه ادیان و مذاهب دعوت می کنیم که به صلح و امور خیر بپردازند گاهی افراد گناهکار نیز در میان همه ادیان و مذاهب وجود دارند آن ها افرادی هستند که به هر حال پیمانها و دستورات مذاهب خود را اجرا نمی کنند.

اختلافات از جانب افرادی است که به آئین خود پایبند نیستند

اسقف اعظم اوکراین بیان کرد: این جنگ ها و اختلافات ناشی از پیروان مذاهب نیست بلکه از سوی افرادی است که پایبند به آئین و دستورات دین خود نیستند در حالی که بزرگترین ادیان و مذاهب اسلام و مسیحیت و یهودیت و دین بودایی همه را به صلح دعوت می کنند.

وی گفت: همچنین برخی ازافرادی که خود را منتسب به ادیان و مذاهب معرفی می کنند پیرو دستورات و آئین شان نیستند همه مسلمانان و یهودیان و بودائیان باید در حالت صلح و آشتی زندگی کنیم و به دستورات آئین خود پایبند باشند.

مذهب و دین باید بر اخلاق افراد تاثیر گذار باشد

اسقف فیلارت اظهار داشت: مذهب باید بر روی افراد تأثیر گذار باشد در این زمینه بهترین افراد را پرورش دهیم که دستورات و مذاهب خود را اجرا کنند ما پیروان ادیان و مذاهب مختلف نیز باید با هم درتعامل و گفت و گو باشیم.

باید در کنار ادیان دیگر به گونه ای زندگی کنیم که نشان دهیم مخلوق خداوند هستیم

وی عنوان کرد: برای اینکه یکدیگر را بشناسیم گفت و گو می کنیم در این عرصه نباید به امور داخلی یکدیگر دخالت کنیم بلکه در جامعه و کشورمان طبق مقررات و قوانین کشور زندگی کنیم و به گونه ای رفتار کنیم که نشان دهیم ما مخلوقات واقعی خداوند هستیم.

اسقف اعظم اوکراین ادامه داد: لذا ما در اوکراین در چارچوب یک سازمان با ادیان مختلف معاشرت داریم و گفت و گو به عمل می آوریم و نمونه هایی را برای تبلیغ در کشورهای جهان ارائه می کنیم که به طور مناسب با هم روابط داشته باشند.

وی گفت: بسیار خوب است که به اوکراین آمده اید و با تعاملات میان مسیحیان و مسلمانان آشنا شدید ما امیدواریم این مناسبات در همه کشورها به این شکل باشد.

تعامل ادیان در سازمان مذهب اوکراین بسیاری از سران کشورها را شگفت زده می کند

فیلارت خاطرنشان کرد: در این راستا هیئتی را تشکیل داده ایم و به آمریکا و کانادا اعزام کردیم که متشکل از رهبران و ادیان مختلف در اوکراین بود در حاشیه این سفرها کشورهای آمریکایی و کانادایی بسیار متعجب شده بودند که مگر می شود پیروان ادیان و مذاهب مختلف در چارچوب یک سازمان فعال باشند.

کشورهای جهان با صلح باید جلوی اختلافات و تشنج را بگیرند

وی تصریح کرد: امیدوارم در کشورهای دیگر این مناسبات میان پیروان و مذاهب مختلف وجود داشته باشد تا بتوانیم از تشنج و اختلاف میان ادیان جلوگیری کنیم در بیت المقدس با همه تحولاتی که پشت سر می گذارد می بینیم که مسلمانان و یهودیان و مسیحیان کنار هم زندگی می کنند این شهر در واقع برای کل جوامع می باشد.

مهم ترین اهداف ادیان الهی سعادت بشر است

اسقف اعظم اوکراین عنوان کرد: مهم ترین اهداف ادیان الهی سعادت بشر است؛ من خوشحالم در جریان فرمایشات شما قرار گرفتم و از این صحبت ها استفاده کردم من شنیده ام در ایران مسلمانان و مسیحیان در کنار هم به صورت مسالمت آمیز در صلح و محبت زندگی می کنند این ها باید الگو باشد در اوکراین هم به این گونه است.

وی افزود: یکی از اصول مهم مسیحیت این است که هر کس باید احساس عشق و محبت نسبت به هم نوع داشته باشد و از شرارت متنفر باشد همچنین اگر فردی صادق و درستکار نباشد ما باید به عنوان هم نوع دوستش داشته باشیم و تلاش کنیم تا کارهای نادرست خود را کنار بگذارد و به پرهیزگاری برسد و در واقع با زبان شیوا او را اصلاح کنیم.

ما معتقدیم مسیحیان و مسلمانان باید همکاری تنگاتنگی با هم داشته باشند

اسقف فیلارت بیان کرد: ما معتقد هستیم مسلمانان و مسیحیان باید همکاری بیشتر و تنگاتنگی با هم داشته باشند این جانب به عنوان یکی از رؤسای کنفرانس سراسری جهان دین و صلح بوده ام و در این کنفرانس عضویت داشتم.

وی گفت: این فعالیت های سازمان بین المللی، در زمان جنگ سرد آغاز شد در آن زمان تهدید و جنگ هسته ای نیز وجود داشت و ما فعالیت های گسترده ای در این زمینه انجام می دادیم و در سازمان ملل متحد نیز سازمان ما به عنوان یک سازمان غیر دولتی عضویت داشت البته در پایان جنگ سرد نیز فعالیت های این کنفرانس متوقف شد.

ما امیدواریم همه مردم جهان در صلح و آشتی زندگی کنند

اسقف اعظم اوکراین تأکید کرد: ما باید چنین طرحی را برای صلح جهانی میان دولت های مسیحی انجام دهیم و نه تنها بر روی مخاطبین و مومنان تاثیر بگذاریم بلکه در مقامات جهانی نیز اثر بگذاریم انشالله که جهان در صلح باشد بنده در این ملاقات از خدا می خواهم با هم متحد شویم ما هم به خداوند و هم ملت های خود خدمت کنیم در این عرصه ما تمایل داریم کلیه ملت های جهان در صلح و آشتی با هم زندگی کنند.

انتهای پیام/


منبع : پایگاه عرفان
  • استاد انصاریان
  • استاد انصاریان در دیدار با اسقف اعظم اوکراین: دین مبین اسلام با همه ادیان از جمله مسیحیت در صلح و محبت است
  • استاد انصاریان در دیدار با اسقف اعظم اوکراین
  • استاد انصاریان در اکراین
  • اکراین
  • با انتقال فرهنگ، ارتباطات میان اسلام و مسیحیت قوی تر می شود
  • قرآن مجید، مسیحیان واقعی را مردمی با محبت و با اخلاق می داند
  • مسیحیان و مسلمانان باید به گونه ای زندگی کنند که شخصیت و آبروی پیامبرشان را حفظ کنند
  • 1
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    یازده کشیش در توگو به دین اسلام گرویدند
    بی حرمتی نسبت به مقدسات اسلامی و عدم عذر خواهی پاپ
    تبدیل یک مدرسه کاتولیک درانگلیس به مدرسه‏ای ...
    مزاحمت براي زنان زائر ايراني در سوريه
    هتاکی مفتی وهابی به ایران و شیعیان
    آغاز فشار بر ایرانیان ساکن مالزی به تحریک ...
    هشدار در مورد برگزاری همايش گردشگری صهيونيست‌ها ...
    کشف گور جمعی در مرز عراق و عربستان
    روایت استاد انصاریان از نامه آیت‌الله خویی
    استاد انصاریان: قرآن علاج همه دردهای روحی و فکری ...

     
    نظرات کاربر

    ناشناس
    بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ 15/29 سلام به استاد عزیز آرزوی سلامتی و دیدار از نزدیک
    پاسخ
    0     0
    28 شهريور 1396 ساعت 11:58 صبح
    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^