فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 12 تير 1396 ساعت 5:17 بعد از ظهر

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری؛ هشتم شوال یادآور تلخ ترین حادثه در جهان اسلام است و نباید از یادها برود/ داعش ادامه خوارج نهروان است

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری؛ هشتم شوال یادآور تلخ ترین حادثه در جهان اسلام است و نباید از یادها برود/ داعش ادامه خوارج نهروان است

دارالعرفان – استاد حوزه علمیه قم گفت: واقعه اسفبار هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) تلخ ترین حادثه در جهان اسلام است و خطبا، نویسندگان و به طور کلی اهل قلم باید این واقعه تلخ را همیشه در یادها زنده نگه بدارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر ظهیری در مراسم عزاداری واقعه هشتم شوال در مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان اظهار داشت: هشتم شوال یادآور تلخ‌ترین و دردآورترین حادثه در جهان اسلام است که وقوع این حادثه قلوب همه همگان را جریحه دار کرد.

وی با بیان اینکه در جهان اسلام اماکن و مساجد زیادی وجود دارد، افزود: در جهان اسلام اماکن و مساجد بیشماری وجود دارد اما چندین مسجد و شهر مورد سفارش ویژه قرار گرفته اند.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری ادامه داد: سفر به مکه مکرمه و حضور در مسجد الحرام، سفر به مدینه منوره و حضور در مسجد نبی، سفر به عتبات عالیات و حضور در مسجد سهله و کوفه از جمله این مواردی است که بارها در آیات و روایات ما به آن اشاره شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش به قبرستان بقیع و محل خروج 70 هزار نفر با چهره هایی نورانی و از بهترین های خلق خدا در روز قیامت اشاره کرد و گفت: دردناک‌ترین حادثه تاریخی و اسلامی معاصر به هشتم شوال سال ۱۳۴۴ و پس از روی‌ کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان مربوط ‌می‌شود؛ سالی که وهابیون به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تحقیر مقدسات شیعه، مراقد مطهر ائمه و اهل‌ بیت ‌پیامبر(ص) را مورد هجوم وحشیانه‌ خود قراردادند و بقیع را به مقبره‌‌ای ویران‌ شده و در واقع مهجور و ناشناخته تبدیل‌ کردند.

وی ادامه داد: در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری، فرقه ضاله وهابیت، مرقدهای مطهر و بارگاه نورانی ائمه بقیع(ع) را به ادعایی واهی، تخریب و میلیون ها محب و عاشق اهل بیت(ع) را داغدارکردند؛ داغی که این روزها نه تنها التیام نیافته، بلکه جنایات هولناک گروهک داعش، بر شدت آن افزوده است.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری با اشاره به اینکه بقیع، یکی از مقدس ‌ترین و بافضیلت ترین بقاع مدینه بعد از مدفن رسول گرامی(ص) است، اظهار داشت: قبرستان بقیع اولین مزاری است که به دستور رسول خدا(ص) به وسیله مسلمانان تأسیس شد و در اهمیت این مکان مقدس باید به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کنیم که فرمودند: "از بقیع هفتاد هزار نفر محشور خواهند شد که صورت آنان مانند شب چهارده خواهد درخشید".

وی تصریح کرد: همه باید سالروز تخریب قبور ائمه بقیع را در ذهن داشته باشند و اقامه عزا کنند و نگذارند واقعه جانگداز تخریب بقیع فراموش شود، چرا که حادثه هشتم شوال سند جنایت وهابیت و نشان دهنده دشمنی این جریان فکری با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

استاد حوزه علمیه نسبت به خطر تفکر وهابیت هشدار داد و تصریح کرد: مسلمانان باید نسبت به اقدامات و افراطی گری‌های وهابیت که به نام اسلام انجام می‌شود، هوشیار باشند و اجازه ندهند این گونه اندیشه‌ها بین جوانان رسوخ کند که عواقب بدی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری بیان داشت: متأسفانه، متعصبان وهابی، بیشتر این آثار ارزشمند را به بهانه واهی از میان برده اند و کمتر چیزی از این آثار پرارزش باقی مانده است که نمونه بارز آن، قبرستان بقیع است، این قبرستان، مهم ترین قبرستان در اسلام است که بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده و کتاب بزرگ و گویایی از تاریخ مسلمانان به شمار می آید.

وی با اشاره به جریان های تکفیری و سلفی گفت: این گروه ها دنباله همان گروه های خوارج نهروان هستند که امروز امثال داعش ادامه دهنده این نوع تفکر مسموم می باشند.

انتهای پیام /


منبع : پایگاه عرفان
  • قبرستان بقیع
  • مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان
  • حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر ظهیری
  • هشتم شوال یادآور تلخ ترین حادثه در جهان اسلام است
  • داعش ادامه خوارج نهروان است
  • هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری
  • فرقه ضاله وهابیت
  • تخریب بارگاه نورانی ائمه بقیع(ع)
  • بقیع مهمترین قبرستان مسلمین
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    برگزاری مسابقات قرائت قرآن در آلمان
    شعر مولوی ‌اهل‌سنت برای‌ حضرت ‌زهرا (س)
    کودکی که درباره یوسف و زلیخا شهادت داد و جبرئیل ...
    گزارش تصویری / عزاداری عاشقان و محبان اهل بیت(ع) ...
    چگونه مي شود ظاهر و باطن يكساني داشته باشیم؟
    بانک اسلامی در جمهوری چچن تأسیس می‌شود
    کربلا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان + تصاویر
    برپایی سفره حضرت رقیه(س) در نجف اشرف
    استاد انصاریان: توحید خالص کلید حل همهٔ مشکلات و ...
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^