فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 23 ارديبهشت 1396 ساعت 10:41 صبح

رونمایی از کتاب «اسلام دین آسان» در نمایشگاه بین المللی کتاب + تصاویر

رونمایی از کتاب «اسلام دین آسان» در نمایشگاه بین المللی کتاب + تصاویر

 

آیین معرفی و رونمایی کتاب «اسلام دین آسان» اثرجدید استاد حسین انصاریان با ویرایش و پژوهش حسن خیبری و محمدرضا درانی، به همت مؤسسه فرهنگی علمی دارالعرفان در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

به ‌گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، آیین معرفی و رونمایی کتاب «اسلام دین آسان» اثر جدید استاد حسین  انصاریان با ویرایش و پژوهش حسن خیبری و محمدرضا درانی، عصر امروز پنجشنبه (21 اردیبهشت‌ ماه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید علی بطحائی، معاون پژوهشی مؤسسه علمی و تحقیقاتی دارالعرفان در سالن کتابنمای 1 سی ‌اُمین نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران برگزار شد.

 بطحائی در این نشست اظهار کرد: کتاب‌هایی که در مؤسسه دارالعرفان منتشر می‌شود، ناظر به مسائل روز جامعه است و پشتوانه علمی و دقت نظر حضرت آیت الله انصاریان بهترین سرمایه این مؤسسه است. در جامعه امروز، اصل دینداری مورد تهاجم قرار گرفته و شبهات به اسلام و جامعه آسیب بسیار می‌رسانند. برخی از این شبهه‌ها با ظاهری آراسته به نسل جدید القا می شود و در نتیجه خطرهای بیشتری داشته و نفوذ آنها در زیر لایه‌های جامعه باقی می‌مانند و خطر آنها از قرآن ‌سوزی هم بالاتر است. یکی از این شبهات که به صورت منسجم جامعه را مورد آماج قرار داده مسئله الغا سخت بودن دین اسلام است.  امروزه در برخی از فرقه‌های جعلی از جمله داعش، اسلام بسیار خشن و سخت‌گیرانه نشان داده شده و هدف آن‌ها زیر سؤال بردن دین است. در کتاب «اسلام دین آسان» بسیاری از شبهه‌ها و سؤال‌ها در این زمینه پاسخ داده شده و نشان می‌دهد، اسلام دین سختی نیست.

وی افزود: در قرن‌های دوازدهم و سیزدهم میراث فرهنگی وجود دارد که اسلام را سخت نشان داده، ولی وقتی از گذرگاه قرن سیزدهم عبور می‌کنیم، می‌بینیم  این ‌طور نیست و اسلام در مقایسه با بسیاری آیین‌ها و فرقه‌ها با سخت‌گیری‌های افراطی مخالف است. در حوزه آموزش و فهم قرآن و روابط اجتماعی در بسیاری از آیین‌ها، رسوم‌ سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد که مورد پذیرش اسلام نبوده و نخواهد بود. اسلام در حوزه اجتماعی به‌دنبال راحت‌کردن کارهاست و در زمینه انجام تکالیف دینی هم وضع به‌همین منوال است.

 معاون پژوهشی مؤسسه علمی و تحقیقاتی دارالعرفان گفت: بخش دوم این کتاب به موضوع «بی‌تفاوتی» اشاره می‌کند. اسلام مشخص کرده که در چه مواقعی باید بی‌تفاوت بود و در چه زمان‌هایی بی‌تفاوتی آسیب‌رسان است. به‌عنوان مثال بی‌تفاوتی در مواجهه با خطای کودک سفارش شده است. در بسیاری موارد نیز بی‌تفاوتی آسیب‌های جدی وارد می‌کنند؛ اگر بزرگانی چون ابن‌سینا و خواجه ‌نصیر در مسیر حرکت تاریخ بی‌تفاوت بودند، این میراث ارزشمند از آن‌ها باقی نمی‌ماند.

 بطحائی با اشاره به فرایند تألیف این کتاب بیان کرد: در هنگام تدوین این کتاب هیچ پیشینه‌ای برای تحقیق وجود نداشت و جای این کتاب در جامعه بسیار خالی بود. از موضوع‌های مورد تأکید در مؤسسه دارالعرفان روان ‌بودن متن آثار است و این کتاب هم از این قاعده مستثنی نیست.

 وی با معرفی بخشی از فعالیت‌های مؤسسه دارالعرفان ادامه داد: عرفان اهل بیت(ع) از جمله موضوع‌های مهمی است که در مؤسسه به‌ آن پرداخته می‌شود و یافتن زوایای عرفان ناب قرآنی - روایی  همواره مورد تأکید بوده است. یکی دیگر از موضوع‌هایی که در این مؤسسه درباره آن تحقیق و پژوهش صورت گرفته و در آینده نیز بیش‌تر به آن پرداخته خواهد شد، موضوع عبودیت است، زیرا عرفان‌های اومانیستی دنبال این هستند که جوهر عبودیت را بگیرند. در عرفان اهل‌بیت(ع) به عبودیت توجه ویژه شده است.

 معاون پژوهشی مؤسسه علمی و تحقیقاتی دارالعرفان گفت‌: در مؤسسه دارالعرفان، بحث ترجمه یکی از محورهای اساسی و در کار ترجمه نیز روان‌ بودن متن ترجمه از اصول مورد تأکید بوده است. از جمله آثار فاخری که تاکنون ترجمه شده و به زودی با ادبیاتی روان راهی بازار نشر خواهد شد به ترجمه کتاب ارزشمند «اصول کافی» می توان اشاره کرد. وی افزود که حضرت استاد سعی دارند ترجمه‌هایی روان از آثار فاخر شیعه ارائه دهند، از آن‌ جمله می‌توان به ترجمه «نهج‌ البلاغه» و ترجمه «صحیفه سجادیه» اشاره کرد. همچنین از ترجمه قرآن حضرت آیت الله انصاریان تاکنون 10 میلیون نسخه به چاپ رسیده است.

 وی درباره برخی از آثاری که در آینده از سوی این مؤسسه منتشر خواهند شد، اظهار کرد: کتاب «کامل الزیارات» از آثار فاخر شیعه بوده که در آینده از سوی مؤسسه ترجمه و منتشر خواهد شد. همچنین کتاب‌های «تجلی عبودیت در کربلا»، «راه و رسم رستگاری»؛ «معاد»، «بندگان شکور»، «معرفت دینی»، «توحید و موحدان» و «اصول زندگی نیکان» نیز به‌زودی از سوی مؤسسه روانه بازار نشر خواهند شد.


منبع : پایگاه عرفان
  • نمایشگاه بین المللی کتاب
  • سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • رونمایی از جدیدترین اثر استاد انصاریان
  • سرای اهل قلم
  • رونمایی از کتاب اسلام دین آسان
  • حجت الاسلام دکتر بطحائی
  • فعالیت های مؤسسه دارالعرفان
  • نهمین روز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 96
  • رونمایی از کتاب «اسلام دین آسان» در نمایشگاه بین المللی کتاب
  • رونمایی از کتاب
  • رونمایی از کتاب «اسلام دین آسان»
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    فتوای عجیب دیگر از مفتی های وهابي:قربانیان ...
    راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای اهل‌بیت(ع) در قم
    وضعیت وخیم اقتصادی مسلمانان ایغور چین
    شهادت مظلومانه شيعيان در مرز پاكستان
    با شرکت ایران؛ نمايشگاه مسلمانان اروپا در فرانسه ...
    افزایش هشت عدد درب اضافی به مسجد النبی و باز بودن ...
    هتك حرمت قبور اسلامی در فرانسه
    در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛ توصیه استاد ...
    استاد انصاریان: فاصلۀ بین ما از رحم مادر تا قبر یک ...
    استاد انصاریان: چه کسانی در قیامت زیبا و چه کسانی ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^