فارسی
پنجشنبه 30 فروردين 1403 - الخميس 8 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

وهابیت از منظر آیت الله خوشنویس

وهابیت از منظر آیت الله خوشنویس

آیت‌الله ‌خوش نویس:

به گزارش آینده روشن، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، آیت‌الله جعفرالهادی خوش نویس در دوازدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتمان عقاید و اندیشه‌ها كه با عنوان «وهابیت و بنای بر قبور» در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت بررسی اختلافات بین شیعه، اهل سنت و وهابیون اظهار داشت: یكی از مسائل مورد اختلاف كه به دلیل آن وهابیون اقدام به تخریب قبور ائمه بقیع كرده‌اند مسئله بلند كردن قبر نسبت به زمین است و آن ها به این دلیل دست به تخریب قبور ائمه بقیع كرده‌اند.

وی تصریح كرد: حتی آن ها كار را به جایی رساندند كه می‌خواستند بارگاه پیامبر اكرم (ص) تخریب كنند كه این اقدام با تهدید حكومت شیعی ایران و حكومت سنی عثمانی متوقف شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این كه در مكتب تشیع قبرها به صورت صاف ساخته می‌شود، گفت: این در حالی است كه اهل سنت قبرهای خود را به صورت كوهان شتر می‌ساختند و این رسم نیز نشئت گرفته از زمان جاهلیت است.

وی با بیان این كه وهابیون عقاید خود را با تهدید و ارعاب به مردم ارائه می‌كنند، گفت: تاریخ وهابیت سراسر با خون و كشتار آمیخته شده است.

آیت‌الله خوش نویس با بیان این كه وهابیون با جهالت و گمراهی راه حق را گم كرده‌اند، تصریح كرد: در دین مبین اسلام بر تعظیم شخصیت‌های اسلامی و حفظ قبور اولیا سفارش بسیاری شده است.

وی با اشاره به این كه انبیا و اولیای الهی از بزرگترین و بارزترین نشانه‌های دین هستند، تاكید كرد: یكی از نشانه‌های توجه به انبیا و اولیای الهی و حفظ و بزرگداشت آن ها توجه به قبور این بزرگان است.

استاد حوزه با اشاره به این كه وهابیون قسم‌ خورده‌اند تا حرم‌های اهل بیت را با خاك یكسان كنند، اضافه كرد: وجود بارگاه و حرم به هیچ وجه جای اشكال نیست، چرا كه این اماكن محلی برای عبادت بندگان خداست.

وی به تخریب حرم امامین عسكریین (ع) در سامرا اشاره كرد و اظهار داشت: حرم این دو امام بزرگوار با همت مردم در حال بازسازی است و شیعه برای حفظ عقیده خود از جان و مال خود می‌گذرد.

 


منبع : سايت خبری آينده روشن
  • وهابیت
  • وهابیت و تکفیر
  • آیت الله خوشنویس
  • وهابیت از منظر آیت الله خوشنویس
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    وهابیت از منظرآیت الله علوی گرگانی
    دیدگاه شیعه امامیه و اهل سنت در مورد ابن تیمیه ...
    کتب علمای فريقين درباره ابن تیمیّه
    وهابیت از نگاه حضرت آیت الله العظمی صافی ...
    وهابیت از منظر آیت الله خوشنویس
    وهابیت از منظرآیت الله نوری همدانی
    وهابیت از منظرآیت الله گرامی
    بیانات حضرت آیت الله العظمی مکارم(مد ظله العالی) ...
    وهابیت از منظرآیه الله طبسی
    دیدگاه مرحوم امام خمينى قدس‏ سره الشریف پیرامون ...

    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^