فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

بیانات حضرت آیت الله العظمی مکارم(مد ظله العالی) پیرامون جنایات وهابیت

بیانات حضرت آیت الله العظمی مکارم(مد ظله العالی) پیرامون جنایات وهابیت

 

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به جنایات اخیر پاکستان گفت: ریشه همه اینها از وهابیت سرچشمه می‌گیرد که بلایی برای جهان اسلام شده است و چهره اسلام را مخدوش کرده و علمای جهان اسلام باید برای آن فکری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی، این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به حادثه تلخی که بار دیگر در پاکستان اتفاق افتاد، گفت: از پاکستان خبر رسیده که گروهی از سپاه منفور صحابه جلوی اتوبوسی از شیعیان اهل بیت (ع) را گرفتند و مسافران آن را به رگبار بستند و مرد و زن و کودک را به قتل رساندند.

وی گفت: این مورد قبلا هم اتفاق افتاده و باز هم تکرار شد، اینها به چه دین و مذهبی پایبندند که به این صورت بیگناهان را می‌کشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ریشه اینگونه جنایت‌ها را وهابیت دانست و افزود: ریشه همه اینها از وهابیت سرچشمه می‌گیرد که بلایی برای جهان اسلام شده است و چهره اسلام را مخدوش کرده و علمای جهان اسلام باید برای آن فکری کنند.

وی افزود: ما به دولت پاکستان ایراد داریم که چرا نمی‌تواند امنیت شهروندان خودش را تأمین کند و به این صورت بی‌رحمانه افراد را به خاک و خون می‌کشند. از این گذشته چرا مجامع جهانی اعتراضی نمی‌کنند و فشار نمی‌آورند و مهر سکوت بر لب نهاده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اگر یک نفر از خودشان کشته شود، صدایشان در عالم بلند می‌شود و تمام رسانه‌ها را پر می‌کنند، افزود: شیعیان بی‌گناه را از اتوبوس پیاده می‌کنند و به گلوله می‌بندند و آب از آب هم تکان نمی‌خورد. این چه برنامه جهانی است؟

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن محکومیت شدید این عمل تصریح کرد: با برادران پاکستانی چه شیعه و چه غیر شیعه، آنهایی که در راه اسلام هستند همدردی می‌کنیم و از دولت پاکستان و مجامع جهانی می‌خواهیم که جلوی این جنایات که در عالم سابقه نداشته را بگیرند و ریشه این گروه که منشأ این همه جنایات بی‌سابقه شده، را از جهان بکنند.

نقش وهابیت در قران سوزی

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: اگر آیین وهابیت شکل نمی گرفت امروز بسیاری از مردم جهان مسلمان بودند.

آن هایی که داستان 11 سپتامبر را به وجود آوردند اقلیت وهابی بودند که ما آن ها را از اسلام نمی دانیم و ما با ترور مخالفیم و وهابیون افراطی کسانی هستند که به اسلام ضربات زیادی را وارد کردند.

وی با اشاره به طرح شوم قرآن سوزی در یکی از کلیساهای آمریکا همزمان با سالروز واقعه 11 سپتامبر گفت: جالب این جاست که تمام کلیساهای دنیا این برنامه را محکوم کرده اند و در عین حال یک کشیش احمق در صدد انجام این کار است.

بر پایه گزارش شبکه خبر دانشجو ، مکارم شیرازی افزود: حرف ما با این ها این است که شما اگر قرآن را هم آتش بزنید که نمی زنید ما با این وجود به حضرت عیسی (ع) و حضرت موسی (ع) و کتب تورات و انجیل احترام می گذرایم چرا که این کتب علیرغم تحریفاتی که در آن ها شده است اما از جانب خداوند هستند و لذا مورد احترام مسلمین می باشند.

وی در ادامه با اشاره به این که تقیه مساله ای عقلایی است که در جهان امروز نیز امری عرفی به شمار می رود ، ابراز داشت: در حالی که امروزه وهابیون شیعه را متهم به تقیه می کنند که ما می دانیم در قرآن کریم نیز به تقیه کردن اشاره شده است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرد: امروز وهابیت نسبت به شیعه از کفار بی رحم تر است و لذا در مقابل این افراطیونی که به راحتی سر شیعیان را می برند در جای خود باید تقیه کرد.

وی همچنین در قسمت دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که مهم آن است که انسان در محیط آلوده سالم و پاک زندگی کند و دست از ایمان و اعتقاد خویش برندارد ، بیان داشت: جوانان مومنی که در محیط خانوادگی و یا تحصیل آن ها به مسایل مذهبی بی اعتنایی می شود، بدانند که تنها نیستند و خداوند متعال با آن هاست.

ایشان فرمودند:

دشمنان اسلام، وهابيون را براى تفرقه افكنى و سوء استفاده از مسلمانان در منطقه بسيج كردند

(سايت: salaf.blogfa.com/post-406.aspx//:http به نقل از خبرگزارى ايرنا، دوشنبه پنجم آذر 1386.).

پيدايش فرقه وهابيت يكى از مشكلات و چالش هاى بزرگى‌است كه دين مبين اسلام در طول تاريخ خود با آن روبرو شده و به وسيله آن عقب افتاده است.

(بيانات معظم له در ابتداى درس خارج به مناسبت سال روز تخريب قبور ائمه بقيع، هشتم شوال 1427، دهم آبان 1385).

این مرجع تقلید یادآور شد: باید دانست که همرنگ جماعت گنهکار شدن عین رسوایی است و گرنه تنها بودن و استقامت در راه حق همچون علی بن ابیطالب (ع)ومومن آل فرعون افتخار بزرگی است.


منبع : خبرگزاری فارس
  • وهابی
  • وهابیت
  • وهابیت و تکفیر
  • وهابیت و مذاهب اربعه
  • وهابیون
  • آیةالله العظمی مکارم مد ظله
  • آیت الله مکارم شیرازی
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    دیدگاه شیعه امامیه و اهل سنت در مورد ابن تیمیه ...
    کتب علمای فريقين درباره ابن تیمیّه
    وهابیت از نگاه حضرت آیت الله العظمی صافی ...
    وهابیت از منظر آیت الله خوشنویس
    وهابیت از منظرآیت الله نوری همدانی
    وهابیت از منظرآیت الله گرامی
    بیانات حضرت آیت الله العظمی مکارم(مد ظله العالی) ...
    وهابیت از منظرآیه الله طبسی
    دیدگاه مرحوم امام خمينى قدس‏ سره الشریف پیرامون ...
    وهابیت از منظرآیت الله علوی گرگانی

    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^