فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 3
67% این مطلب را پسندیده اند

شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ | مفتی اعظم وهابیت در عربستان سعودی

وی یکی از کسانی که فتوای تخریب قبور ائمه اهل بیت را صادر کرده است.
شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ | مفتی اعظم وهابیت در عربستان سعودی

شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ در تاریخ 3/12/1362 ق در شهر مکه به دنیا آمد، در سال 1370 ق و در سن هشت سالگی پدرش را از دست داد، وی برای تحصیل به ریاض منتقل شد تا اینکه در دانشگاه محمد بن سعود شهر ریاض مدرک دکترای خود را گرفت.تا اینکه در سال 1407 به عضویت هیئت علمای کبار وهابی عربستان در آمد. و در سال 1412 و با دستور مستقيم پادشاه اين كشور سمت رياست اداره مطالعات علمي و صدور فتاوا منصوب شده است.


در سال 1417 نیز به مقام نیابت و قائم مقامی مفتی اعظم عربستان در آمد. تا اینکه بالاخره بعد از مرگ شيخ عبد العزيز بن باز مفتی اعظم وقت عربستان صعودی در تاریخ 29/1/1420 به مقام مفتي عام و اعظم وهابیون عربستان سعودي و رئيس هيئة كبار علما عربستان منصوب شد.
آل شیخ در حكومت عربستان از جايگاه وزارت برخوردار است، وی علاوه بر کوری باطن از ناحیه یک چشم نیز کور می باشد.

 

برخی فتاوای عجیب و شرم آور آل شیخ:

وی یکی از کسانی که فتوای تخریب قبور ائمه اهل بیت را صادر کرده است.


همچنین مفتي اعظم عربستان شيخ عبد العزيز آل شيخ در برنامه زنده كه از ماهواره المجد عربستان پخش مي شد در پاسخ خانمي در رابطه با يزيد و قيام امام حسين عليه السلام اين چنين پاسخ داد:


زمان پرداختن به اين امور گذشته و زمان آن سپري شده است . آنها گروهى بودند كه درگذشتند، هر كار نيك و بدي كردند براى خود كردند و شما هم هر چه كرديد براى خود خواهيد كرد و مسئول كار آنها نخواهيد بود.


بيعت يزيد بن معاويه، بيعتي شرعي است كه در زمان پدرش معاويه از مردم گرفته شد و مردم هم بيعت كرده و به اين بيعت گردن نهادند. امّا هنگامي‌ كه معاويه از دنيا رفت حسن و حسين بن علي و ابن زبير از بيعت با او خودداري كردند.


حسين و ابن زبير در تصميمشان مبني بر بيعت نكردن به خطا رفتند. چون بيعت با يزيد بيعتي شرعي بود و اين بيعت در زمان زندگي پدرش معاويه و در مقابل چشم مردم گرفته شده بود. ولي خداوند در آنچه مقدر مي فرمايد حكيم و عليم است، آن امت‌ها هم بنا به تقدير خداوند در گذشتند و از دنيا رفتند.
شما را به خدا قسم! من دوست ندارم اين مطالب را از من نقل كنيد. اين‌ها مسائلي است كه گذشته است. تاريخ هم در باره اين مطالب به شكل‌هاي مختلف حكايت نموده است. ولي به هر شكل اين‌ قضايا گذشته و تمام شده ... يزيد و حسين بيش از هزار و اندي سال است كه از دنيا رفته‌اند ...


ولي به عقيده من بيعت يزيد بن معاويه بيعتي شرعي بوده! و حسين را نصيحت كرد‌ند كه از مدينه به طرف عراق نرود، او را نصيحت كردند كه بيعت كند ولي او نپذيرفت. ابن عباس و ابن عمر و فرزدق و بسياري از صحابه او را از رفتن به عراق بر حذر داشته و به او گقتند كه: رفتن به عراق به مصلحت او نيست. ولي حسين اين نصيحت‌ها را نپذيرفت... و خدا هم هر ‌آن‌چه مقدر فرموده بود انجام شدو...


ولي با اين وجود ما براي حسين از خداوند درخواست رضايت كرده و براي او عفو و بخشش را خواستاريم. و مقدرات الهي حكمت‌هايي دارد كه ما از آن آگاه نيستيم ...


اصلاً فائده نقل اين مطالب چيست؟ حسين هر اشتباهي كرده براي خود كرده...


عقيده اهل سنت و جماعت اين است كه واجب است تا به فرامين كسي كه مورد بيعت قرار گرفته و مردم حول محور او جمع شده‌اند گوش فرا داده شده و از او پيروي گردد!!! و قيام و سركشي عليه او نيز حرام مي‌باشد. و از همين‌رو خروج و قيام حسين عليه يزيد حرام بود!!!...


ما مي‌گوييم: حسين در قيامش عليه يزيد اشتباه كرد و براي او بهتر بود كه اين كار را نمي‌كرد. و باقي ماندن در مدينه و بر آن‌چه مردم بر آن اجتماع كرده بودند بهتر و سزاوار‌تر بود. و هر چه به او گفته شد كه عراق طرفدار و همراه تو نيست گوش نداد و توجهي ننمود...


و حقيقت اين است كه مردم عراق و شام و مصر و حجاز و يمن با يزيد بن معاويه در زمان زندگي و حيات پدرش بيعت كرده و امامت و رهبري وي را پذيرفته بودند، به همين جهت هم قيام عليه او و تجاوز به حريم خلافت او جايز نبود. اين تمام مطلب است بيش از اين هم سخني نمي گوئيم و معتقد به بيش از اين هم نيستيم.

 

وی همچنین فتاوای مسخره ای مانند: دیدن سریالهای ترکیه حرام است . و وجود امام زمان دروغ است. و ایرانی ها مجوس و آتش پرست هستند. و دفاع از مردم بحرین و حمله به مسوولین سوریه. حرام بودن تظاهرات بر علیه حکام فاسد عربی. ازدواج دختران ده ساله و ... را داده است.

 


منبع : پرسمان وهابیت
  • وهابی
  • وهابیت و تکفیر
  • وهابیون تندرو
  • شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ
  • شیخ وهابی
  • مفتی اعظم کنونی وهابیت در عربستان سعودی
  • 0
    67% (نفر 3)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:
    [ شیخ ]    

    آخرین مطالب

    عدنان العرعور
    محمّد صالح ابن عثیمین
    عثمان الخمیس
    عبدالرحمن بن ناصر بن براک بن إبراهیم البراک  
    شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ | مفتی اعظم ...
    عبد العزيز بن عبد الفتاح القارئ
    إسحاق بن عبدالله بن محمد دبيري عوضي
    شيخ عبد العزيز بن عبد الله الراجحي  
    احمد الغامدی
    عادل الکلبانی

    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^