فارسی
سه شنبه 28 فروردين 1403 - الثلاثاء 6 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

فتواهای مضحک وهابیت - 2

 یک مبلغ وهابی، برداشتن ابرو و استفاده زنان از کلیپس را از نشانه‌های نزدیک شدن قیامت و مستوجب لعن و عذاب الهی دانست!
فتواهای مضحک وهابیت - 2

بخش اول: «فتواهای مضحک وهابیت - 1»

بخش سوم: «فتواهای مضحک وهابیت - 3»

 

بدعت تازه داعش؛ تغییر اوقات شرعی!

گروه تروریستی داعش، در تازه ترین بدعت مضحک، اوقات شرعی نماز را در مناطق تحت اشغال خود تغییر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع آگاه در استان نینوا خبر داد که گروه تروریستی داعش، اوقات شرعی نماز را در سراسر مناطق تحت اشغال خود تغییر داد و به متصدیان مساجد دستور داد به اوقات شرعی جدید، پایبند باشند.

 

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به وبگاه شبکه السومریه گفت: داعش، هشدار داد ائمه جماعات و مؤذنانی که از اوقات شرعی جدید، تخطی کنند، شلاق زده می شوند.

 

به گفته این منبع، اوقاتِ شرعی قدیمی توسط دیوان اوقاف دولت عراق تعیین شده بود و به همین سبب، داعش، اوقات شرعی سابق را مربوط به «رافضی ها» (!!) می داند و ترجیح داد مردم، با اوقات شرعیِ مغایر با ساعت های نمازِ شیعیان، نماز بخوانند!

 

این منبع تاکید کرد: داعش، اوقات شرعیِ تازه را که 15 دقیقه با اوقات شرعی رسمی عراق تفاوت دارد، در میان تمام مناطق تحت اشغال خود بخشنامه و اعلام کرد.

 

گروه تروریستی داعش، از ماه ژوئن سال 2014، استان نینوا را اشغال کرد و ساکنان این استان، از آن زمان تاکنون در معرض انواع اعدام های جمعی به سبب تخلف از قوانین داعشی بودند. بدعت های "من درآوردی" داعش، مردم این استان را به ستوه آورده است.

 

سیگار حرام است اما روزه را باطل نمی کند!

شیخ مصطفی راشد» شیخ مصری درفتوایی اعلام داشت: سیگارکشیدن در روز رمضان روزه را باطل نمی کند چون غذا یا نوشیدنی نیست.

 

به گزارش شفقنا به نقل از القدس العربی، راشد که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، بیان داشت: سیگار کشیدن شرعا حرام است اما در صورت کشیدن آن در روز رمضان، باعث گشودن روزه روزه دار نمی شود. کباب کردن و دود ناشی از چیزی، روزه را باطل نمی کند.

 

وی در ادامه همچنین اظهار داشت: از جمله اموری که روزه را باطل می کند، خوردن و نوشیدن عمدی می باشد؛ سیگار حرام است زیرا از چیزهای خبیث است اما روزه را باطل نمی کند زیرا جزو خوردنی و نوشیدنی نیست.

 

این مفتی مصری پیش از این نیز در سال ۲۰۱۴ مدعی شده بود که دین مبین اسلام خوردن شراب را حرام نکرده است.

 

ممنوعیت انتقاد از مبلّغان وهابی در عربستان

یک مبلّغ وهابی عربستان منتقدان هم‌قطاران خود را فتنه‌گر توصیف کرد و در شبکه‌های اجتماعی جنجال به راه انداخت.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت روسیا الیوم امروز (دوشنبه) به نقل از شیخ "عبدالله المطلق" که یکی از مبلّغان وهابی عربستان است، گزارش داد: جوانانی که به دنبال اشتباهات مبلغان هستند و آنها را بدعت گذار می خوانند، فتنه گر و آشوب طلب هستند.

 

المطلق که مشاور دفتر پادشاهی عربستان نیز است، در برنامه ای تلویزیونی گفت: برخی از جوانان عربستانی به جای اینکه به مقابله با دشمنان خود بپردازند، به دنبال یافتن عیوب و اشتباهات برادران خود هستند و با این کار زمینه بروز اختلافات و تفرقه را ایجاد می کنند.

 

این مبلغ وهابی عربستانی اعلام کرد: افرادی که به رنجاندن برادران خود می پردازند، همچون موش هایی هستند که دور از چشم صاحب خانه غذاها را می خورند و فاسد می کنند و نمی دانند که کشورشان عربستان با چه فکرهای بیمارگونه ای مواجه است.

 

المطلق درباره منتقدان 3 وهابی دیگر به نام محمد العریفی، عائض القرنی و سعد البریک گفت: من از این سه نفر به جز دوست داشتن خداوند و پیامبرش، وطن دوستی و تدریس علوم دینی در دانشگاه ها چیزی دیگری ندیده ام و به یکی از این سه نفر به علت دفاعش از اعتقادات دینی سوء قصد شده بود.

 

عائض القرنی روز اول مارس 2016 هنگام خروج از دانشگاه شهر زامبوانگا در جنوب فیلیپین مورد سوء قصد قرار گرفت که مهاجم به ضرب گلوله کشته شد.

 

این در حالیست که برخی از کاربران شبکه های اجتماعی شیخ عبدالله المطلق را داعشی توصیف کردند و در صفحات شخصی خود نوشتند که این شیخ ِ وهابی فتنه گر است و از تروریست ها حمایت می کند.

 

"انسان نبودن زنان" عنوان دوره دانشگاهی در عربستان!

فعالان رسانه ای حجاز، با انتشار عکسی از برگزاری یک دوره آموزشی تحت عنوان "آیا زن انسان است یا نه" در دانشگاه شهر مکه خبر داده اند.

 

در آگهی مطبوعاتی که در رابطهبا مکان و زمان برگزاری این دوره منتشر شده، شماره هایی برای تماس درج شده است. این در حالی است که عربستان سعودی تابع قوانین فرقه ضاله "وهابیت" بوده و قوانین انحرافی آن را در این کشور اجرا می کنند. طبق این قوانین زنان حق نشستن در کنار پدر، برادر، و محارم خویش را نداشته و در صورت نیاز به بیرون رفتن الزاما باید به همراه یکی از محارم ذکور خود اینکار را نجام دهد.

 

مبلّغ وهابی: کلیپس زنان از نشانه‌های قیامت است!

 یک مبلغ وهابی، برداشتن ابرو و استفاده زنان از کلیپس را از نشانه‌های نزدیک شدن قیامت و مستوجب لعن و عذاب الهی دانست!

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سخنان یکی از مبلغان وهابی سعودی در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سؤالی درباره برداشتن ابرو و استفاده از کلیپس توسط زنان، موجی از تمسخر در شبکه های اجتماعی به راه انداخت.

 

این مبلغ وهابی درباره برداشتن ابرو با استناد به حدیثی که در برخی کتب روایی به رسول خدا (ص) نسبت داده شده، خطاب به زنان گفت: تصور کن که در بازار هستی و پیامبر خدا (ص) تو را ببیند که ابرویت را برداشته ای و بگوید که تو ملعون و نفرین شده هستی! چه احساسی پیدا می کنی؟!

 

وی درباره استفاده زنان از کلیپس هم گفت: امیدوارم که مردان ما اجازه ندهند زنانشان از نشانه های نزدیک شدن قیامت باشند، همان ها که مویشان ده سانتی متر هم نیست، اما کلیپسی به اندازه کوه اُحد بر روی سرشان قرار می دهند و روسری را روی آن می گذارند!

 

اما شاید جالبترین بخش از سخنان این مبلّغ، آنجا بود که با لحنی طنزآمیزتر از قبل خطاب به زنان و مردان گفت: گول تصاویر تلویزیونی و رسانه ای را نخورید.. در هر شبکه تلویزیونی اتاق های گریم وجود دارد که افراد، "پاپا نوئل" وارد آن می شوند و –سبحان الله!- "حوری" از آن بیرون می آیند.. این زنانی که به نظر زیبا می آیند، 6000 عمل زیبایی انجام داده اند و اگر یک سیلی به صورت آنها بزنی، به هزار قطعه تقسیم می شوند!

 

دفاع تمام قد مفتی وهابی از ازدواج همجنسگرایان و لواط!!

به گزارش «شیعه نیوز»، دیوان عالی آمریکا هفته جاری با ۵ رای موافق در برابر ۴ رای مخالف، ازدواج همجنس‌گرایان را تایید کرد.

 

«عائض بن عبدالله القرنی» مفتی وهابی سعودی در واکنش به این موضوع گفت: ازدواج همجنسگرایان که آمریکا آن را تایید کرد جنبه ای از جنبه های دین است.

 

وی سپس ادعا کرد: مسأله ازواج در اسلام لزوما درباره ۲ جنس مخالف یعنی زن و مرد نیست بلکه در برخی حالات شامل ازدواج دو همجنس نیز می شود.

 

القرنی افزود: ازدواج همجنس گرایان در مذهب ما شروط سختی دارد که آن را پیچیده کرده است و در پی آن جامعه آن را بعید اعلام کرده است.

 

این مفتی وهابی که فتواهایی بحث برانگیز دارد لواط و ازدواج همجنسگرایان در اسلام را بر مبنای اصرار شریعت به نزدیکی بین افراد و دوستی میان آنها مجاز دانست.

 

القرنی تصریح کرد: این روابط زمانی که ضرورت اقتضا کند واجب است. وی تاکید کرد برخی از زندانیان و به گفته وی مجاهدان اقدام به انجام لواط در زندان و جبهه جنگ کرده اند زیرا ضرورت این اقتضا را به وجود آورده است.

پیش‌بینی می شود که این فتوای القرنی با واکنش‌های مختلفی روبرو شود.

 

مفتی های وهابی:دیدن آثار تاریخی و اسلامی حرام است

هیات امربه معروف و نهی از منکر با اشاره به فعالیت های توریستی و بازدید از آثار تاریخی و اسلامی بیان کرد: « دیدن از آثار تاریخی و اسلامی حرام است؛ زیرا هیچ کدام از صحابه این کار را انجام نداده بودند.»

 

به نقل از پایگاه سعودی الحیات، هیات امر به معروف سعودی همچنین اضافه کرد: از آن جا که توریسم حرام است، بنابراین پول و مالی که از این راه حاصل گردد، نیز حرام خواهد بود و باید به شدت به افرادی که در زمینه فعالیت می کنند، برخورد کرد، پس ابتداباید به آنان پند و اندرز داد و آنان را به راه راست هدایت کرد، و در صورتی که به نصیحت ها گوش ندادند، به مسوولین هیات گزارش داد.

 

شانه کردن مو بیش از دو بار حرام است!

یک مبلّغ مصری با استناد به حدیثی که در منابع اهل سنت به رسول خدا (ص) منسوب است، چنین نتیجه‌گیری کرد که شانه کردن و مرتب کردن مو برای مردان بیش از دو بار در روز حرام است!

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "یسری جبر" از مدرسان دانشگاه الازهر مصر در یکی از برنامه‌های خود که از شبکه "ناس" پخش می شود، گفت: توجه و رسیدگی زیاد مردان به موهای خود، شرعا مکروه است و رسول خدا (ص) مردان را از شانه کردن و مرتب کردن موی خود بیش از یک یا دو بار در روز منع کرده است؛ به ویژه زمانی که این کار از حد بگذرد و موجب شبیه شدن مردان به زنان شود که در این صورت حرام خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی منسوب به پیامبر (ص) مدعی شد که اگر رسیدگی مردان به موهای خود بیش از دو بار در روز مکروه باشد، پس حتما شانه کردن و مرتب کردن بیش از حد موها برای مردان حرام است زیرا موجب شبیه شدن آنان به زنان می شود و شرعا حرام است که مردان خود را شبیه زنان کنند.

 

تقسیم بندی بدعت به بدعت خوب و بد از دیدگاه وهابیت

وهابیون که هیچ دلیل واضح و مستندی بر ادعاهای پوچ خود ندارند در جدیدترین فتوایی که از سوی هیئت کبار علمای آنان صادر شده در فتوایی عجیب مدعی شده اند که ما دو گونه بدعت داریم بدعت خوب و بدعت بد. البته ظاهرا خودشان هم نفهمیده اند که چه گفته اند لذا برای آگاهی بیشتر اصل فتوا را خدمتتان ارائه می نماییم:

 

سوال: علمای مسلمان(وهابی) راجع به بدعت نظرات متفاوتی ارایه داده اند، پس یک عدۀ ایشان گفته اند: بدعت بعضي آن خوب است وبعضی آن بد است پس آيا این درست است؟

جواب: بدعت: عبارت از هر آنجه که بر وفق نمونه سابق ایجاد نشده باشد، سپس برخی از این بدعتها به مسایل معاملات وامور دنیا تعلق میگیرد؛ مانند اختراع کردن وسائل انتقال مانند هواپیماها وماشینها وقطارهاي خط آهن، ودستگاههای برقی، وسائل پخت وپز، ودستگاههاي تهویه که برای گرم وسرد ساختن هوا استفاده میشود. وابزار جنگ مانند بمبها وزیر دریایی ها وتانکها ... ودیگر چیزها که به منفعت مردم بر میگردد در امور دنیای آنها پس این در ذاتش کدام اشکالی ندارد ودر ساختن آن گناهی نیست،

 

واین ابزار ووسایل اگر مقصد از اختراع آن ومورد استعمال آن خیر ومصلحت مشروعی باشد پس آن خیر است، واگر هدف از آن خراب کاری وزیان رساندن وتبهکاری در روی زمین باشد وبرای شر وآسیب رساندن به بندگان خدا باشد پس آن شر ومصیبت است، گاهی بدعت ونو آوری در دین عقیده یا عبادت گفتاری وکرداری میباشد؛ مانند بدعت نفی کردن قدر، وساختن مساجد بر قبرستان، وبر پا کردن گنبدها بر قبرها، وخواندن قرآن در قبرستان برای مردگان، وبر گذار کردن محافل بمناسبت یاد بود وگرامی داشت صالحان وبرجستگان، ومدد خواستن از غیر خدا وطواف کردن در زیارتگاهها، پس این وامثال آن همه گمراهی اند؛

 

بنا به فرمودۀ پیامبر (صلی الله علیه وسلم): از کارهای نو به میان آمده در حذر باشید، چراکه هر کار نو به میان آمده بدعت است، وهر بدعت گمراهی است لیکن بعضی این افعال شرک بزرگ است که از اسلام بیرون میکند؛ مانند مدد خواستن از غیر خدا در آن اموری که به ماورای اسباب ووسایل عادی ارتباط دارد، وذبح کردن ونذر کردن برای غیر خدا... مانند اینها وآنچه عبادت خاص به خداوند است، وبعض از اینها وسیله برای شرک است؛ مانند تقرب جستن به خدا بوسیله جاه ومنزلت نیکان وشایستگان، وسوگند خوردن بغیر خدا، گفتن کسی: آنچه خدا خواست وتو خواستی، وبدعت در عبادت مگر به احکام پنجگانه تقسیم نمیشود چنانکه بعض از مردمان فکر کرده اند؛ بدلیل عام بودن حدیث: هر بدعت گمراهی است.

پرسش سوم از فتوای شماره 948- مجموعه فتاوای هیئت کبار، جلد دوم، ص 452و453

  

فتوای عجیب مبلغان سعودی درباره سرزمینهای کفر

مبلغان سعودی در اظهاراتی متناقض با اقدامات و فعالیتهای شاهزادگان سعودی و اظهارات پادشاه این کشور درباره گفتگوی ادیان، سفر مسلمانان به سرزمین‌های "کفر" را حرام می‌دانند.

 

به گزارش روز دوشنبه 15-2-93 پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالله السویلم" امام و خطیب مسجدی در ریاض پایتخت عربستان، تأکید کرد که سفر به سرزمین‌های کفر قطعا حرام است.

 

وی با صدور فتوایی اظهار داشت: سفر به خارج از کشور از نظر شرع حرام است مگر آنکه ضرورتی وجود داشته باشد که البته برای آن نیز شروطی وجود دارد.

 

السویلم در اظهاراتی مطبوعاتی در عربستان تأکید کرد: کسی که در سرزمین های کفر بمیرد ممکن است که از کفار و اهل جهنم باشد.

 

السویلم درحالی این مسأله را مطرح می کند که وی عضو کمیته "نصیحت" است که از سوی وزارت کشور برای نصیحت و هدایت افراطی‌های سعودی تشکیل شده است.

 

هدف وزارت کشور عربستان از تشکیل این کمیته هدایت سعودی‌های افراطی است که از القاعده حمایت می‌کنند؛ به ویژه کسانی که از زندان گوانتاناموی آمریکا آزاد شده و به عربستان باز گردانده شده اند.

 

مبلغان سعودی در موضوع تحریم سفر به خارج از عربستان، به فتوای سابق کمیته پژوهشها و فتوای هیأت علمای ارشد سعودی استناد می کنند. این کمیته قبلا فتوا داده بود که سفر به سرزمین‌های کفر حرام است زیرا در آنجا با فتنه و پلیدی مواجه شده و با کفار اختلاط می کنند و مسائل منکر را می بینند.

 

البته این کمیته در برخی موارد اضطراری مانند درمان بیماری، سفر سعودی‌ها به کشورهای کفر را مجاز دانسته است.

 

صدور این فتوا درحالی است که کشورهای اروپایی و غربی، مقصد بیشتر شاهزادگان عربستانی برای تفریح و سرگرمی است.

 

فتواي جديد وهابيت: استفاده از عابر بانک حرام است!

به گزارش شيعه آنلاين، «عبدالرحمن براک» مفتي سرشناس وهابيت عربستان سعودي که هر از چند گاهي با صدور فتواهاي عجيب و غريب جنجالي تازه به وجود مي آورد، در جديد ترين فتواي خود استفاده از عابر بانک در خريد را حرام دانست!

 

وي در پاسخ به استفتاء يکي از هوادارانش که صاحب يک فروشگاه طلا فروشي است، در اين باره گفت: با توجه به اينکه خريداري که هنگام خريد از عابر بانک استفاده مي کند، به طور مستقيم پولي را به فروشند نمي پردازد، لذا اين معامله عقدي باطل به شمار مي رود و جايز نيست که صورت گيرد!

 

زنان بدون مَحرم قلیان نکشند!

در ادامه سلسله "محرومیت"‌های زنان عربستان از انجام فعالیت‌های مختلف، سرانجام یکی از این محدودیت‌ها به نفع آنها شد!

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، منابع خبری عربستان اعلام کردند که "شورای امر به معروف و نهی از منکر"، ممنوعیت ارائه قلیان به زنان بدون مَحرم و زنان زیر 18 سال را در شهر جده عربستان به اجرا گذارده است.

 

در این اخبار تصویری نیز از یک قهوه خانه در شهر جده منتشر شده که این خبر را تایید می کند.

 

بدین ترتیب به نظر می رسد در میان تمامی فعالیت هایی که زنان عربستان بدون حضور مرد مَحرم از انجام آن محروم هستند و هر روز هم بر فهرست آنها افزوده می شود، این مورد برای "سلامت" آنان مفید است و به نفع آنان خواهد بود!

 

اين مفتي وهابي در ادامه افزود: براي مثال هنگامي که يک فرد براي خريد طلا مي رود، بعد از پسنديدن چون پول زيادي همراهش نيست و از عابر بانک استفاده مي کند، در واقع همان لحظه اي که طلا را دريافت مي کند، پول را به فروشند نداده، لذا خريد و فروش شرعي صورت نگرفته و اين معامله باطل است!

 

فتوای جدید وهابیت:خوردن نان فانتزی حرام است

به تازگی هیئت شرعی شهر حلب در سوریه به حرمت خوردن نان های فانتزی "کروسانت" فرانسوی و اروپایی فتوا داد به خاطر اینکه این نان ها دلالت بر استعمار می کنند و از طعام کفار هستند.

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ هیئت شرعی شهر حلب در سوریه به حرمت خوردن نان های فانتزی "کروسانت" فرانسوی و اروپایی فتوا داد به خاطر اینکه این نان ها دلالت بر استعمار می کنند و از طعام کفار هستند.

 

هیئت شرعی شهر حلب این فتوا را به فتوای علمای وهابی به نامهای "عبدالمجید حسین" و "علی بن نایف" استناد می کنند که این دو می گویند کروسانت به معنای هلال در لغت فرانسوی است. چون پرچم مسلمانان هلال ماه بود این نان زمانی اختراع شد که عثمانی ها در فتح وین، (از شهرهای اتریش) شکست خوردند و اروپایی ها برای شادی در شکست عثمانی ها این نان که به شکل هلال است را ابداع کردند. و چون به شکل هلال که شعار اسلامی و پرچم اسلام بود درست می شود خوردن آن حرام است و این نان زمانی پخت می شود که اروپایی ها برای پیروزی بر مسلمانان شادی کنند.

 

هیئت شرعی حلب در فتوای خود آورده است که از طعام کفار و تشبه به کفار در خوراک باید پرهیز گردد و نان فانتزی (کروسانت) را با نان های عربی باید تغییر داد.

 

مجله تایم آمریکا و روزنامه واشنگتن پست حرمت نان فانتزی کروسانت به وسیله هیئت شرعی شهر حلب را به سخره گرفته اند.

 

کمال هلباوی در روزنامه بین المللی القدس العربی هم از صدور چنین فتوایی انتقاد کرده است و می گوید چگونه پژوهشگر یا هیئت شرعی به خود اجازه می دهد بر خلاف قرآن کریم فتوا دهد و چیزی که خداوند حلال کرده را حرام کند و چیزی که خدا حرام کرده را حلال کند مگر هیئت شرعی این آیه را نخوانده اند که خدا می فرماید : الْيَوْمَ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّبَاتُ وَطَعَامُ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ حِلٌّ لَكُمْ وَطَعَامُكُمْ حِلٌّ لهم’.

 

پرداخت زكات به تروريست ها

سلمان العوده ،از مفتیان سلفی افراطی که خود را میانه رو معرفی می کند ، با صدور فتوایی گوی سبقت را از تندورترین سلفی های مصر نیز ربود و اعلام کرد که می توان زکات جمع آوری شده مسلمانان را در اختیار تروریست های سوریه قرار داد.

 

متن عبارت العوده که او در صفحه شخصی اش در فیس بوک و در پاسخ به استفتایی قرار داده، چنین است

“یجوز دفع الزکاة لهم، و یجوز تعجیلها لمن عادته إخراجها فی رمضان”!

می توان زکات را در اختیار اعضای ارتش آزاد سوریه (تروریست ها) قرار داد و حتی کسانی هم که عادت دارند زکات سالانه خود را به همراه زکات فطره در ماه مبارک رمضان پرداخت کنند، امسال آن را زودتر در اختیار این گروه بگذارند!

در پی این فتوا جمعی از علمای سلفی سعودی نیز با العوده همراه شدند :

خالد هنداوی؛به اصطلاح مفتی وهابی سعودی گفت:

این فتوای العوده صد در صد صحیح است و من نیز می گویم واجب است مسلمانان زکات خود را به دست تروریست ها برسانند.

 

فتواهای داعش:قطع انگشتان دست برای کشیدن قلیان/ ممنوعیت نشستن زنان بر روی صندلی

گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، با نصب پلاکاردهایی در سطح شهر رقه سوریه، فتواهای عجیبی را با عنوان قوانین جدید شرعی از جمله ممنوع بودن نشستن زنان بر روی صندلی وضع کرد.

 

گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، در بیانیه‌ای فتواهای عجیبی با عنوان "قوانین شرعی" را برای اجرا در شهر رقه در شمال شرق سوریه ابلاغ و اجرای آن را از 15 نوامبر(25 آبان) اعلام کرد.

 

بر اساس بیانیه این گروهک، پوشیدن هرگونه شلوار جین و تی‌شرت و آرایش صورت برای دختران ممنوع است و آنها باید لباس عبا و حجاب اسلامی داشته باشند.

 

همچنین، کشیدن سیگار و قلیان ممنوع بوده و کسی که مرتکب آن شود به قطع دو انگشت سبابه و وسط محکوم می شود؛ در صورت تکرار، به 80 ضربه شلاق محکوم و با ادامه آن اعدام خواهد شد.

 

براساس این بیانیه، آرایشگاه‌های مردانه باید بسته شود و کوتاه کردن مو ممنوع است و مخالفت کردن با این قوانین شرعی حکم اعدام دارد.

 

این گروهک تروریستی در بیانیه خود تاکید کرده است: «گذاشتن لباس زنانه درفروشگاه‌ها درملاء عام ممنوع بوده وفروش لباس زنانه باید توسط زن باشد. در اماکنی که لباس زنانه دوخته می‌شود نباید مردان حضور داشته باشند درغیر این صورت آن اماکن بسته خواهد شد.»

 

از دیگر فتواهای اعلام شده از سوی این گروه، ممنوعیت استفاده از تصویر زنان در تبلیغات است. همچنین زنان در صورت نیاز به درمان، تنها باید به دکتر زنان مراجعه کنند. آرایش کردن، مدل دادن مو و استفاده از موادی مانند ژل برای مو توسط جوانان ممنوع بوده و مخالفت با آن 80 ضربه شلاق در پی خواهد داشت.

 

این بیانیه افزوده است: هرکس کلمه «داعش» را بکار ببرد به 70 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. (داعش) نامی است که برخی به گروه تکفیری موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» داده‌اند.

شهر «رقه» در شمال سوریه از نزدیک به 10 ماه پیش در کنترل گروه‌های تکفیری و تروریستی است.

  

مهملات ویاوه گوی مبلغ سلفی مصری در واکنش به درخواست قانونی شیعیان این کشور

ناصر رضوان مبلغ سلفی مصری و موسس جمعیت موسوم به "جمعیت دفاع از صحابه و آل" مدعی شد این درخواست، اعترافی از سوی خود شیعیان مصر است مبنی بر اینکه آنها دین دیگری دارند که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد! وی سپس در اظهاراتی تند تر، شیعه را از مذاهب منحرف از اسلام بر می شمرد.

 

به گزارش «شیعه نیوز»، ناصر رضوان مبلغ سلفی مصری و موسس جمعیت موسوم به "جمعیت دفاع از صحابه و آل" درخواست شیعیان مصر مبنی بر داشتن عبادت گاههایی مخصوص به خود را رد و بر آن اعتراض نمود.

 

وی مدعی شد این درخواست، اعترافی از سوی خود شیعیان مصر است مبنی بر اینکه آنها دین دیگری دارند که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد! این مبلغ سلفی افزود: اگر اینها خود را مسلمان می دانند عبادات و آداب و رسوم خود را در مساجد به جا آورند! آداب و رسومی که ادعا می کنند می خواهند در عبادت گاه های ویژه خود و یا همان حوزه ها انجام دهند.

 

ناصر رضوان سپس در اظهاراتی تند تر، شیعه را از مذاهب منحرف از اسلام بر می شمرد و می گوید: شیعیان مخالف ماده 219 قانون اساسی هستند زیرا این ماده برای حمایت ملت مصر از شیعه، خوارج و تمام مذاهب منحرف از دین اسلام در قانون وضع شده است!

 

شایان ذکر است که "ماده 219 از سوی احزاب سلفی مصر برای گنجاندن در قانون اساسی این کشور وضع شده است و افزودن این ماده به قانون اساسی مدتی است که در مصر بحث و جنجال به پا کرده است، دراین ماده قوانین شریعت اسلامی به جای اصولش به عنوان منبع اصلی قانونگذاری در نظر گرفته شده است".

 

چندی پیش بهاء الدین شعبان دبیر کل حزب سوسیالیست مصر در اعتراض به همین ماده 219 در اظهاراتی خواستار یک قانون اساسی مناسب برای تشکیل دولتی مدنی- دموکراتیک جدید شد، قانونی که به آزادی فکر و اعتقاد احترام بگذارد، قانونی که بر علیه احزاب و ادیان دیگر تحریک نکند و آشوب به راه نیندازد؛ وی سپس در خطاب به کمیته 50 نفری مسئول تدوین قانون اساسی گفت: متون وهابیت نباید وارد قانون شود.

 

حکم همجنس‌بازي برای زنان تروریست

یس از صدور فتاوای جهاد زنا (جهاد نکاح)، جهاد لواط و جهاد زنای محارم، مفتی‌های تکفیری، فتوای حلال‌بودن مساحقه (همجنس‌بازی زنان) در میدان‌های جنگ در سوریه را صادر کردند.

 

گروه بين‌الملل مشرق - یس از صدور فتاوای جهاد زنا (جهاد نکاح)، جهاد لواط و جهاد زنای محارم، مفتی‌های تکفیری، فتوای حلال‌بودن مساحقه (همجنس‌بازی زنان) در میدان‌های جنگ در سوریه را صادر کردند.

 

 الخبر پرس اعلام کرد: وهابیت تکفیری این روزها فتاوای دینی را به عنوان ابزاری در راستای تحقق منافع مقاصد سیاسی خود استفاده می‌کنند و با استفاده از تکفیر دیگران و ایجاد انحراف در دین از صدور هر فتوای برای حلال کردن محرمات و حرام‌کردن حلال‌های شریعت اسلام ابایی ندارند.

 

فتاوای جهاد زنا و جهاد لواط و جهاد زنای با محارم، بخشی از فتواهای تکفیری‌هایی است که این روزها مطرح شده است.

 

تازه‌ترین فتوای مفتيان وهابت تکفیری در مورد حلال‌بودن جهاد مساحقه (همجنس‌بازی زنان) صادر شده است.

 

بر اساس این گزارش، در میان زنانی که برای جهاد زنا موسوم به جهاد زنا به سوریه رفته‌اند، تعدادی هستند که بنا به فتوای یکی از شیوخ تکفیری اقدام به همجنس‌بازی هم می‌کنند.

 

این زنان در جبهة النصرة و دولت اسلامی عراق حضور دارند و بر اساس فتوای شیخ جبهة النصرة در "معرةالنعمان" اقدام به همجنس‌بازی با زنان دیگر می‌کنند، ‌چرا که این شیخ تکفیری فتوا داده زنان مجاهده در مناطق درگیری‌ها با ارتش سوریه، چنانچه براي اطفاي غريزه جنسي خود دسترسی به جنس مذکر نداشته باشند، می‌توانند نيازهای جنسی خود را با هدف خاموش‌کردن آتش شهوت‌شان از طريق زنان دیگر تأمين کنند.

 

گزارشگر الخبرپرس در این راستا حداقل با 10 زن گفت‌وگو کرده که مشغول سرويس‌دهي جنسي به تروريست‌هاي زن فعال در سوريه هستند و اسامی آنان نیز مشخص است. بيشتر اين زنان و دختران، شامل زنان کشورهاي حاشيه خلیج فارس و خارجی هستند که با هدف جهاد زنا وارد سوریه شده‌اند.

 

شش نفر از این زنان از کشورهای عربی و آسیایی هستند و مابقی آنان نيز به عنوان تک‌تیرانداز با گروه‌هاي تروریستي همکاری می‌کنند.

 

فرزندان خود را با اسماء شیعی مانند حسین و.. نامگذاری نکنید

یک مفتی وهابی به نام ابوالبراء به تازگی بر صفحه ی شخصی اینترنتی خود نوشته است: فرزندان خود را با اسماء شیعی مانند حسین و علی و زهرا نامگذاری نکنید زیرا منجر به فرقه گرایی می شود!

 

شخصی به نام حسین در سوالی از وی می پرسد: ای شیخ من این موضوع را نمی دانستم خواهش می کنم شما از سوی خود اسمی را به من پیشنهاد دهید قبل از اینکه گریه سر دهم. ابوالبراء در جوابش می گوید: یک تاء به اول نام خود اضافه کن تا حسین تبدیل به تحسین شود.

 

گفتنی است وهابیون با ادعای انتساب خود به اهل تسنن سعی دارند تا وانمود کرده از مسلمانان می باشند این در حالی است که حب اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین در بین اهل تسنن امری بدیهی است که با نامگذاری فرزندان خود به نام اهل بیت(ع) این امر به اثبات رسانده اند و این دسته از فتاوا نشان دهنده دشمنی آنان با اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین می باشد.

 

نوشیدن ادرار برای پاک شدن گناهان!

«شیخ صالح المغامسی» چهره سرشناس وهابیت و امام و خطیب مسجد قباء در مدینه منوره، فتوای موسوم به «نوشیدن ادرارمجاهدین» در فرقه ضاله وهابیت را برای ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره جایز دانست و گفت: نوشیدن ادرار مجاهدین باعث پاک شدن گناهان مبارزان ارتش آزاد و جبهه النصره می شود.

 

فتوای عجیب وهابی‌ها در مورد شپش

 تاکنون فتواهای عجیب و غریبی از سوی گروه های سلفی و مشایخ آنها صادر شده که تعجب و شگفتی بسیاری از به دنبال داشته است، اما شاید یکی از عجیب ترین این فتواها، فتوایی باشد که هیئت شرعی وابسته به گروه "جبهه النصره" در شهر حلب آن را صادر کرد.

 

براساس فتوای صادره از سوی این هیئت "کشتن شپش ها در محاسن مردان به این جهت که یکی از مخلوقات خداوند هستند، حرام اعلام و منع شده است".

 

هیئت شرعی حلب این فتوای خود را با انتشار بیانیه ای اینگونه توجیه کرده است:

"در محاسن برخی از برادران مسلمان که به تبعیت از سنت مبارک رسول الله (ص) اقدام به بلند کردن محاسن خود کرده اند، شپش های مبارکی ظاهر شده که دلیل آن کمبود و یا نبود آب در جبهه های نبرد به طور دائم و مستمر و بسنده کردن آنها به آن آب تنها برای گرفتن وضو است و این فضای مناسبی را برای رشد شپش ها فراهم کرده است.

 

در این راستا هیئت شرعی حلب به برادران مجاهد توصیه می کند که ریش های خود را به تبعیت از پیامبر (ص) با حنا رنگ کنند که موجب کاهش خارش ناشی از وجود شپش و کشته شدن آنها می شود که در محاسن آنها وجود دارد، چراکه این شپش ها از مخلوقات مومن خدا هستند.

 

 طلاق های الکترونیکی در عربستان!

به گزارش "ادیان نیوز"، روزنامه الشرق عربستان نوشت: یک قاضی عربستانی که خواست نامش فاش نشود با صحیح دانستن طلاق الکترونیکی، جنبه منفی آن را احتمال انکار این نوع طلاق از سوی همسر دانست و خاطرنشان کرد: قضات باید خطرات این انکار را تبیین کنند. زیرا پس از صدور لفظ طلاق از سوی مرد، دیگر زن بر وی حرام خواهد شد.

 

"سلطان عنزی"، وکیل دادگستری در عربستان، اعلام کرد در صورت انکار طلاق الکترونیکی از سوی مرد، همسر او باید درخواست اثبات طلاق را به دادگاه ارائه نماید.

 

بر اساس این گزارش علمای فقه سعودی تأکید کرده اند که پیام الکترونیک با دستخط - که مورد قبول فقه می باشد - هیچ تفاوتی ندارد و به دنبال پیشرفت تکنولوژی، طلاق از طریق دستخط به صورت پیام الکترونیک درآمده است و اینگونه وسائل در دسترس همگان قرار دارد و همه با آنها آشنا هستند.

 

با این حال عنزی تأکید کرد: طلاق زمانی واقع می شود که فرد، لفظ طلاق را به طور صریح بر زبان جاری نماید. اما برخی از علما با این امر مخالفت کرده و علاوه بر لفظ صریح، وجود شهود طلاق را شرط لازمه آن دانسته اند.

 

این وکیل عربستانی خاطرنشان کرد: طلاق از طریق اینترنت انواع مختلف دارد که از جمله آنها می توان به گفت وگوی اینترنتی اشاره کرد. در صورتی که فرد، لفظ طلاق را این گونه بر زبان جاری سازد، طلاق واقع می شود. زیرا \[براساس فقه اهل سنت] در عربستان طلاق نیازی به حضور، رضایت و حتی اطلاع زوجه ندارد. همچنین وجود شاهد جزو شروط صحت یا وقوع آن نیست و هر گاه زوج به طور عمدی یا غیر عمدی در هنگام خشم و به جای قسم، لفظ "طلاق" را بر زبان جاری نماید، طلاق واقع می شود.

 

تنها این مسأله باقی می ماند که زن اطمینان یابد فردی که وی را طلاق داده است همسرش بوده است و هیچ گونه نیرنگ و فریبی در کار نبوده است.

 

روزنامه الشرق عربستان خاطرنشان کرد، نوع دیگر طلاق از طریق ارسال پیام در اینترنت است. هرگاه مردی همسرش را با ارسال متنی طلاق دهد و هدفش عملا طلاق دادن همسرش باشد، این طلاق صحیح است . اما در صورتی که قصد انجام طلاق را نداشته باشد، آن طلاق واقع نمی شود. به همین دلیل علمای سعودی طلاق از طریق پیامک را نیازمند نیت فرد برای این کار می دانند.

 

فتواهای که از طرف مفتی های عربستان و اردن و مصر برای تجاوز به زنان علوی صادر می شود .!

زنان و دختران علوی در سوریه روزگار پر از دردی را می گذرانند. رنج و دلهره فتواهایی که از عربستان و اردن و مصر و... برای تجاوز به آنان می آید روزگار آنان را خراب کرده است. بشریت هم چشمانش را بر این فتواها بسته است؛ اگر بشریتی باقی مانده باشد! این سه فتوای روحانیون سعودی ، اردنی و مصری را ببینید تا درد و غم این زنان و دختران علوی را دریابید.

 

این روزها و با ادامه ناآرامی ها در سوریه، فتواهایی که برای جنگجویان این کشور به نام اسلام صادر می شود، مو را بر اندام آدم هر انسان آزاده ای سیخ می کند!

 

به گزارش تابناک ، چهارشنبه، یکی از روحانیون سلفی اردن، به نام یاسر الاعجونی، باز هم فتوایی جدید صادر کرد و گفت کسانی که در سوریه علیه بشار اسد مبارزه می کنند و می خواهند حکومت شریعت را در سوریه تشکیل دهند، می توانند به زنان علوی، غیر سنی و غیر مسلمان تجاوز کنند و از این بابت گناهی برای آنان وجود ندارد. این روحانی سلفی خود به مدت 17 سال در دمشق زندگی کرده است .

 

این نخستین فتوا از این دست برای جنگجویان سوری نیست، چند ماه پیشتر نیز یک روحانی سلفی سعودی به نام محمد العریفی، فتوایی را صادر کرد که این جنگجویان می تواند یک زن غیر سنی یا علوی را برای تجاوز دست به دست میان خود بچرخانند

 

پیشتر از این هم فتوایی از مصر رسیده بود که زنان غیر سنی که در جنگ دستگیر می شوند را می توان به عنوان برده جنسی در بازار فروخت، بدون هیچ قرار دادی و هیچ حقی و می توان هر بهره برداری از این زنان نمود. این روند اتفاقی نیست.

 

یکی از فعالان سیاسی کویت هم از مقامات سلفی عربستان درخواست کرده است تا برده داری جنسی را آزاد اعلام کنند و افراد به بازار بروند و این برده گان را برای خود تهیه کنند. این کویتی همچین دستور العمل این کار را هم مشخص کرده و گفته است در همین چچن که تعدادی از زنان روسی توسط چچنی ها دستگیر شده اند، می توان آنان را به برده گی گرفت و در همین بازار کویت به فروش رساند. این خیلی بهتر از این است که مردان ما وارد روابط غیر مشروع! جنسی شوند.

 

جالب اینکه دولت آمریکا به نام دموکراسی از این متجاوزان حمایت می کنند. کار به جایی رسیده است که صدای سازمان های مختلف طرفدار حقوق زنان را هم در آورده است.

 

و همه این رفتارهای خلاف انسانیت به نام اسلام صورت می گیرد. مهم نیست که حق با بشار اسد است یا مخالفان. حتی مهم نیست که حکومت فعلی باقی می ماند یانه . مهم این است که سیاهی این فتواها به روی روحانیون سلفی باقی می ماند. مهم این است که انسانیت در یک گوشه از دنیا فدای سیاست بازی مرتجعان عربی شده است. مهم این است که زنان بی دفاع علوی و سایرین اکنون در ترس و دلهره فتوای روحانیون سعودی و اردنی و مصری و... روز و شب شان را به سر می رسانند. مهم این است که حتی بشریت هم چشمانشان را بر روی رنج و آلام زنان علوی و سایرین در سوریه بسته است.

 

دو فتوای جدید جنسی ازعلمای وهابیت

دو تن از علما سرشناس وهابیت در فتوی جدا گانه ای دو امر غیر اخلاقی واسلامی را از نظر شرعی مجاز دانستند.شیخ «عیسی بن صالح» مفتی سرشناس وهابی در جدید ترین فتوای خود اعلام کرد: جایز است افرادی که از ناتوانی جنسی رنج می برند، فیلم های غیراخلاقی مشاهده کنند، به شرط اینکه بازیگران آن مسلمان باشند!

 

 

از سوی دیگر شیخ «جاسم السعیدی» مفتی سرشناس وهابیون بحرین نیز در فتوایی نسبتا مشابه گفت: همان طور که قبلا هم اعلام کرده بودم، اگر هدف بر طرف کردن کمبود بودجه و ناتوانی اقتصادی بحرین باشد، فروش مشروبات الکلی و تجارت جنسی به اندازه مورد نیاز، البته با اجازه ولی أمر، جایز است

 

این فتاوی در صورتی از علمای وهابی صادر می شود که به وضوح مخالف ایات شریفه قران است زیرا خدا وند متعال در قرآن می فرماید:

یسئَلُونَک عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیسِرِ قُلْ فِیهِمَا إِثْمٌ کبِیرٌ وَ مَنَفِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُمَا أَکبرُ مِن نَّفْعِهِمَا وَ یسئَلُونَک مَا ذَا ینفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ کَذَلِک یبَینُ اللَّهُ لَکُمُ الاَیتِ لَعَلَّکمْ تَتَفَکَّرُونَ .

در باره شراب و قمار، از تو می پرسند، بگو: «در آن دو، گناهی بزرگ، و سودهایی برای مردم است، و[لی ] گناهشان از سودشان بزرگتر است. » و از تو می پرسند: «چه چیزی انفاق کنند؟» بگو: «مازاد [بر نیازمندی خود] را.» این گونه، خداوند آیات [خود را] برای شما روشن می گرداند، باشد که در [کار] دنیا و آخرت بیندیشید.

 

یأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا لا تَقْرَبُوا الصلَوةَ وَ أَنتُمْ سکَرَی حَتی تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ وَ لا جُنُباً إِلا عَابِرِی سبِیلٍ حَتی تَغْتَسِلُوا وَ إِن کُنتُم مَّرْضی أَوْ عَلی سفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنکُم مِّنَ الْغَائطِ أَوْ لَمَستُمُ النِّساءَ فَلَمْ تجِدُوا مَاءً فَتَیمَّمُوا صعِیداً طیباً فَامْسحُوا بِوُجُوهِکُمْ وَ أَیدِیکُمْ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَفُواًّ غَفُوراً

ای کسانی که ایمان آورده اید، در حال مستی به نماز نزدیک نشوید تا زمانی که بدانید چه می گویید؛ و [نیز] در حال جنابت [وارد نماز نشوید] -مگر اینکه راهگذر باشید- تا غسل کنید؛ و اگر بیمارید یا در سفرید یا یکی از شما از قضای حاجت آمد یا با زنان آمیزش کرده اید و آب نیافته اید، پس بر خاکی پاک تیمّم کنید، و صورت و دستهایتان را مسح نمایید، که خدا بخشنده و آمرزنده است.ودرخصوص نگاه به نامحرم خداوند در قرآن به حرمت اینگونه عمل اشاره دارد( قل للمومنین یغضّوا من ابصارهم )؛ « به مومنان بگو : چشم های خود را ازنگاه به نامحرم فرو گیرند».


منبع : پایگاه عرفان
  • وهابی
  • وهابیت
  • وهابیت و تکفیر
  • وهابیون
  • فتواهای مضحک وهابیت
  • فتواه
  • فتواهای مضحک
  • بدعت تازه داعش
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    فتواهای مضحک وهابیت - 3
    فتواهای مضحک وهابیت - 2
    جهاد نکاح ، افسانه يا واقعيت؟
    ابن قیم، استاد اخلاق و فتاوای عجیب جنسی وهابیت ...
    فتواهای مضحک
    فتاوی عجیب 
    فتواهای مضحک وهابیت - 1
    قربانی نکردن در حج
    سنت سجده بر پشت نمازگزار!!!! 
    فتاوی مضحک

    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^