فارسی
پنجشنبه 30 فروردين 1403 - الخميس 8 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1395 ساعت 12:51 صبح

هشدار استاد انصاریان نسبت به عادی‌شدن طلاق در جامعه

استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم گفت: ای مردم در روابط خانوادگی خود از طلاق بپرهیزید تا جامعه اسلامی را غرق محبت کنید. متأسفانه افزایش آمار طلاق در جامعه اسلامی بسیار نگران کننده است. امروز اکثر قریب به اتفاق طلاق‌ها نامشروع، ناعاقلانه و ناعادلانه است. به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، استاد حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم در ششمین روز ماه مبارک رمضان در مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) تهران با اشاره به ارزش فهم در رسیدن به خیرات و خوبی‌ها، اظهار داشت: پروردگار متعال در سوره حشر، ف
هشدار استاد انصاریان نسبت به عادی‌شدن طلاق در جامعه


استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم گفت: ای مردم در روابط خانوادگی خود از طلاق بپرهیزید تا جامعه اسلامی را غرق محبت کنید. متأسفانه افزایش آمار طلاق در جامعه اسلامی بسیار نگران کننده است. امروز اکثر قریب به اتفاق طلاق‌ها نامشروع، ناعاقلانه و ناعادلانه است.
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، استاد حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم در ششمین روز ماه مبارک رمضان در مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) تهران با اشاره به ارزش فهم در رسیدن به خیرات و خوبی‌ها، اظهار داشت: پروردگار متعال در سوره حشر، فهمیدن را بر انسان واجب کرده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های اهل بینش و انسان‌های فهمیده گفت: حضرت رسول اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند «صفة العاقل ان یحلم عمن جهل علیه؛ یک ویژگی انسان فهمیده این است که در برابر رفتار بی خردانه مردم و عکس‌العمل‌های تند آنان، با نرمی و خوشرویی و مدارا برخورد می‌کند»؛ یکی از معانی عقل، درک کردن و فهمیدن است؛ بنابراین لفظ «عاقل» در این روایت به معنای کسی است که می‌فهمد و درک می‌کند.

انصاریان خاطرنشان کرد: انسان جاهلی که رفتار مدارایی و گفتار نیکوی عاقلان در او اثر نکند و همواره به ظلم و عکس العمل نابخردانه خود ادامه دهد، دچار ذلت و عذاب الهی می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که رفتار جاهلانه علاوه بر دنیا، آخرت را هم نابود می‌کند، افزود: لشکریان نمرود که پس از دیدن معجزه الهی در گلستان شدن آتش، باز هم از آن پادشاه ظالم پیروی کردند، جاهلانی بودند که در نهایت با لشکری از پشه مواجه شده و به خواست خداوند متعال نابود شدند؛ نمرود هم به واسطه یک عدد پشه، دچار عذابی طولانی شد و در نهایت به سبب سردرد شدید از حرکت پشه در مغز وی، به جهنم واصل شد.

انصاریان ادامه داد: ظلم و ظالم بقاء ندارند؛ همان‌طور که صدام و قزافی با ذلت و خواری از میان رفتند، آل سعود و داعش هم به زودی نابود خواهند شد؛ در مملکت اسلامی ما هم کسی که به مردم ظلم کند، نابود خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توصیه کرد: مؤمنان از جدایی و کارهای جاهلانه بپرهیزید تا جامعه اسلامی را غرق محبت کنید؛ ایران را غرق عدالت، مروت و رحم کنید؛ ای مردم در روابط خانوادگی خود از طلاق بپرهیزید و ای صاحبان قدرت از زورگویی به مردم بپرهیزید؛ محبت، عاطفه و خوشرویی و رفتار ایمانی و اخلاقی با جاهلان یکی از ویژگی‌های مردم فهمیده است.

این استاد اخلاق ابراز داشت: متأسفانه افزایش آمار طلاق در جامعه اسلامی بسیار نگران کننده است. امروزه اکثر قریب به اتفاق طلاق‌ها نامشروع، ناعاقلانه و ناعادلانه است. این ارقام نجومی نشان دهنده فراوانی ظلم و ستم زن و شوهر نسبت به حقوق یکدیگر است. این ظلم و ستم جاهلانه در حقوق طرفین به حدی رسیده که کانون مهر و عشق را مختل نموده است و این برخلاف دستور خداوند مبنی بر همدلی و همزیستی و رفتارهای عاقلانه است.


منبع : خبرگزاری فارس
  • هشدار استاد انصاریان نسبت به عادی‌شدن طلاق در جامعه
  • عادی‌شدن طلاق در جامعه
  • هشدار استاد انصاریان
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    کشف آثاری متعلق به حضرت یحیی(علیه السلام) در ...
    قطر برنده مسابقات حفظ قرآن كريم در تونس شد
    مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در حرم رضوی
    آغاز همایش «توسعه موسسات قرآنی در کشورهای ...
    استاد حسین انصاریان: دشمنان نمی­توانند نقش زیبای ...
    عکس خبری/ بارگاه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس
    استاد انصاریان: خدا، پیامبر و ائمه معصومین(ع) ...
    گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
    از فتوای قتل شاه تا آزادی متحیرانه همراه با استاد ...
    استاد انصاریان: شیعیان از اضافه گِل ائمه اطهار(ع) ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^