فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1395 ساعت 11:40 صبح

گفتاری از استاد انصاریان: حکومت صالحان بر زمین، ایده‌آل یا واقعیت؟

مجموع روایاتی که درباره امام دوازدهم ثبت شده در کتاب‌های معتبر شیعه و سنی نزدیک به 6 هزار روایت است و ما درباره هیچ پیغمبر و امامی این اندازه روایت نداریم که درباره امام زمان (عج) روایت وجود دارد.
گفتاری از استاد انصاریان: حکومت صالحان بر زمین، ایده‌آل یا واقعیت؟


مجموع روایاتی که درباره امام دوازدهم ثبت شده در کتاب‌های معتبر شیعه و سنی نزدیک به 6 هزار روایت است و ما درباره هیچ پیغمبر و امامی این اندازه روایت نداریم که درباره امام زمان (عج) روایت وجود دارد.
خبرگزاری فارس ـ‌ استاد حسین انصاریان (استاد اخلاق): یکی از مهمترین خبرهای غیبی قرآن کریم که در سوره انبیاء نیز آمده این است که زمین به دست وارثان انبیاء(ع) خواهد افتاد که هنوز این خبر تحقق پیدا نکرده است.

در خبر دیگری هم در قرآن کریم آمده است که خداوند قدرت بی‌نهایتی است که پیغمبرش را با هدایت و دین صحیح و آیین حق به سوی مردم فرستاد تا این دین حق سفره همه فرهنگ‌ها، آیین‌ها و دین‌های ساختگی را جمع کند و همین یک دین که دین خدا است بر همه جهان حاکم شود و این اتفاق هنوز نیافتاده است.

خیلی از فرهنگ‌ها که شاید از صد فرهنگ هم بیشتر باشند و به «ایسم» ختم می‌شوند، در بین مردم جهان رایج است. خبری که پروردگار عالم داده که همه ادیان و آیین‌ها و فرهنگ‌ها را دین حق چراغشان را خاموش می‌کند و خود این دین در تمام دنیا حاکم می‌شود تحت تأثیر قرار داد اما هنوز این اتفاق نیفتاده و به زودی صورت می‌گیرد.

بنابراین باید با کفر درگیر شویم تا زمانی که دین برتر خداوند بر همه دنیا فائق شود.

ما باید تلاش کنیم تا خصوصیات، علائم و نشانه‌های صالحین را بشناسیم، امام صادق (ع) هم در این زمینه تأکید می‌کنند که اگر ما اهل خدا و دین باشیم و این مسائل را بشنویم و درک کنیم باید خدا را شکر کنیم و از خدا بخواهیم که تبدیل به عبد صالح خداوند شویم و این مقام بسیار والا و مهم است.

یکی از پیغمبرانی که خداوند در قرآن کریم بسیار ویژگی‌هایش را در قرآن کریم بیان کرده ، حضرت ابراهیم (ع)، دومین پیغمبر اولوالعزم پروردگار بعد حضرت نوح (ع) و پدر همه پیغمبران بعد از خودش است. بنابراین ما کسی را در عالم نداریم که چنین نسل پرارزش و پراهمیتی را داشته باشد و پیغمبری را نداریم که به اندازه حضرت ابراهیم(ع) مورد لطف خداوند قرار گرفته باشد.

اما حضرت ابراهیم (ع) با این قدر و ارزش با کتاب آسمانی دعایی کرده که خداوند آن را در سوره بقره شرح کرده است: خدایا من دو چیز از تو می‌خواهم؛ یکی حکم است. حکم در اینجا به معنای مهم والای علمی است که از این مقام قرآن کریم تعبیر به حکمت می‌کند، یعنی علمی که اشتباهی در آن نباشد، کهنه نشود، با پیشرفت علوم عالم جمع نشود و علم به حقائق اشیاء هستی باشد.

خواسته دوم حضرت ابراهیم نیز در این عالم و قیامت به حساب آوردن او جزو گروه صالحین است. پروردگار اینجاست که می‌فرماید در آینده تمام کره زمین به دست بندگان صالحش می‌افتد که البته این بندگان صالح یک حکومت تشکیل می‌شوند،‌ حکومت واحد جهانی بنا به روایات فراوان شیعه و سنی، رهبری این حکومت و ستون خیمه آن امام دوازدهم است که از رسول خدا(ص) تا امام عسکری (ع)، ولادت، خصوصیات، عمر طولانی، غیبت و حکومت خبر داده شده است.

مجموع روایاتی که درباره امام دوازدهم ثبت شده، در کتاب‌های معتبر شیعه و سنی نزدیک به ۶ هزار روایت است و ما درباره هیچ پیغمبر و امامی این اندازه روایت نداریم که درباره امام زمان (عج) وجود دارد.

رسول خدا(ص) حداقل در 10 سالی که در مدینه بودند، مرتب از وجود امام دوازدهم خبر دادند. حتی شخصیتی مثل حضرت ابراهیم (ع) هم از خداوند می‌خواهد که او را جزو گروه صالحین قرار دهد. گروه صالحین دارای ویژگی‌هایی هستند. مثلاً چند صالح در زمان پیغمبر شامل ابوذر،‌ عمار و سلمان بودند.

نکته دیگر این است که ثروت به انسان ارزش نمی‌دهد، برخورد درست انسان با ثروت به او ارزش می‌دهد و برخورد نادرست نیز انسان را از چشم خداوند و دیگران می‌اندازد. بنابراین این فکر غلطی است که ارزش انسان به ثروت است، اگر اینطور نبود که خداوند در قرآن کریم قارون را سرزنش نمی‌کرد! بنابراین ثروت بما هو ثروت ارزش نیست، علی رغم اینکه علم بما هو علم نیز ارزش نیست، اگر علم به عمل تبدیل شود ارزش دارد بنابراین اگر من همه آیات قرآن را بدانم اما بدان عمل نکنم، بی ارزش هستم.

 


منبع : خبرگزاری فارس
  • قرآن مجید
  • استاد انصاریان
  • پیغمبر خدا
  • پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله
  • حکومت صالحان بر زمین، ایده‌آل یا واقعیت؟
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    رد پای استعمار پیر در ایجاد مسأله «سرزمین موعود»
    بررسی مسائل حقوقی در اسلام از دیدگاه قرآن در ...
    همایش بین‌المللی «کربلا» در ترکیه
    گزارش از برنامه‌ سخنرانی استاد عرفان و اخلاق ...
    حاج رضا انصاریان که بود؟+عکس
    استاد انصاریان: پیشوا قرار دادن هر کسی به جز ...
    افتتاح قریب الوقوع بخش غربی صحن بزرگ حضرت ...
    عکس خبری/ ادامه پروژه توسعه مقام صاحب الزمان(عج) ...
    نسخه الکترونیکی ترجمه کتاب «اصول کافی» به قلم ...
    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^