فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 8 خرداد 1395 ساعت 08:27 صبح

استاد انصاریان:امام زمان(عج) قتل عام و خونریزی نخواهد کرد و بشر را به سعادت و کمال می رساند

استاد انصاریان:امام زمان(عج) قتل عام و خونریزی نخواهد کرد و بشر را به سعادت و کمال می رساند

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالعرفان در آستانه ولادت با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان (عج) حضرت استاد انصاریان در حسینیه مدرسه رستگاران تهران به مدت 5 شب به ایراد سخن پرداختند.

استاد انصاریان در آغاز سخنرانی در جمع روحانیون و اساتید مدارس رستگاران فرمودند: کاری که بر عهده شما برادران روحانی است مصداق جهاد اکبر است.

ایشان با استناد به آیه شریفه «هُنالِكَ دَعا زَكَرِيَّا رَبَّهُ قالَ رَبِّ هَبْ لي‌ مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَميعُ الدُّعاء» که در سوره آل عمران نقل شده است، فرمودند: خداوند متعال از حضرت زکریا نقل کرد که نسل پاکی می خواهم و به او حضرت یحیی را عنایت کردند و پیش از این آیه چنین آمده است: «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفى‌ آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهيمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمين‌»؛ پس باید در دایره اصطفای خداوند یک سری ارزش هایی درکشور وجودش تحقق بدهد تا این اصطفا انجام بگیرد و هیچ جای عالم گزینشی به غیر از این قاعده وجود ندارد و باید انسان ها دارای ارزش های معنوی باشند.

استاد انصاریان در ادامه فرمودند: مدبّر حضرت ابراهیم به او اعلام کرد که باید تسلیم وجود مقدسی شوی که علم، کمال و قدرت بی نهایت است و این صددرصد مثبت است و بر خلاف آن تسلیم حرامی است که اهل غفلت آن گونه هستند.

این استاد اخلاق افزودند: با بررسی آیات قرآن درمی یابیم که بعضی از انسان ها، روش های دنیوی را برای اغراض نفسانی خوب بلد هستند ولی توجه قلبشان به سمت عالم آخرت نیست.

استاد با عنایت به آیه «تَراهُمْ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ وَ هُمْ لا يُبْصِرُون‌» در سوره اعراف فرمودند: مشرکین پیامبر را یتیم عبدالله می دیدند ولی سلمان فارسی به خاطر معرفتش پیامبر را این گونه ندید و محرک را از کنار حرکت درک کرد؛ پس باید گوش شنوایی باشد که بعد از سال ها بتوان صدای تمامی پیامبران را شنید.

ایشان فرمودند که این معلمی شما، ادامه کار حضرت زکریاست و باید خدا را به خاطر این موهبت شکرگزار باشید.

حضرت استاد در سلسله مباحث خود به نکاتی در بررسی فرهنگ مردم دو قرن اخیر پرداختند و به بیداری مردم اروپا و آمریکا اشاره داشتند و این بیداری مردم بالاخص زنان این جوامع را مرهون دستورات وحی و امامت دانستند.

این استاد فرزانه در ادامه فرمودند: اتصال علمای بزرگ ما به اهل بیت علیهم السلام سبب این آثار و برکات بسیار زیاد شده است که نوشتن این همه مطالب ارزنده در قالب عقل بشری نمی گنجد و طبق روایت امام کاظم علیه السلام که در کتاب شریف تحف العقول آمده است باید عمر را به چهار قسمت تقسیم کرد و از همه بخش های آن بهره درستی داشت.

استاد با بیان فرازی از دعای ندبه که می فرماید «أین صدر الخلائق ذوالبر و التقوی» به سخن عالم بزرگ شیعه خواجه نصیرالدین طوسی اشاره ای داشتند و فرمودند که طبق بیان ایشان مقصر غیبت حضرت امام عصر (عج) ما هستیم و ایشان در همین عالم زندگی می کنند و در اماکن مقدسه حضور می یابند ولی عللی سبب غیبت و عدم رؤیت ایشان است که در کتب روایی بدان اشاره شده است و خود حضرت علت عدم رؤیت را تشریح می نمایند که از جمله این عوامل دنیاپرستی است که بر اکثر جهان و کشور ما نیز حاکم است.

ایشان در شب میلاد حضرت مهدی (عج) فرمودند: با ظهور حضرت عقل ها کامل می شود و اعمال صالح و شایسته می شود و جهان پاک می گردد و انسان ها همگی به کمال می رسند و فضایی با آمدن ایشان ایجاد می شود که همه دوست دارند به نهایت کمال برسند و ثمره ظهور حضرت دوستی و عدالت است.

استاد در پایان فرمودند: اگر انسان میوه کال باقی بماند و به کمال نرسد هیچ ارزشی ندارد و طبق آیات قرآن تنها می تواند آتش جهنم باشد.


منبع : پایگاه عرفان
  • حسینیه رستگاران
  • استاد انصاریان
  • بشر
  • نیمه شعبان
  • امام زمان(عج)
  • سعادت و کمال
  • قتل عام
  • خونریزی
  • ظهور حضرت
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    گستاخی فرقه ضاله وهابیت :شیعیان از آنفولانزای ...
    محاکمه يک شاعر توهين کننده به اسلام
    اهانت مسیحیان الجزایر به رسول اکرم(ص)؛ پیامبر ...
    برگزاری همايش بين‌المللی «قرآن و حقايق علمی» در ...
    افزایش هشت عدد درب اضافی به مسجد النبی و باز بودن ...
    هتك حرمت قبور اسلامی در فرانسه
    گزارش تصویری/ سفره افطاری در حرم حضرت معصومه(س)
    گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در شب عید ...
    استاد انصاریان پاسخ می‌دهد: راه رسیدن به خیر ...
     استاد انصاریان: اهل‌بیت(ع) دعاگوی همه شیعیان/ ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^