فارسی
پنجشنبه 30 فروردين 1403 - الخميس 8 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 1 اسفند 1394 ساعت 09:56 صبح

استاد انصاریان: شیعه باید در هر زمان و مکانی با عمل و اخلاق دیگران را هدایت کند

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه سازندگی باید تا روز قیامت بین شیعه ادامه داشته باشد، گفت: شیعه باید در کشور، محله، خانواده هر جا با عمل، اخلاق و عبادت خود دیگران را به راه درست هدایت کند.
استاد انصاریان:  شیعه باید در هر زمان و مکانی با عمل و اخلاق دیگران را هدایت کند

 استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه سازندگی باید تا روز قیامت بین شیعه ادامه داشته باشد، گفت: شیعه باید در کشور، محله، خانواده هر جا با عمل، اخلاق و عبادت خود دیگران را به راه درست هدایت کند.

استاد حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه نوباوگان تهران، درباره معارف اسلامی با اشاره به میزان امور معنوی، گفت: زشتی‌ها و خوبی‌ها به وسیله پیامبر عظیم‌الشان اسلام ریشه یابی شده است، تمام زشتی‌ها به منزله یک درخت و تمام خوبی‌ها نیز به مانند یک درخت است که هر کدام ریشه‌های جداگانه دارند.

 

وی با اشاره به اینکه سازندگی باید تا روز قیامت بین شیعه ادامه داشته باشد، زیرا دنیا مزرعه آخرت است، عنوان کرد: شیعه نباید مانند یک گردوی بسته باشد، بلکه باید همچون درخت گردو باشد که سال‌های سال به دیگران بهره برساند، شیعه باید در کشور، محله، خانواده هر جا با عمل، اخلاق و عبادت خود دیگران را به راه درست هدایت کند.

 

این دانشمند فرزانه افزود: همه ما شیعیان به خاطر باور خدا، قیامت، ارتباط با پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ایشان انرژی متراکم الهی سنگینی داریم که باید شکوفا شده و به نتیجه مطلوب برسد.

 

استاد انصاریان با اشاره به اینکه نماز برای انسان جنبه معراج دارد، اظهار داشت: ریشه هر خوبی این عالم در خدا است، نماز نیز یکی از این حسنات است که تجلی در علم پروردگار دارد، تارک نماز مانند گردوی بسته‌ای است که اگر بدون رشد باقی بماند فاسد می‌شود بنابراین زمانی که فرد هر روز نماز می‌خواند به نوعی از تیره بختی در امان می‌ماند.

 

وی افزود: نماز واقعی سبب می‌شود که انسان از فحشا و منکرات بازداشته شود، نماز ترمز قوی الهی برای آلوده نشدن است، وقتی انسان بار گناه فحشا و منکرات روی او نباشد بال پرواز خواهد داشت، نماز سبب رحمت و جلب محبت پروردگار است زیرا ریشه هر حرکت سودمند خداوند است.

 

استاد حوزه با اشاره به اینکه نمازه زمینه تقرب عبد به وجود مقدس پررودگار عالم است، ابراز کرد: در روایت است که اگر نماز به جماعت باشد و از 10 نفر بگذرد جن و انس ثواب این نماز جماعت را نمی‌توانند بنویسند.

 

استاد انصاریان با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند: اگر شما انسان‌ها پرحرف نباشید و دل شما محل چراگاه شیطان نباشد آنچه را من می‌بینم شما هم خواهید دید آنچه من می‌شونم شما هم خواهید شنید.

 

وی با اشاره به مفهوم حسنه‌ای که در نماز از خداوند درخواست می‌کنیم، گفت: امام صادق(ع) در خصوص حسنه فرمودند: حسنه در دنیا و آخرت عشق و محبت به حضرت امیرمومنان علی(ع) است.

 

این دانشمند فرزانه با اشاره به اینکه ریشه تمام خوبی ها خداوند و ریشه تمام سیئات ابلیس است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن فرموده است؛ ای کسانی که ایمان آوریده‌اید از بسیاری از گمان‌ها در حق مرد و زن دوری کنیدزیرا برخی از گمان‌ها زشتی است، از یکدیگر تجسس و عیب جویی نکنید، کسی که عیب جو و اهل غیبت است فرهنگ ابلیس را دارد که بهشت و لقای خدا را ندارد اما کسانی که از این اعمال خود توبه کرده و برگردند خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است.


منبع : پایگاه عرفان
  • استاد حسین انصاریان
  • سخنرانی استاد انصاریان
  • سخنرانی
  • حسینیه نوباوگان تهران
  • ایام فاطمیه در حسینیه نوباوگان تهران
  • فاطمیه
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    برگزاری همايش بين‌المللی «مقابله با ...
    استفاده از سلاح شیمیایی: نقض حقوق بین‌الملل
    نشست بزرگ شخصیت های مذهبی ادیان مختلف برعلیه ...
    جشنواره شعر «الزهراء(س)» در عراق برگزار شد
    افزایش ۷/۲ درصدی شمار مسلمانان اسپانیا طی یک سال
    پنجمين دور گفت‌وگوی دينی ايران و كره جنوبی آغاز ...
    گزارش تصویری/ مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در ...
    گزارش تصویری/ مراسم دعای عرفه حسینیه هدایت تهران
    گرانترين اثر قرآنی به فروش رفت
    میزبانی پنجمین شب محفل قرآنی حسینیه هدایت از ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^