فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

باخت تبلیغات وهابیت به شیعیان در نیجریه

باخت تبلیغات وهابیت به شیعیان در نیجریه

 

طلبه اهل نیجریه گفت: سعودی ها با اينكه سال هاست در نیجریه پول خرج می کنند تا وهابیت را تبلیغ کنند، عرصه را به شیعیان باخته اند و اين در حالي است كه شیعیان به کسی براي تبليغ مذهب خود پول نمی دهند.
به گزارش «شیعه نیوز»، ابراهیم عبدالله طلبه اهل نیجریه در گفتگو با برنامه «عصر» كه از شبكه افق پخش شد به تشريح آخرين وضعيت شيعيان نيجريه پرداخت.

وي با بيان اينكه از کودکی با جنبش حركت اسلامي نيجريه به رهبري شيخ زكزاكي آشنايي داشته است گفت: در ساليان اخير مردم زیادی از نیجریه، کامرون و نیجر شیعه شده اند.

اين طلبه نيجريه اي افزود: یک مشکل ما این بود که پس از شيعه شدن با فقه اهل بیت(علیهم السلام) آشنا نبودیم، کتاب فقهي داشتيم و میخواندیم ولی نمی فهميدیم تا آنكه برخی دوستان ما برای تحصیل به ایران آمدند اما بعد از چند سال به نيجريه برگشتند.

اين فعال فرهنگي نيجريه اي درباره توصيه علامه زكزاكي به وي گفت: ايشان به مي گفت آینده حرکت اسلامی نیجریه در دست شماست و شما بايد به قم برويد و مشغول به تحصیل معارف اهل بیت(علیهم السلام) شوید.

مسلمانان نیجریه دوستدرا اهل بیت(علیهم السلام) هستند

وي با اشاره به مستندی که شبکه ماهواره اي وصال يك هفته پیش از فاجعه حسینیه بقیة الله پخش كرده بود گفت: مسلمانان نیجریه (غیر از شیعیان) گرایش صوفیانه دارند و دوستدار اهل بیت اند. آنها در کنار شیعیان در جشن های مذهبی از جمله ولادت پیامبر خدا(صلی الله علیه وآله) شرکت می کنند. برای سعودی ها عجیب بود که چرا با اينكه سال هاست در نیجریه پول خرج می کنند تا وهابیت را تبلیغ کنند، عرصه را به شیعیان باخته اند؛ و اين در حالي است كه شیعیان به کسی براي تبليغ مذهب خود پول نمی دهند. مگر شیخ زکزاکی به کسی پول می دهد؟ به همین خاطر تلاش شبکه وصال این بود که حضور شيعيان در نيجريه را گوشزد كند.

ارتش نیجریه به راحتی هر انسانی را می کشد

ابراهيم عبدالله درباره آخرين وضعيت شيخ زكزاكي گفت: دولت نیجریه به ما می گوید حال شیخ خوب و او در استراحت كامل است اما ما مي گوئيم پیرمرد 65 ساله ای که چهار تیر خورده (بعضی می گویند به سر و بعضی می گویند به شکمش تیر خورده) چگونه در سلامت کامل است؟!

فعال فرهنگي نيجريه اي با اشاره به اينكه دولت نیجریه دولتي سکولار است خاطرنشان كرد: با اينكه دولت نيجريه هيچ اعتقادي به دين ندارد اما علیه اسلام کار می کند، به همين خاطر، هر کس عضو ارتش می شود نباید هیچ وابستگی دینی یا حتی قبیله ای داشته باشد؛ به همين خاطر است كه یک سرباز نیجریه ای به راحتی می تواند هر انساني را بکشد.


منبع : موسسه ولیعصر
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^