فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 8
75% این مطلب را پسندیده اند

سلام علي قلب زينب الصبور و لسانها الشکور

سلام بر قلب زینب شکیبا و زبان سپاسگزارش، سلام بر بانویی که مصائب و ناراحتی‌ها بر او هجوم برد و طعم غم و اندوهی را چشید که دلها را آب می‌کرد.
سلام علي قلب زينب الصبور و لسانها الشکور

استاد انصاریان : وجود مبارك حضرت زينب كبرى، عليها السلام، به منزله دختر، خواهر، مادر، عمه و خاله شهيد، در همه زمينه ها، از جمله ايمان، اخلاق، عمل صالح، شوهردارى، مقام مادرى و خواهرى، و مقام عبادت كه بالاترين مقام او به شمار می آيد براى تمام زنان عالم اگو و سرمشق است، بدين لحاظ، در روز قيامت، او حجت كبراى پروردگار بر تمام زنان پس از خود خواهد بود... .


فرازی از زیارت نامه حضرت زینب کبری (س):

سلامٌ علی قلب زینب الصّبور و لسانها الشّکور، سلامٌ علی من تظافرت علیها المصائب و الکروب و ذاقت من النّوائب ما تذوب منها القلوب…. سلامٌ علی من عجبت من صبرها ملائکه السّماء، سلامٌ علی من فجعت بجدّها و ابیها و امّها و بنیها و الخیره من اهلها و ذوبها، ابکی علی زینب الکبری و کربتها،‌ابکی علی زینب الثکلی و غربتها ابکی علی زینب حزناً لمحنتها….

«سلام بر قلب زینب شکیبا و زبان سپاسگزارش، سلام بر بانویی که مصائب و ناراحتی‌ها بر او هجوم برد و طعم غم و اندوهی را چشید که دلها را آب می‌کرد… سلام بر (بانویی) که از صبر او ملائکه آسمان به شگفت آمدند،‌ سلام بر آن (بانویی) که مصیبت فقدان جدّ و پدر و مادر و فرزندان و خویشاوندان نیکویش بر او وارد شد، می‌گریم بر حال زینب کبری و غصه‌هایش،‌ می‌گریم بر حال زینب داغدیده و غربتش می‌گریم بر حال زینب حزین و محنت‌هایش…»


منبع : پایگاه عرفان
0
75% (نفر 8)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^