فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 30 تير 1394 ساعت 08:09 صبح

استاد انصاریان: شرط بازدهی محبت به ائمه اطهار، تبعیت از ایشان در امور زندگی است

استاد انصاریان:  شرط بازدهی محبت به ائمه اطهار، تبعیت از ایشان در امور زندگی است

 

استاد حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم در بیست و چهارمین جلسه از سلسله سخنرانی‌‌های «رحمت الهی» در روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در مسجد حضرت امیر(ع) تهران اظهار داشتند: بر اساس روایاتی از کتب اهل‌سنت، محبت به امیرالمؤمنین علی(ع) بازدهی فراوانی در دنیا، برزخ و قیامت به دنبال دارد؛ اما این‌چنین نیست که این محبت بدون هیچ لازمه‌ای باشد! محبتی بازدهی دارد که همراه با معرفت باشد.

ایشان با بیان این‌که بر هر انسانی لازم است تا امام هدایت را بشناسد، فرمودند: خدای متعال صفات امام هدایت را در قرآن کریم بیان کرده است از جمله در سوره انبیاء می‌فرماید که امام معصوم به امر و اذن خدا، مردم را به حلال و حرام خدا، قیامت، توحید و اخلاق هدایت می‌کند و ما به امامان هدایت امر کرده‌ایم که هر خیری در دنیا را انجام داده و اقامه نماز کامل داشته باشند که تمامی این اوصاف به صورت اکمل و اتم در ائمه طاهرین(ع) وجود دارند.

استاد انصاریان با توجه به نکات مهمی که در آیه فوق آمده بود، ابراز کردند: تأمین خیر دنیا و آخرت، خوشبختی امروز و فردا، آسانی مرگ، روشنایی مرگ و نجات در قیامت بستگی به وجود انتخاب شده‌های خدای رحمان است.

ایشان با توجه به آیات 30 به بعد سوره آل عمران، خاطرنشان کردند: محبت به امامان هدایت به گونه‌ای باید در قلب مؤمنان طلوع کند که آنان را به دنبال امام هدایت کشانده و پیرو ایشان قرار دهد تا زندگی را در تمامی شؤون از امام هدایت الگو برداری کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزودند: قرآن کریم می‌فرماید اگر ادعا می‌کنید که محبت به خدا دارید، از من تبعیت کنید؛ بنابراین محبتی که در روایات آمده و برای آن بازدهی‌های فراوانی ذکر شده است، محبتی است که همراه با تبعیت باشد.

ایشان یادآور شدند: جسم آدمی محدود بوده و گنجایش ارزش‌های بسیار را ندارد؛ ظرفیت‌هایی که مشمول انسان می‌شود، به روح افراد تعلق دارد همان‌طور که حضرت رسول اکرم از قول خدای متعال فرمودند «زمین و آسمان من، گنجایش جلوه توحیدی مرا ندارد اما باطن بنده مؤمن من از این گنجایش برخوردار است».

استاد انصاریان ادامه دادند: زمانی که با ارزش‌ترین نخ دنیا در شکم یک کرم ناچیز تولید می‌شود، هیچ جای تعجبی نیست که بگوییم تمامی ارزش‌های عالم در ظرف روح حضرت امیر مؤمنان علی(ع) وجود دارد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی در کتب مهم اهل‌سنت تأکید کردند: رسول خدا(ص) می‌فرمایند، کسی که لذت می‌برد تمام حیات و شؤون زندگی‌اش مانند زندگی من باشد و لذت می‌برد که مرگش مرگ من باشد و نیز دوست دارد ساکن بهشتی شود که با دست پروردگارم به وجود آمده است، بعد از من علی(ع) را به ولایت بپذیرد و محبان علی(ع) را هم دوست داشته باشد؛ همچنبن به تمام 11 امام بعد از علی(ع) اقتدا کند چراکه ایشان عترت و اهل‌بیت من هستند و از سرشت من آفریده شده‌اند، به ایشان فهم و دانش روزی شده است؛ وای بر کسانی که ایشان را امام ندانسته و ارتباطشان با امت من را تکذیب کنند؛ وای بر کسانی که با این 12 امام قطع رحم کند؛ هر کسی که از ایشان فاصله بگیرد، خدای متعال روز قیامت آنان را از شفاعت من دور می‌دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کردند: کسی که قصد اقتدا به اهل‌بیت معصومین(ع) را دارد، باید بداند که ائمه طاهرین(ع) همواره لباس زیبا و باوقار به تن می‌کردند؛ این رسوماتی که امروز در شیوه پوشاک جامعه رواج یافته، همه از تفکرات ناقص غربی نشأت گرفته است.

ایشان عنوان کردند: پیامبر اکرم(ص) به زنان سفارش کرده‌اند که بهترین و زیباترین لباس خود را برای همسرتان پوشیده و هر شب بهترین آرایش را برای او انجام دهید؛ به مردان نیز سفارش می‌کنند، تمیز، اصلاح کرده، منظم و باوقار با همسرانتان روبه‌رو شوید؛ این مسأله یکی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از طلاق است که در روایات شیعه آمده است.


منبع : پایگاه عرفان
  • پیامبر و اهل بیت (ع)
  • پیامبر اکرم
  • امام علی
  • امام
  • مسجد
  • استاد حسین انصاریان
  • مسجد امیر
  • مسجد امیر تهران
  • استاد انصاریان
  • مسجد حضرت امیر
  • سخنرانی استاد انصاریان
  • سخنرانی استاد انصاریان در مسجد امیر
  • سخنرانی ها
  • امیرالمومنین
  • استاد شیخ حسین انصاریان در مسجد امیر
  • امام معصوم
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    خاخام‌هاي صهيونيست:‌منطقه‌‌ الاقصي وقف ...
    تخريب چهره پيامبر(ص) به سبك وهابيت
    جمع‌آوری هزاران نسخه قرآن دارای اشتباه در ...
    تازه‌مسلمانان مالزيايی صاحب مركز اسلامی ...
    رجب طیب اردوغان: 1400 سال است داغ کربلا در دل داریم
    استاد انصاریان تبیین کردند؛ هدف از خلقت انسان، ...
    مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان دهه اول محرم در ...
    استاد انصاریان: عبادت پیوسته و خالصانه ...
    استاد انصاریان: چشمهٔ خاک شیعیان گریهٔ بر حسین(ع) ...
    واجبات و محرمات ریشه در عشق خدا به بندگان دارد

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^