فارسی
سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 13 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 19 تير 1394 ساعت 1:58 بعد از ظهر

استاد انصاریان در سومین شب احیاء: گناه مخالفت با تمام نظام هستی است / رواج طلاق و روابط نامشروع از جمله مفاسد ترویج بی حجابی است

استاد انصاریان در سومین شب احیاء:  گناه مخالفت با تمام نظام هستی است / رواج طلاق و روابط نامشروع از جمله مفاسد ترویج بی حجابی است

 

استاد حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم شب گذشته در سومین شب احیاء و بیست و دومین جلسه از سلسله سخنرانی‌‌های «ویژگی‌های خود شناسان» در حسینیه همدانی‌های تهران اظهار داشتند: خداوند رحمان مقررات و قوانینی تکوینی دارد که بر تمام عالم هستی حاکمند که بخش اعظم وجود ما هم محکوم بر همین قوانین است. اما یک سلسله قوانین و مقررات خدای رحمان هم تشریعی بوده و از کتب آسمانی و فرمایشات انبیای الهی بر می‌آید.

ایشان فرمودند: معنای گناه مخالفت با تمامی مقررات و قوانین حاکم بر نظام عالم و ناراضی کردن میلیاردها موجود است؛ میلیاردها چرخ بر اساس سلسله قوانین منظمی می‌چرخد تا مطاع زندگی ما تأمین شود؛ اگر این چرخ‌ها زبان داشتند، هنگام گناه کردن‌هایمان، به ما تذکر می‌دادند که سیرتان با ما هماهنگ نیست.

استاد انصاریان ابراز کردند: معنای دیگر گناه مخالفت با پروردگار متعال است زیرا در بخشی از آیات قرآن کریم آمده است که اجازه ندارید گناه انجام دهید؛ از این رو گناهکار با 124 هزار پیغمبر، 12 امام و شخصیت و هویت خود مخالفت کرده است.

ایشان با تأکید بر این‌که قرآن و پیغمبر اکرم(ص) اصرار بر حجاب دارند، افزودند: پیغمبر اسلام(ص) مطالبی را از آینده خبر داده‌اند که هیچ یک در زمان خودشان وجود نداشت؛ ایشان از بنگاه‌های سخن پراکنی، امارت و ریاست زنان و لباس خانم‌ها که جز تحریک شهوات حرام نیست، خبر داده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: زنی که در جامعه امروزی دستور پروردگار متعال بر حجاب را نافرمانی می‌کند، مصداق روایت حضرت رسول اکرم(ص) است که فرمودند «زمانی می‌رسد، زنان لباس بر تن دارند ولی عریانند؛ آن لباس‌ها را می‌پوشند تا خودنمایی کنند؛ این گونه زنان از دین خدا خارجند؛ من از این زنان بیزارم و آن‌ها نیز از من بیزارند» زیرا در زمان حضرت رسول اکرم(ص) کارخانه نازک بافت نبوده و قطعا سخن ایشان، بدحجابی‌های زمان امروز را شامل می‌شود.

ایشان با بیان این‌که هیچ کسی نمی‌تواند مفاسد بی حجابی را منکر شود، یادآور شدند: تا قبل از 17 دی که فرعون بعد از حکومت قاجاریه چادر را از سر زنان مملکت برداشت، طلاق و روابط نا مشروع قابل توجهی در کشور وجود نداشت اما امروز به سبب رواج بی حجابی، طلاق و زنا و روابط نامشروع در سراسر کشور رونق فراوان یافته است.

استاد انصاریان با تأکید بر این‌که مقوله‌ای با عنوان بدحجابی در اسلام وجود ندارد، ادامه دادند: وقتی مردان جامعه بتوانند زلف و گردن و لباس تحریک آمیز زنان را ببینند، همان بی حجابی و زمینه سازی طلاق، روابط نامشروع و فساد است و حتی زنان شوهردار را هم تحریک به این گونه فسادها می‌کند.

ایشان با تأکید بر معنی گناه که مخالفت با نظام خلقت، خدای متعال، انبیای الهی، ائمه طاهرین(ع)، خودمان، عقلمان و سعادتمان است، کردند: خدای متعال در جای جای قرآن کریم می‌فرماید، گناه نچسب، رجس، اثم، نفاق؛ شرک و خود آتش دوزخ است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کردند: مجوز گناه را تنها هوای نفس و شیاطین داخل و خارج صادر می‌کنند که کثیف‌ترین نجاسات عالمند؛ هیچ‌گاه عقل سلیم، انبیای الهی و ائمه طاهرین(ع) به بنده‌ای اجازه گناه نداده‌اند.

ایشان با بیان این‌که هر گناهکاری می‌تواند به زیر چتر خدای رحمان برگردد، عنوان کردند: در آیه 147 سوره انعام آمده است، اگر مردم مکه و مدینه برای انکار تو جمع شدند، پاسخ بده که پروردگار شما به قدری مهربان است که شما را هم زیر چتر خود جای می‌دهد.

استاد انصاریان گفتند: در آیه‌ای از قرآن کریم آمده است که به تمام کافران دنیا بگو، اگر پرونده کفرتان را ببندید، هر گذشته‌ای که داشته باشند بخشیده می‌شود و نیاز به قضای حتی یک نماز هم ندارند.

ایشان بیان کردند: هر مؤمنی که خوبی‌ها و بدی‌ها را مخلوط کرده است، چنانچه پشیمان شود و به سوی خدا باز گردد، قطعا پذیرفته می‌شود؛ همان‌طور که در دعای ابوحمزه آمده است که اگر قرار بود فقط خوبان را قبول کند، ما بدان جایی نداشتیم برویم.

استاد تفسیر قرآن کریم اظهار داشتند: پیغمبر اکرم(ص) می‌فرمایند، ابلیس پس از اخراج از درگاه الهی، به عزت و جلال خداوند قسم خورد تا بندگانش را تا زمان جان دادنشان وسوسه کند؛ خدای رحمان هم به عزت و جلال و عظمت خود قسم خورد که تا جان در تن بنده‌ام باشد، در توبه را به‌روی او نمی‌بندم.


منبع : پایگاه عرفان
  • حجاب
  • استاد حسین انصاریان
  • تقوا
  • استاد انصاریان
  • حسینیه همدانی ها
  • سخنرانی استاد انصاریان
  • سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه همدانی ها
  • استاد انصاریان احیاء بیست و سوم
  • 0
    100% (نفر 1)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    ایران میزبان پایگاههای اینترنتی جهان اسلام
    انتقال ضريح جديد قتلگاه امام حسين(ع) به کربلا
    به یک ترجمه ملی نیاز داریم
    نصب تبلیغات جدید در شهرهای آمریکا
    استاد حسین انصاریان: حقیقت هیچ شیءای برای ...
    اولین محفل انس با قرآن در حرم امام حسن عسکری(ع) ...
    با ترجمه استاد انصاریان؛ قرآن ۳۶۵ صفحه‌ای برای ...
    استاد انصاریان: در جامعه روزه دار، حرکات ...
    استاد انصاریان در اصفهان سخنرانی می‌کند
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1402

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^