فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
2
نفر 0
تاریخ انتشار : 17 تير 1394 ساعت 05:20 صبح

 استاد انصاریان در شب بیست و یکم رمضان بیان داشتند؛ «اسماء الحسنی» همان اسامی ائمه طاهرین است + تصاویر

 استاد انصاریان در شب بیست و یکم رمضان بیان داشتند؛ «اسماء الحسنی» همان اسامی ائمه طاهرین است + تصاویر

 

استاد حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم در دومین شب احیاء و بیستمین جلسه از سلسله سخنرانی‌‌های «ویژگی‌های خود شناسان» در حسینیه همدانی‌های تهران اظهار داشتند: کسی خیرخواه‌تر از پروردگار مهربان برای ما در عالم وجود ندارد؛ حضرت حق در قرآن کریم اعلام کرده که من سختی و خسارتی برای شما نمی‌خواهم.

ایشان با بیان این‌که خیر تنها نزد خدای رحمان بوده و در رساندن آن نیز به بندگانش، هیچ‌گاه کوتاهی نمی‌کند،‌ به دعای «یا باسط الیدین بالعطیه» اشاره کرده و فرمودند: خدای دلسوز و خیرخواه ما به کمک 114 کتاب آسمانی، 124 هزار پیغمبر و 12 امام از روز قیامت خبر داده و خطاب به ما سفارشی محبت آمیز می‌کند تا آخرتمان را خراب و نابود نکنیم.

استاد انصاریان ابراز کردند: خدای مهربان گفت‌وگویی زیبا، خیرخواهانه و محبت آمیزی با بندگان خویش دارد که «ای فرزند آدم، به واسطه مرگ، پرده از روی تمام تنهایی‌های تو برداشته می‌شود؛ روز قیامت تمام اخبار عمر شما، بررسی شده و پرونده‌ات تمام پوشش‌های اعمالت را کنار می‌زند».

ایشان با اشاره به ادامه حدیث قدسی فوق خاطرنشان کردند: خدای متعال می‌فرماید «ای بنده من، اگر گناه کوچکی در دنیا انجام دادی، هیچ‌گاه به کوچکی آن گناه نگاه نکن؛ به این بنگر که با چه کسی مخالفت کرده‌ای! اگر درآمد کمی به تو رسید، این کمی روزی را نگاه نکن؛ بنگر چه کسی به تو روزی داده است!» بنده طلبی از خدای متعال برای روزی ندارد؛ آن خداست که از تمام وجود آدمی طلبکار است.

استاد حوزه علمیه قم افزودند: پروردگار عالم در ادامه این حدیث خطاب به بنده خود می‌فرماید «ای فرزند آدم، ایمن از نقش‌های من، غرق در گناهان نباش؛ زیرا نقشه من دیدنی نبوده و از ردپای مورچه در شب تاریک روی سنگ صاف پنهان‌تر است» خداوند چوب بجا می‌زند، اگر می‌زند بی صدا می‌زند؛ آدمیزاد هیچ‌گاه نقشه خدای متعال را درک نمی‌کند زیرا تنها کافی است که خداوند میکروبی را موظف به تکثیر شدن داده، دارو را بی اثر کند و به دکتر نوع بیماری را الهام نکند.

ایشان به بیان ادامه حدیث قدسی خدای رحمان اشاره کرده و یادآور شدند: «ای فرزند آدم، عبادات و دستوراتی را که به تو فرمان دادم، آن‌طور که من خواستم انجام دادی؟ با اموال و آبرویی که به تو عطا کردم، کمکی به مساکین و از کار افتادگان کردی؟ کسی که به تو بدی کرد، به او خوبی کردی؟ از آنان که آزارت دادند، گذشتی؟ از اقوامی که با تو قطع رابطه کردند، پیوند را برقرار کردی؟ کسی که به تو خیانت کرد، انصافش دادی؟ با آن که قهر کرد، دوستی برقرار کردی؟ فرزندانی که امانت نزد تو سپردم را متدین و باتقوا تربیت کردی؟ کار دین و دنیای خود را با عالمان دینی در میان گذاشتی؟»

استاد انصاریان ادامه دادند: «ای بنده من، هیچ نگاهی به ظاهر و زیبایی‌های شما نداشته و ندارم اما نظر به دل و اعمالت دارم؛ من زمانی از تو راضی می‌شوم که به سؤالاتی که پرسیدم، به خوبی پاسخ بدهی و آن‌چه که از تو خواستم را رعایت کنی».

ایشان با بیان این‌که خدای رحمان در ادامه حدیث فوق، لحن صحبت با بندگانش را از تذکر دلسوازنه به محبت بی اندازه می‌دهد، تأکید کردند: خدای مهربان می‌گوید «ای فرزند آدم، مرا یادآور شو تا تمام دعاهایت را مستجاب کنم؛ دعا را با توجه بخوان، استجابتش را به عقب نمی‌اندازم؛ من دعاهایت را با درجات عالی مستجاب می‌کنم؛ ای بنده من، خواسته‌هایت را با انقطاع از گناه و پاکی باطن از من بخواه، من دعاهایت را با دادن بهشت اجابت می‌کنم؛ من را میان خوف و رجا بخواه، تمام درهای بسته را به‌رویت باز می‌کنم».

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کردند: خدای عزیز و مهربان در ادامه حدیث فوق می‌فرماید «بنده من، با اسماء حسنی مرا دعا کن تا تو را به مقامات بسیار بالایی برسانم»؛ بر اساس روایات ائمه معصومین(ع) در کتاب اصول کافی، اسماء حسنی پروردگار عالم، همان اسماء اهل‌بیت طاهرین(ع) هستند؛ از این میان اسم اعظم، نام حسین است.

ایشان عنوان کردند: «بنده من، در این دنیای خراب و فانی دعای بسیار کن، من در قیامت دعاهایت را مستجاب می‌کنم؛ ای فرزند آدم، چقدر به زبان الله و الله می‌گویی و دلت با کسی دیگر است؟ با زبانت نام مرا می‌بری اما از دیگران می‌ترسی و به دیگران امید داری! ای بنده من، اگر مرا خوب بشناسی، غصه چیزی را نمی‌خوری».

استاد انصاریان گفتند: خدای رحمان باری دیگر لحن سخن خود را عوض کرده و خیلی عاطفی‌تر می‌فرماید «ای بنده من، تو گناه کردی. اما چرا نمی‌آیی از من طلب مغفرت کنی؟».

ایشان بیان کردند: برای شب بیست و یکم ماه رمضان، دو مقام وجود دارد؛ مقام نخست شب قدر بودن آن است و مقام دیگر، شب زیارتی حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) به مناسبت شهادت امیر مؤمنان علی(ع) است. کسی که امام حسین(ع) را در این واسطه کند، گناهی در پرونده‌اش باقی نمانده و دعایی بی جواب نخواهد ماند.


منبع : پایگاه عرفان
  • توبه کردن
  • توبه از گناه
  • استاد حسین انصاریان
  • حسین انصاریان
  • توبه
  • استاد انصاریان
  • حسینیه همدانی ها
  • شب قدر
  • احادیث
  • شب زنده داری
  • حسینیه همدانیها
  • شب تا سحر
  • احیا
  • احیاء شب قدر
  • شب بیست و یکم
  • 2
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    وضعیت وخیم اقتصادی مسلمانان ایغور چین
    شهادت مظلومانه شيعيان در مرز پاكستان
    قدردانی مسلمانان فرانسه از رسانه ملی
    بچه‌‌دار شدن يک پیر زن و پیر مرد به برکت ماه محرم
    استاد حسین انصاریان: شفاعت امام حسین علیه السلام ...
    در آستانه جلسه دادگاه عالی آمریکا صورت گرفت؛ ...
    گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
    مرزهای مجاز زمینی برای تردد زائرین اربعین حسینی ...
    رحمانیت و رحیمیت امام حسین(ع) بسیار اعجاب‌انگیز ...
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است

     
    نظرات کاربر

    فاطیما
    پس فایل صوتی کو؟؟
    پاسخ
    0     0
    17 تير 1394 ساعت 2:18 بعد از ظهر
    پاسخ : با سلام لینک: http://www.erfan.ir/farsi/80856.html
    فاطیما
    پس فایل صوتی کو؟؟
    پاسخ
    0     0
    17 تير 1394 ساعت 2:17 بعد از ظهر
    پاسخ : سلام علیکم در قسمت سخنرانی ها موجود می باشد
    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^