فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 0
تاریخ انتشار : 3 تير 1394 ساعت 12:48 صبح

استاد حسین انصاریان: کسی که قلبش هدایت شده باشد لذت های شیطانی برایش زجر آور می شود

استاد حسین انصاریان: کسی که قلبش هدایت شده باشد لذت های شیطانی برایش زجر آور می شود

 

استاد حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم شب گذشته در ششمین جلسه از سلسله سخنرانی‌‌های «ویژگی‌های خود شناسان» در حسینیه همدانی‌های تهران با بیان این‌که فهم معنای قلب هدایت شده، ما را به فهم قلب‌های منحرف آشنا می‌کند، اظهار داشتند: نیازی به شنیدن داستان زندگی قلب‌های منحرف نیست؛ بلکه زیبایی موضوع به فهم آثار قلب‌های هدایت شده است.

ایشان فرمودند: صاحبان قلب‌های هدایت شده به خوبی می‌دانند که این قلب در پیشگاه مقدس پروردگار از ارزش بسیار بالایی برخوردار است؛ از این رو در آیه 8 سوره مبارکه آل عمران از قول ایشان نقل شده که در پیشگاه خدا التماس می‌کردند که «ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا ؛ خدایا خود نگهدار قلبی باش که به گوهری ارزشمند تبدیلش کرده‌ای».

استاد انصاریان ابراز کردند: صاحبان قلب‌های هدایت شده، تمام افکار، اندیشه‌ها، نیت‌ها و اعمال و اخلاقشان را به گونه‌ای تحقق می‌دهند که این واقعیات ظهور یافته در دنیا و آخرت دستگیر آنان به سوی سعادت ابدی باشد.

ایشان با بیان این‌که کسی که قلب او هدایت شود، لذت‌های شیطانی را زجر می‌بیند، خاطرنشان کردند: صاحبان قلب‌های هدایت شده در دنیا هم از ارتباط با خدا، عمل به احکام الهی، اخلاق و دلسوزی برای مردم، لدتی شبیه لذت بهشت را می‌برند؛ اعمال، اخلاق و رفتار این دسته از انسان‌ها، دست ایشان را گرفته و به سوی رضایت حق می‌برد.

استاد حوزه علمیه قم افزودند: سوره مبارکه مؤمن به خاطر یک درباری فرعون که قلب هدایت شده داشت، نازل شده است؛ خدای متعال از وی به مؤمن آل فرعون یاد می‌کند که حضورش در دربار فرعون برای کمک رسانی به گرفتاران و دست گیری از مظلومان بوده است.

ایشان یادآور شدند: مؤمن آل فرعون با رفتار و اخلاق خود چنان به موسی بن عمران کمک کرد که حتی جان این پیامبر اولی العظم را هم نجات داد؛ اما کسانی که بی دین و منحرف دارند، افکار و اعمالی را از خود بروز می‌دهند که پایبندشان می‌شود.

استاد انصاریان ادامه دادند: صاحبان قلب‌های منحرف به محض این‌که در قیامت وارد جهنم می‌شوند، پاشنه پا تا زیر زانو به پشت ران می‌چسبد و تا ابد به همین شکل باقی خواهند ماند؛ این معنای پایبند شدن است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کردند: کسی که قلب منحرفی دارد، به اندازه‌ای به قلب و افکار خود غل و زنجیر می‌بندد که حتی در بدترین شرایط هم نمی‌تواند به سوی حق بازگردند و حتی از شنیدن اسم خدای متعال عصبی می‌شوند؛ این در حالی است که تنها غصه صاحبان قلب‌های هدایت شده، فاصله گرفتن از عبادت پروردگار است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کردند: امیر مؤمنان علی(ع) بیش از 63 سال عمر ظاهری در دنیا نداشتند اما در این مدت کاری کردند که به مقام «یدالله ؛ دست خدا» رسیدند؛ همگان باید با الگوی گیری از ائمه طاهرین(ع) اعمال و رفتاری داشته باشند که قلب آنان را هدایت کرده تا قادر به دستگیری از سایر مؤمنان باشند.

ایشان با بیان این‌که قلب هدایت شده، دست ساز برای دستگیری و قلب منحرف پایبند ساز برای زمین گیری است، عنوان کردند: کسی که قلبش منحرف شود، پای رفتن به دعای کمیل ندارد و می‌پندارد این جلسات هیچ اثر و سودی ندارد.


منبع : پایگاه عرفان
1
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

برگزاری مسابقات قرائت قرآن در آلمان
شعر مولوی ‌اهل‌سنت برای‌ حضرت ‌زهرا (س)
چگونه مي شود ظاهر و باطن يكساني داشته باشیم؟
تقدیر از استاد حسین انصاریان به عنوان خادم صحیفه ...
گزارش تصویری/ مراسم عزاداری حسینی در شهر ...
کربلا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان + تصاویر
گزارش تصویری/ مراسم دعای عرفه حسینیه هدایت تهران
برپایی سفره حضرت رقیه(س) در نجف اشرف
استاد انصاریان: توحید خالص کلید حل همهٔ مشکلات و ...
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...

 
نظرات کاربر

حمزه
این نکته که ایشان گفتنند نیازی به شناخت قلب های منحرف نیست بلکه زیبایی موضوع شناخت قلب های هدایت شده است واقعا نکته اییست که مغفول مانده . باید بیشتر پیرامونی خوبی ها گشت تا خوب شد . تشکر
پاسخ
0     0
4 تير 1394 ساعت 04:10 صبح
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^