فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 0
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1394 ساعت 2:15 بعد از ظهر

استاد حسین انصاریان:دین حق در زمان تمام انبیاء الهی اسلام بوده است / اهل باطل همواره واقف به راه مستقیم بوده‌اند

استاد حسین انصاریان:دین حق در زمان تمام انبیاء الهی اسلام بوده است / اهل باطل همواره واقف به راه مستقیم بوده‌اند

استاد حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم در سخنانی با بیان این‌که دین خدا از زمان حضرت آدم تا رسول اکرم(ص) تنها اسلام بوده است، اظهار داشتند: دین اسلام با این‌که حق، مفید و با منفعت بود اما در هیچ یک از انبیای الهی با وجود زحماتی که کشیدند، فراگیر نشد و مردم هیچ دوره‌ای دین خدا را نپذیرفتند.

ایشان فرمودند: هیچ یک از انبیای الهی هم موظف به مجبور کردن دین‌داری مردم نبوده‌اند چون خدا راه و چاه را بیان کرده و با عقلی که به انسان عطا کرده، انتخاب را به عهده مردم گذاشت.

استاد انصاریان ابراز کردند: در آیاتی از قرآن کریم آمده است که همه بی دینان، مشرکان و بت پرستان جاهل به حق نبودند، اما قصد عمل به سخن انبیاء الهی را نداشتند.

ایشان با بیان این‌که همه انبیاء الهی شغل داشته و کشاورز یا صنعت‌گر بوده‌اند، خاطرنشان کردند: خداوند به همه انبیاء فرمان داده بود که به مردم بگویند «لا اسئلکم علیه من اجر ؛ در برابر زحمات و تبلیغات خود و بیدار کردن شما، ذره‌ای پاداش نمی‌خواهیم».

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که حضرت داوود صنعتگری توانمند و حضرت سلیمان زنبیل باف بوده‌اند، افزودند: انبیاء الهی انگیزه‌ای برای دروغ گفتن نداشتند؛ حضرت سلیمانی که با زحمت زنبیل می‌بافت و زنبیل‌ها را با دوره گردی می‌فروخت، هیچ‌گاه به فکر کسب درآمد حرام از طریق دروغ نمی‌رفتند.

ایشان با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها و جنایتکاران آل سعود خود واقف به ناحق بودن اعمالشان هستند، یادآور شدند: هیچ‌گاه حق و باطل مجهول نبوده و انسان ناحق پیوسته آگاه به کار اشتباه خود بوده است چراکه باطل بودن کار ناحق و شایسته بودن کار حق عیان است.

استاد انصاریان با بیان این‌که آل سعود ستمگر و ملعون، دشمنان بسیاری خطرناکی برای اسلام و مسلمانان هستند، ادامه دادند: آل سعود خود می‌دانند که کارشان علیه یمن، ناحق، ظلم و جنایت است؛ می‌دانند که مردم یمن سخن حق می‌زنند و به حق به دنبال حکومت در کشور خود هستند؛ اما هر روز ده‌ها کودک را به خاک و خون می‌کشند و خود نیز به جنایات خود واقفند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کردند: غرب و شرق که گرفتار انواع گناهانند، خدا را از زندگی خود حذف کرده‌اند؛ چراکه برای پذیرش خدا باید مقید به غریضه جنسی حلال شوند اما نمی‌توانند خود را نگاه دارند. مردم در زمان انبیاء الهی هم می‌دانستند که با پذیرش این پیامبر، باید دور رشوه، دزدی، اختلاس و کلاه‌برداری را خط کشیده و به درآمدی ظاهرا ناچیز را بپذیرند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کردند: اسلامی که از زمان حضرت آدم تا رسول اکرم(ص) حق بودن آن روشن بود، هیچ‌گاه فراگیر نشد؛ همواره اقتدا کنندگان به انبیاء الهی بسیار اندک بوده‌اند. همان‌طور که تبلیغات و هدایت گری حضرت نوح 950 سال به طول انجامید و در نهایت تنها 83 نفر ایمان آوردند.

ایشان با بیان این‌که بسیاری از مردم با علم و آگاهی، مفاسد را به دین داری ترجیح می‌دهند، عنوان کردند: حضرت امیر مؤمنان روزی خطاب به مالک اشتر فرمودند «در طول تاریخ همواره مردم از دست حکومت‌های خود ناله می‌کردند اما امروز کار به جایی رسیده که من حاکم از دست مردم خود، خون گریه می‌کنم».

استاد انصاریان گفتند: دین اسلام حق بود اما در زمان هیچ پیامبر و امام معصومی(ع) فراگیر نشد اما در زمان حضرت حجت بن الحسن(عج) این دین فراگیر خواهد شد؛ قبل از آمدن حضرت مهدی(عج) دو سوم مردم جهان نابود می‌شوند که این یک دسته هم خسته از بی عدالتی و زور و تزویر هستند و همه مردم آماده قبول عدالت می‌شوند.

ایشان بیان کردند: دوران حکومت امام زمان(عج) بهترین زمان تاریخ بشر است تا حدی که پروردگار متعال در قرآن کریم به آن روزگار قسم یاد می‌کند.


منبع : پایگاه عرفان
  • انبیا الهی
  • دشمنان اسلام
  • غریضه جنسی
  • 1
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    قلم الكترونيك؛ ابتكار مخترع سوری برای تسهيل ...
    وهابی سازی جنوب کشور به روش صهیونیستها
    آغاز مسابقات خوشنويسی اسلامی در برونئی
    برنامه مراسم احیا در شبهای قدر ماه مبارک رمضان 90( ...
    تقدیر از استاد حسین انصاریان به عنوان خادم صحیفه ...
    استاد انصاریان: فرهنگ انبیا فرهنگ توحید، اخلاق و ...
    استاد انصاریان در شهرستان خوی: علما تا جان در بدن ...
    ذکر فضائل امیرالمومنین(ع) عبادت است
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

     
    نظرات کاربر

    ضد دجال
    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم به خاطر اشک امام زمان بخونید و به بقیه روحانیون و مسئولان حکومتی بگویید. استاد انصاریان استاد اخلاق حوزه ((غرب و شرق که گرفتار انواع گناهانند، خدا را از زندگی خود حذف کرده‌اند؛ چراکه برای پذیرش خدا باید مقید به غریضه جنسی حلال شوند اما نمی‌توانند خود را نگاه دارند.)) اکثر کسایی که به ظاهر مسلمان میشوند((و نه مومن واقعی و کامل)) به خاطر این حرف به ظاهر مسلمان میشوند که اسلام میگوید ((انچه برای خود میپسندید برای دیگران هم بپسندید و انچه برای خود نمیپسندید برای دیگران هم نپسندید)) یعنی اگر دوست ندارید امثال رضا شاه احمق و بیشعور و نجس مردم را به زور به فساد اخلاقی نکشند شما هم مردم را به زور مجبور به گذاشتن حجاب نکنید . همانطور که لقمان حکیم ادب از بی ادبان اموخت باید مسئولان امر به معروف و نهی از منکر را از شیطان یاد بگیرند در کار شیطان برخورد فیزیکی و تند نیست ولی همیشه جواب میگیرد چون اخلاقش خوب است و خود را دوست ادم ها نشان میدهد پس ظاهر هم مهم است چون همین ظاهر دوستی است که باعث میشه مردم گول شیطان را بخورند. پس هیچ کس نباید بگوید ((خوشگل حرف زدن مهم نیست)) ....((گشت ارشاد باید باشد)) وگرنه اسلام نابود میشه ولی گشت ارشاد باید کار اصلی که انجام میدهد ازدواج مردم((چه ازدواج دائم چه ازدواج موقت)) باشد یعنی دست اخر اگر هیچ کاری نتونست انجام بده به جای برخورد فیزیکی و تند با دختر و پسر بی عفت و بد حجاب باید برای انها خطبه عقد بخواند حتی شده خطبه عقد موقت فقط برای یک روز.... مسئولان اگه این حرف را جدی نگیرند و یا جدی بگیرند ولی انجام ندهند خطر نابودی اسلام ولایت فقیه که اسلام ناب محمدی است فراهم میاید. والسلام علی من اتبع الهدی
    پاسخ
    0     0
    26 خرداد 1394 ساعت 09:30 صبح
    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^