فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 29 ارديبهشت 1394 ساعت 10:35 صبح

توزیع قرآن با شاخه‌های گل؛ ابتکار مسلمانان برای تصحیح چهره اسلام در انگلیس

 

توزیع-قرآن-با-شاخه‌های-گل؛-ابتکار-مسلمانان-برای-تصحیح-چهره-اسلام-در-انگلیس

گروه بین‌الملل: الیاس البدر تصریح کرد: یکی از ابتکاراتی که در انگلیس برای تصحیح چهره اسلام در اذهان شهروندان انگلیسی انجام می‌شود، توزیع رایگان نسخه‌های قرآن کریم همراه با شاخه‌های گل است.

الیاس البدر، نماینده کشور انگلیس در رشته  تلاوت سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: سطح مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بسیار بالا و قوی است.
وی اضافه کرد: در لندن مسابقات قرآنی برگزار می‌شود، اما سطح کیفی و کمی این مسابقات قابل مقایسه با مسابقات بین‌المللی قرآن در جمهوری اسلامی ایران مسابقات نیست و در حقیقت باید اذعان کنیم که رقابت‌های بین‌المللی قرآن در ایران بزرگترین رقابت قرآنی در سطح جهان است که قاریان و حاضران این مسابقات رقابت سخت و نفس‌گیری را دارند.
پوشش رسانه‌ای مسابقات بین‌المللی قرآنی ایران بسیار قوی است
نماینده کشور انگلیس در رشته قرائت در ادامه پوشش رسانه‌ای سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را بسیار قوی و گسترده توصیف کرد.
الیاس البدر تصریح کرد: من تلاش‌ها و اقدامات کمیته برگزارکننده این مسابقات را تاکنون بسیار دقیق و موفق ارزیابی می‌‌کنم و چیزی که نظر من را در این دوره از مسابقات بسیار جلب کرد پوشش رسانه‌ای قوی این مسابقات بود به طوری که حضور گسترده و مستمر رسانه‌های صوتی و تصویری و خبرگزاری‌ها بیانگر اهمیت بالای این مسابقات است.
این قاری انگلیسی در ادامه مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را نخستین تجربه خود در سطح بین‌المللی دانست و گفت: همزمانی برگزاری این مسابقات با بعثت رسول اکرم(ص) اقدام بسیار پسندیده‌ای و خجسته‌ای است.
الیاس بدر گفت: قاریان و حافظان قرآنی که در کشورهای غربی همچون انگلیس هستند، می‌توانند به‌عنوان کسانی که حامل پیام حیات‌بخش قرآن هستند با رفتار و گفتار خود نقش مهمی در تصحیح چهره اسلام داشته باشند، زیرا بسیاری از شهروندان غربی تصویر درستی از اسلام ندارند.
وی گفت: یکی از ابتکاراتی که در انگلیس برای تصحیح چهره اسلام در اذهان شهروندان انگلیسی انجام می‌شود، توزیع رایگان نسخه‌های قرآن کریم همراه با شاخه‌های گل است.

توزیع-قرآن-با-شاخه‌های-گل؛-ابتکار-مسلمانان-برای-تصحیح-چهره-اسلام-در-انگلیس
این قاری انگلیسی تصریح کرد: مسلمانان باید اقدامات و تلاش‌های خود برای تصحیح چهره اسلام را افزایش و گسترش دهند همچنین، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به‌طور حتم تأثیر بسیار عمیقی در این زمینه دارد.
الیاس البدر در پایان با اشاره به برخورد خوب ایرانیان با آنها اظهار داشت: مردم ایران با اهل قرآن برخورد بسیار خوب وشایسته‌ای دارند و این امر واقعا باعث خشنودی ما شده است.
مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، بزرگترین رقابت قرآنی در جهان است
محمد ابراهیم کاسی، نماینده پاکستان در رشته تلاوت در سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز در گفت‌وگو باخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار داشت: حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران نخستین حضور من در عرصه رقابت‌های بین‌المللی قرآن است، البته در مسابقات قرآنی اوقاف پاکستان توانستم مقام نخست این مسابقات را کسب کنم.
کاسی در ادامه از حضور خود در این مسابقات ابراز خرسندی وعنوان کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بزرگترین مسابقه در جهان اسلام است.
نماینده پاکستان در رشته قرائت اضافه کرد: در جهان اسلام مسابقات بین‌المللی قرآنی زیادی برگزار می‌شود که این مسابقات نقش بسیار مهمی در نشر علوم قرآن کریم ایفا می‌کنند.
محمد ابراهیم کاسی در پایان بیان کرد: کتاب مقدس اسلام، کتاب مشترک میان تمامی مسلمانان است و عامل اصلی وحدت آنها به‌شمار می‌رود و احکام موجود در این کتاب مقدس شامل تمامی مسلمانان می‌شود و امت اسلامی زیر پرچم اسلام و قرآن کریم گردهم می‌آیند.


منبع : iqna
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

برگزاری مسابقات قرائت قرآن در آلمان
شعر مولوی ‌اهل‌سنت برای‌ حضرت ‌زهرا (س)
چگونه مي شود ظاهر و باطن يكساني داشته باشیم؟
تقدیر از استاد حسین انصاریان به عنوان خادم صحیفه ...
گزارش تصویری/ مراسم عزاداری حسینی در شهر ...
کربلا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان + تصاویر
گزارش تصویری/ مراسم دعای عرفه حسینیه هدایت تهران
برپایی سفره حضرت رقیه(س) در نجف اشرف
استاد انصاریان: توحید خالص کلید حل همهٔ مشکلات و ...
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^