فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 29 ارديبهشت 1394 ساعت 10:14 صبح

فرش دستباف کاشانی، زینت بخش حرم حضرت عباس(ع) + تصاویر

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ ۱۴۰۰ تن از هنرمندان مؤمن و متدین ایرانی دست به دست هم داده‌اند تا طرحی نو در آستان حضرت قمر بنی هاشم(ع) در اندازند.

هنرمندان قالیباف ایرانی در شبی مبارک از لیالی بر فیض ماه رجب افتخار آن را یافتند تا حرم مطهر حضرت عباس(ع) را با آنچه انگشتانشان با اخلاص تمام طی سه سال گذشته بر دار قالی بافته‌اند، فرش نمایند.

این افراد خالصانه و بطور شبانه روزی سه سال تمام توان و هنر خود را برای کسی در طبق اخلاص نهادند که خون خویش را برای حفاظت از اسلام راستین در رکاب سیدالشهداء امام حسین(ع) فدا نمود.

سالن اجتماعات امام حسن(ع) پس از فرش نمودن حرم مطهر با قالی‌های اهدایی خیرین کاشانی، شاهد برپایی مراسم قدردانی از دست اندرکاران بافت این قالی‌ها بود.

در این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد الصافی تولیت آستان مقدس حضرت عباس(ع) در سخنانی به تفضل خداوند باری تعالی به بسیاری از بندگان اشاره نمود و گفت: خداوند متعال به افراد زیادی مکنت و جاه عطا می‌فرماید اما همگان به توفیق بکارگیری این الطاف الهی در مسیر صحیح دست پیدا نمی‌کنند.

وی در ادامه گفت: در طرف مقابل افرادی وجود دارند که الطاف الهی را در مسیر صحیح و در کاری مشخص بکار می‌بندند تا شاید شکرگذار نعمتهای خداوند متعال باشند.

الصافی به شوق و افتخار دست اندرکاران این پروژه در زمان انعقاد توافق اولیه بین ایشان و حرم مطهر اشاره نمود و افزود: در سفر به شهر کاشان و در بازدید از کارگاه بافت این قالی‌ها به وضوح شاهد اخلاص و عمل مخلصانه خواهران شاغل در کارگاه بودم. خود شاهد بودم که خواهران قالیباف با دقت عمل بالا مشغول بافت قالی بودند و بعضا اشک شوق از چشمانشان جاری بود. خواهران قالیباف با این پروژه به گونه‌ای دیگر و برآمده از نوعی قداست تعامل داشتند و طبق گفته خودشان با وضو در محل کار خویش حاضر می‌شدند.

تولیت آستان حرم حضرت عباس(ع) کار برای اهل بیت و ائمه اطهار(ع) و حضرت عباس(ع) را افتخاری بزرگ توصیف نمود و گفت: کسانی‌که مفتخر به کار برای اهل بیت(ع) گردیده‌اند، احساسی در وجودشان به آن‌ها کمک و مساعدت این خاندان در منزلگاه آخرت را بشارت می‌دهد.

الصافی در پایان سخنان خود اجر واقعی را متوجه آقای غلام عباس خیر بانی این پروژه و سایر خواهران و برادران دست اندرکار بافت این قالی‌ها دانست. 

در ادامه این مراسم حاج محسن واجدی مدیر اجرایی پروژه در سخنانی این پروژه را تاریخی و مایه افتخار توصیف نمود و گفت: هر آنچه در توان داشتیم برای بافت این قالی‌ها تقدیم نمودیم و معتقدیم در مقابل مقام و جایگاه رفیع حضرت عباس علیه السلام قصور و کوتاهی نموده‌ایم.

وی پروژه بافت قالی کاشانی برای حرم مطهر حسینی، عباسی و خیمه‌گاه حسینی را بر آمده از پیشنهاد آقای علی‌زاده در سال ۹۱ دانست و گفت: در حین تشرف به زیارت عتبات مقدسه کربلا این فکر در ذهن آقای علی‌زاده متبلور گردید که بحمد الله با مساعی آقای شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی این پروژه تعریف و اجرا گردید.

 مدیر اجرایی پروژه از وجود ۳۶۰ هزار گره در هر متر مربع از این قالی‌ها خبر داد و گفت: در بافت این قالی‌ها از رنگهای طبیعی و گیاهی استفاده شده است.

آقای واجدی در پایان از تیم قالیباف تشکر و قدردانی نمود.

در پایان این مراسم، تقدیرنامه‌های خیرین و نیروهای دست اندرکار بافت قالی‌ها توزیع و سپس حاضران ضمن حضور در حرم مطهر، قالی‌های مفروشه را بطور رسمی تحویل گرفتند.


منبع : abna
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

عدم گفتن اذان در مسجد آستراخان روسیه
كشتار شيعيان عراق با تحريك علماي وهابي سعودي
برگزاری كلاس‌های آموزش قرآن در بلژيك
درگذشت زائر ایرانی در کنار ضریح امام حسین(ع)
زائران آمریکایی با لباس یک‌دست مشکی در ...
حاج رضا انصاریان مداح پیشکسوت وخادم الرضا (ع)
برگزاری هشتمین جایزه جهانی «برترین‌های قرآنی» ...
برداشت‏‌هاى عالمانه و عارفانه از آیات؛ ویژگی ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
استاد انصاریان: عبادت؛ جادۀ رسیدن به مغفرت، لطف، ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^