فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 2 ارديبهشت 1394 ساعت 2:40 بعد از ظهر

اسلام بدون اهل بیت(ع) بت پرستی مدرن است + گزارش تصویری سخنرانی حضرت استاد انصاریان در بیت آیت الله العظمی وحید خراسانی

 اسلام بدون اهل بیت(ع) بت پرستی مدرن است  + گزارش تصویری سخنرانی حضرت استاد انصاریان در بیت آیت الله العظمی وحید خراسانی

حضرت استاد انصاریان در روز شهادت حضرت  امام هادی(ع) در مراسمی که از سوی حضرت آیت‌الله‌العظمی وحید‌خراسانی در حسینیه فاطمیه برگزار گردید بیان داشتند: ائمه طاهرین ما برای بیگانگان از آیات قرآن و زیارت جامعه کبیره شناخته نمی‌شوند و طلاب علوم دینی باید با شناخت اهل بیت(علیهم السلام)و تفکرات آنان از طریق آیات و روایات و زیارت جامعه کبیره و انتقال آسان مفاهیم آن با زبان ساده و قابل فهم برای عموم مردم موجب رشد و آگهی مردم شوند؛ چرا که تعطیل کردن این کار در برابر حضرت حق موجب مسئولیت می‌شود.

معاد، توحید خالص، حرام و حلال الهی، مسائل اخلاقی و ... را باید فقط از ناحیه این بزرگوارن گرفت که آن هم فقط از طریق معرفت به علوم آنها قابل حصول است.

معظم‌له خاطر نشان کردند: بدون تمسک به کشتی اهل بیت(علیهم السلام) غرق شدن در فساد دنیا و  دوزخ آخرت قطعی است؛ زیرا اسلام غیر اهل بیت اسلام نیست بلکه یک فرهنگ ساخت زمینیان است که بعد از درگذشت وجود مبارک پیغمبر(ص) به صورت بت‌پرستی مدرن پایه گذاری شد. کفار مکه وقتی متوجه شدند که  دیگر زمینه بازگشت 360 بت مکه وجود ندارداز  راهکار علم کردن بت زنده استفاده کردند .

ایشان در ادامه فرمودند: خداوند متعال به ما امر نموده است که  دین، توحید خالص، معاد، مسائل عالی اخلاقی، فردی، اجتماعی، خانوادگی، دنیایی، آخرتی، مادی و معنوی را از ائمه طاهرین فرا بگیریم چرا که با توجه به آیات و روایات همچنین زیارت جامعه کبیره که یادگار حضرت امام هادی است این بزرگواران هدایت‌گر واقعی مردم بودند ولی  کسانی که امامت را جعل کردند به خدا شرک ورزیدند و ظلم عظیمی را انجام دادند که این ظلم از رحلت رسول گرامی(ص) تا هم اکنون جبران نشده و روز به روز هم به امت اسلام صدمه زده است.  ظالمین با این ظلم عظیمشان کل مردم شرق و غرب را محروم از اهل بیت(علیهم السلام) کردند و گناه آنان در گذشته عالم نمونه نداشته است.

ایشان فرمودند: معرفت به اهل بیت از اصول دین است و حقیقت دین را نشان می‌دهد و هستی متکی به معنویت ائمه(علیهم‌السلام) است و قیامت روشنایی خود را از وجود مبارک اهل بیت (علیهم السلام)گرفته است.

حضرت استاد انصاریان با اشاره به روایات بر این حقیقت تکیه نمودند که وجود مقدس اهل بیت در موقعیت های مختلف به دنبال هدایت مردم بودند و و دوست و دشمن بر سفره کرامتشان متنعم بودند.

ایشان با اشاره به این مطلب که در دوران نوجوانی هنگامی حضرت آیت الله العظمی وحید  خراسانی در تهران می کردند مکرر پای منبر ایشان حاضر میشدم و این مطلب را در مسجد حاج ابوالفتح تهران از این مرجع بزرگ شنیدم که وقتی وجود مبارک سیدالشهدا قصد میدان نمودند لباسی نو و قیمتی را پوشیدند و وقتی خواهر بزرگوارشان علت را جویا شدند فرمودند نمی خواهم کسانی که لباس های مرا غارت می کنند دست خالی باشند . کرامتی ما فوق تصور بشر که ما از فهم و درک حقیقت آن عاجزیم.

معظم له به روایتی از ابو هاشم جعفری نسبت به کرامت مادی و معنوی حضرت امام عادی علیه السلام اشاره نمودند و فرمودند ابوهاشم جعفری می گوید:

به شدّت تنگدست بودم؛ لذا به منزل امام هادی علیه السلام روانه شدم. بعد از آنکه امام به من اجازه ورود داد، در حضورشان نشستم. حضرت فرمود: ابوهاشم! شکر کدام یک از نعمت های خداوند عزیز و جلیل را می خواهی به جا آوری؟

من سرافکنده و خاموش شدم و نمی دانستم چه بگویم. بعد امام فرمود: «خداوند، ایمان را روزی تو کرد و به وسیله آن بدنت را بر آتش، حرام و تندرستی را نصیبت نمود و به واسطه آن، تو را بر طاعت یاری کرد و قناعت را به تو داد و از این راه از تبذّل باز داشت. سپس آن حضرت با کرامت مادی خود گره از کار او گشودند . مانند ابوهاشم ها می دانند که در همه کارها باید به اهل بیت متوسل شد چه گره های معنوی و فکری و چه مشکلات مادی و  دنیایی .


منبع : پایگاه عرفان
0
100% (نفر 1)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

علمای عربستان خواستار توقف حج
لندن؛ ميزبان همايش «پيروی از سنت پيامبر اكرم(ص) ...
آغاز مسابقات ملی قرائت قرآن در اندونزی
"معارف انقلاب" از نگاه رهبر معظم انقلاب رونمایی ...
اهمیت شناخت خود ازنظر استاد انصاريان
آغاز نصب 16 هزار خشت طلا در حرم‌های مطهر کاظمين
استاد انصاریان: تقویت اعتقادات دینی و ارتباط با ...
تظاهرات جنبش ضداسلام پگیدا در سراسر اروپا + ...
گزارش تصویری/ مراسم شب 19 رمضان 1438 در حسینیه ...
اگر پول ندارید، با اخلاق هزینهٔ مردم شوید

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^