فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 2 فروردين 1394 ساعت 12:51 صبح

استاد انصاريان درحسینیه شبه مدینه النبی شهر نوش آباد

استاد انصاريان درحسینیه شبه مدینه النبی شهر نوش آباد


استاد حسین انصاریان، استاد اخلاق و عرفان در مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در26 اسفند1393 در حسینیه شبه مدینه النبی شهر نوش آباد حضوریافتند.
به گزارش خبرنگار پورتال خبری آران و بیدگل "ای بی نیوز" به نقل از خطب شکن، استاد حسین انصاریان، استاد اخلاق و عرفان در مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در حسینیه شبه مدینه النبی شهر نوش آباد گفت:آتشی که معاندان امام علی(علیه السلام) پشت در خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) در مدینه روشن کردند شعله هایش در روز عاشورا به حریم خیام حسینی در کربلا رسید.


وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای دفاع از حریم ولایت شوهر و فرزندانش در پشت در و با شعله های آتش درس ولایت مداری را به دنیا داد، افزود: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) عالیترین نمونه تربیتی زن است که پیغمبر اکرم(صلوات الله علیه) به جهان ارائه کرد.
به گفته وی،جایگاه و شأن و ارزش شخصیت حضرت صدیقه طاهره را می تو ان از این کلام پیامبر که فرمود«فاطمه الزهرا سیده النسا العالمین من الاولین و الاخرین» دریافت که هیچ زنی در گذشته و آینده همسنگ آن حضرت نبوده و نخواهد آمد.
این خطیب توانا و برجسته در ادامه با تاکید بر اینکه باید به سیره پیامبر (صلوات الله علیه) در ملت اسلامی عمل شود، افزود:یکی از مسولیت های پیغمبر اکرم(صلوات الله علیه) نجات جنس زن، شناسایی شخصیت آن به دنیا و نجات حقوق زن بود که وجود مبارکش در این راستا نمونه یکتای زنی را تربیت کرد که دامن پرورش حجت های خدا بر روی زمین شد.
استاد انصاریان افزود: پیام پیامبر (صلوات الله علیه) بر اساس آیات قرآن به همه پدران، مادران، شوهران و مردم دنیا این است که زن استعداد رسیدن به مقاماتی را دارد که می تواند گوهرهایی چون امام حسین(علیه السلام) و امام حسن(علیه السلام) شود.
وی با اشاره به اینکه پروردگار عالم ریشه های استعدادی را به طور یکسان در وجود زن و مرد قرار داده است،گفت: با استناد به آیه اول سو ره نساء قرآن « یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَهٍ …»مرد و زن از یک حقیقت، یک روح، یک حیات و نفس واحده آفریده شده اند.
به گفته وی، با استناد به آیه اول سوره نسا «…وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً کَثِیرًا وَنِسَاء …» همه زنان و مردان ما یک گوهر، حقیقت و یک روح بودند که از آن ۲ گل به نام زن و مرد شکفته شد.

این دانشمند معظم افزود:رسول اکرم محمد مصطفی(صلوات الله علیه) زمانی این سخن خدا «…وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً کَثِیرًا وَنِسَاء …»را در بین اعراب جاهلی تلاوت کرد که ملت متمدن روم می گفتند در جسم مرد روح انسانی و در جسم زن روح شیطانی است و روح انسانی ندارد لذا ارزش و قیمت ندارد و این جنس فقط برای لذت بری و فرزند آوری است.
استاد انصاریان اظهارداشت: خالق زن و مرد با این آیه در قرآن اعلام کرد زن و مرد یک حقیقت، گوهر، روح واحد و هر دو آفریده حق تعالی هستند که در شخصیت و انسانیت تفاوتی نمی کنند و برتری ندارند.
وی،با اشاره به مصراع اول این بیت از شعر سعدی که "بنی آدم اعضای یکدیگرند” افزود: این سخن سعدی نیست بلکه این کلام همان ترجمه آیه «مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَهٍ» است که این شاعر به زبان شعر بیان کرده است.
به گفته وی، تنها تفاوت زن و مرد که اقتضای طبیعت آنها است، در بدن است وخداوند متعال زن را با طنازی و غمازی برای مقام مادری و همسری و مرد را برای پدری و شوهری آفرید که پرونده آنها در قیامت بر اساس بهترین اعمال دوره عمرشان محاسبه می شود.
این استاد اخلاق و عرفان،با تاکید بر اینکه پیامبر خدا حضرت محمد(صلوات الله علیه) ثابت کرد که جنس زن از همان استعدادهای مرد برخوردار است، گفت: زن می تواند به عالی ترین درجات برسد و به مقامی چو ن حضرت خدیجه(سلام الله علیها) برسد که همیشه کنار اسمش این عبارت را می فرمود« خدیجه زو جتی فی الدنیا و الاخره».
استاد انصاریان، فراگیری علو م مختلف توسط استعداد زن را تاکید کرد و گفت: مصداق این جمله بانو مجتهده امین از شهر اصفهان است که توانست مجتهد جامع الشرایط شود و کتبی تالیف کند که فقط اشخاص ۱۰ تا ۱۵ سال تحصیل کرده حوزه خوانده می توانند آن را مطالعه کنند و بفهمند.
وی افزود: بانو مجتهده امین دختر یک کاسب و از شاگردان سید علی نجف آبادی بود که خود این شخص اعلم علمای شیعه بود.
به گفته وی،زنان بسیاری در عالم چون حضرت مریم، زینب کبری و حضرت آسیه (صلوات الله علیهم اجمعین) هستند که به مقامات علمی، عملی، ملکوتی، الهی و عرفانی رسیدند و الگو نمونه جهان شدند.
استاد انصاریان با تاکید بر اینکه چه زنان قهرمانی در دنیا هستند که اعجوبه ایمان و عمل صالح شدند، گفت: نبی اکرم (صلوات الله علیه) برای این موضوع نمونه ای چون حضرت زهرای مرضیه (صلوات الله علیها)را پرورش و به جهان ارائه کرد.
وی تصریح کرد: پیامبر (صلوات الله علیه) ثابت کرد جنس زنی که در طول تاریخ کوبیدند و گفتند بی شخصیت و پست است ادعایی دروغ، ظالمانه و جنایتکارانه بوده است بلکه جنس زن شخصیتی چون پنج زن برتر و یکتای هستی دامن پرورش ائمه طاهرین (صلوات الله علیهم اجمعین) می شود.
به گفته وی،شخصیت زن به جایی چون حضرت نرجس خاتون (صلوات الله علیها) مادر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می تواند برسدکه رحمش استعداد پرورش عدل جهانی را پیدا کرد.
استاد انصاریان در پایان اظهارداشت: حضرت نرجس خاتون (صلوات الله علیها) تحت تربیت خانم حکیمه خاتون عمه حضرت صاحب الامر به جایی رسید که لیاقت همسرس امام عسگری(صلوات الله علیه) و مادری بقیه الله را پیدا کرد تا عدالت را به دست فرزند این مادر برپا کند.
گفتنی است، مراسم سخنرانی دانشمند معظم و خطیب توانا حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان،به مدت سه شب از یکشنبه تا سه شنبه(۲۶-۲۴ اسفند) در حسینیه شبه مدینه النبی شهر نوش آباد به همت هیات ابالفضلی(علیه السلام) این شهر در حال برگزاری است.

 


منبع : پایگاه حوزه
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

برگزاری مسابقات قرائت قرآن در آلمان
تازه‌مسلمانان مالزيايی صاحب مركز اسلامی ...
کودکی که درباره یوسف و زلیخا شهادت داد و جبرئیل ...
گزارش تصویری / عزاداری عاشقان و محبان اهل بیت(ع) ...
چگونه مي شود ظاهر و باطن يكساني داشته باشیم؟
فضیلت شب و روز دحوالارض و اعمال آن
گزارش تصویری/سخنرانی استاد انصاریان به مناسبت ...
برپایی سفره حضرت رقیه(س) در نجف اشرف
استاد انصاریان: توحید خالص کلید حل همهٔ مشکلات و ...
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^