فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

رمز موفقيت ابن‏سينا

ابن‌سينا جمله‌اى دارد كه بسيار پرارزش است. شيخ الرئيس كه خود انسان باارزشى بود، در شهر بلخ و در سن هجده سالگى، طاقت ماندن نداشت، به سبب اين‌كه در تمام منطقه بلخ استادى نبود كه بتواند از او استفاده كند، زيرا حركت عقلى‌اش فوق‌العاده سريع بود. كتاب‌هاى او عبارت‌اند از: كتاب شِفا كه يكى از كتاب‌هاى بزرگ فلسفه در طول تاريخ است و نمونه‌اش در اين پنج هزار سال عمر فلسفه كمتر آمده است، هم‌چنين كتاب اشارات، و كتاب قانون كه در علم طب است.

دانشمندان بزرگ شرق و غرب مى‌گويند كه اكثر مطالب اين كتاب نه تنها كهنه نشده، بلكه هنوز هم زنده است. 1100 سال پيش، او در گوشه شهر همدان نشسته و كتاب قانون را نوشته و بيمارى‌ها را با درمانش توضيح داده است. او وقتى به مساله معده مى‌رسد مى‌گويد: معده انسان مى‌تواند دچار ده نوع درد شود. يازدهمى آن هنوز پيدا نشده است!

به يقين، مغز ابن سينا از مغز ما سنگين‌تر نبوده. او هم يك ايرانى معمولى بوده كه تنها تفاوتش با ما در بهره‌گيرى از عقل بوده است. به هر حال، در اين دنيا، يكى دنبال زيبايى بازو و قدرت مچ مى‌رود؛ يكى در پى زيبايى اندام خويش است و ديگرى به دنبال كسب مقام قهرمانى است. ابن‌سينا هم در پى قهرمانى عقل بود. براى همين، عقلش را به كار گرفت و لحظه‌اى وقتش را تلف نكرد.


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^