فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 6 اسفند 1393 ساعت 11:20 صبح

برگزاری همایش بین‌المللی «سیدمرتضی علم‌الهدی» در کاظمین

برگزاری همایش بین‌المللی «سیدمرتضی علم‌الهدی» در کاظمین

 

گروه بین‌الملل: ششمین همایش علمی بین‌المللی «سیدمرتضی علم‌الهدی(ره)» ملقب به معلم شیعه امامیه، اردیبهشت‌ماه ۹۴ به همت آستان مقدس کاظمین در عراق برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آستان مقدس علوی»، این همایش با شعار «علما تا همیشه روزگار باقی‌‌اند» با محوریت زندگی‌نامه، آثار و شخصیت «سیدمرتضی علم‌الهدی(ره)» برگزار می‌شود.

این همایش به مناسبت سالروز وفات سیدمرتضی علم‌الهدی(ره) و به همت دبیرخانه آستان مقدس کاظمین برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار و پژوهش‌های خود در این رابطه را به پست الکترونیک «j.conf6@gmail.com» ارسال کنند و آخرین مهلت دریافت آثار 10 اسفندماه است.

این همایش در راستای تبیین اهمیت میراث فکری و انسانی علمای سرشناس، مشارکت در نشر تألیفات اندیشمندان و تأثیر آنان در جامعه، رشد و تعالی روحیه پژوهش‌های علمی و ایجاد ارتباط میان پژوهشگران و آستان مقدس کاظمین و استمرار روابط علمی میان عتبات عالیات و پژوهشگران و نوآوران برگزار می‌شود و مقالات و پژوهش‌ها منحصر به محورهای همایش مربوط به سیدمرتضی خواهد بود.

محورهای اصلی این همایش شامل علوم قرآن کریم، فقه و اصول، کلام و فلسفه، زبان و ادبیات، پژوهش‌های شرق‌شناسی و بررسی و تحلیل منابع پژوهشی در مورد سیدمرتضی است.

آخرین مهلت ارسال مقالات، چکیده‌ها، رزومه، عکس، شماره تلفن و پست الکترونیک 10 اسفندماه جاری اعلام می‌شود؛ علاقه‌مندان و پژوهشگران می‌توانند پژوهش‌های خود را به آدرس j.conf6@gmail.com ارسال نمایند.

سـیدمرتضی علم‌الهدی(ره)، متولد ۳۵۵ و متوفی ۴۳۶ هجری قمری است، علامه حلی ایشان را «معلم شیعه امامیه» خوانده اسـت، سیدمرتضی مـردی جـامع، ادیب، متکلم و فقیه بود و آرای فقهی ایشان مورد توجه فقها اسـت، ایشان و برادرش سیدرضی(جامع نهج‌البلاغه) نزد شیخ مفید تحصیل کرده‌اند.


منبع : خبرگزاری بین المللی قران - ایکنا
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^