فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 23 دى 1393 ساعت 09:40 صبح

دولت چین استفاده از برقع را ممنوع کرد

دولت چین استفاده از برقع را ممنوع کرد

 

دولت چین در ادامه سیاست فشار خود بر مسلمانان منطقه سین کیانگ این کشور استفاده از برقع را برای زنان مسلمان در این منطقه ممنوع اعلام کرد

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ دولت چین استفاده از هر گونه برقع را در استان خودمختار مسلمان نشین سین کیانگ واقع در شمال‌ غربی چین ممنوع اعلام کرده است.

 

اگرچه خبر فاقد زمان اجرای این قانون و نیز مجازات خاطیان از آن است اما انتشار این خبر نشان دهنده ادامه سیاست‌های سرکوبگرانه دولت چین در قبال مسلمانان این کشور دارد.

 

چندی پیش نیز دولت چین طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن برای ارسال هرگونه پیامک دینی و یا پیام اینترنتی که مضمونی دینی داشته باشد شهروندان مسلمان ساکن استان ترکستان این کشور مجبور به پرداخت جریمه نقدی شوند.

 

دولت چین مدعی است که این گونه پیام‌ها باعث از بین رفتن وحدت ملی و ضربه زدن به ملیت چینی می‌شود. با توجه به همین موضوع دولت می‌تواند از ارسال کنندگان چنین پیام‌هایی بین ۵ تا ۳۰ هزار یوآن (۳۰ هزار یوآن معادل ۵ هزار دلار می‌شود) دریافت کند.

 

چند ماه پیش نیز دولت چین در دوره جدیدی از اقدامات ضد اسلامی خود در منطقه ترکستان این کشور اعلام کرده است که باید تمام کلاس‌های قرآن و احکام خصوصی موجود در این منطقه تعطیل شود. 

به استناد رسانه‌های دولتی چین، دولت این کشور در آخرین اقدام خود ۲۶ کلاس خصوصی قرآن را کشف کرده است که در رابطه با آن ۳۵ نفر حبس شده‌اند. پلیس چین اعلام کرده است که با کشف این کلاس‌ها که اقدام به آموزش‌های دینی غیرقانونی می‌کرد‌‌ه‌اند ۱۹۰ کودک مسلمان چینی را از آموزش‌های زیان آور حفظ کرده است.

 

دولت چین از چندین سال گذشته با بیان اینکه هدف از اقدامات خود مقابله با گروه‌های تندرو و نیز تجزیه طلبان است دست به اقدامات ضد اسلامی فراوانی زده است که نمونه‌هایی از آن اعلام ممنوعیت روزه در ماه مبارک رمضان و مقرر کردن جریمه و مجازات برای آن بود.

 

همچنین زنان مسلمان چینی نیز از داشتن هرگونه حجاب اسلامی منع شده‌اند. در اقدامی عجیب‌تر دولت چین اعلام کرده است که دانش آموزان مسلمان نه تنها در محیط‌های اجتماعی بلکه در خانه نیز حق انجام هیچ گونه اعمال مذهبی ندارند و در صورت کشف این عمل آن‌ها نیز مور جریمه واقع خواهند شد.

 

 

 

گفتنی است آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عالیقدر شیعیان چندی پیش با ابراز نگرانی و ناراحتی از اقدامات دولت چین نسبت به اعمال مذهبی مسلمانان گفتند: ما شدیداً از موضع کشور چین در این باره ناراحت و نگران هستیم. دولت چین که سالیان سال از منافع کشورهای اسلامی استفاده می‌نماید و از نظر اقتصادی و تجارت با مسلمانان جهان ارتباط تنگاتنگی دارد، چرا باید نسبت به مسلمانان سخت گیری نماید و مسلمانان در عمل به وظایف اسلامی مذهبی خود دچار مشکل باشند؟


منبع : خبر گزاری اهل بیت علیه السلام
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
ممنوعیت استفاده از لفظ جلاله "الله" در مطبوعات ...
گستاخی فرقه ضاله وهابیت :شیعیان از آنفولانزای ...
برگزاری همايش بين‌المللی «قرآن و حقايق علمی» در ...
پذیرش حجاب زنان مسلمان در جامعه سوئد
یک میلیونر آمریکایی مسلمان شد
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در شب عید ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
ارائه بیش از50 مقاله با موضوع امام حسن مجتبی(ع) در ...
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^