فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 20 دى 1393 ساعت 10:05 صبح

نهمین جشنواره بین المللی ربیع الرساله در حرم امام حسین(ع) + تصاویر

مراسم افتتاحیه جشنواره سالانه ربیع الرساله در حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ همزمان با ایام خجسته سالروز میلاد ختم رسل، سید مخلوقات و خاتم انبیاء حضرت محمد بن عبدالله(ص)، نهمین جشنواره بین المللی ربیع الرساله فعالیت خود را در کربلای معلی رسما آغاز نمود.

جشنواره سالانه ربیع الرساله هر ساله با پشتیبانی هیات امنای حرمین مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) برگزار می‌گردد.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در صحن مطهر حسینی با حضور شخصیتهای دینی، سیاسی و آکادمیک برگزار گردید، حاج اسامه الکربلائی قاری بین المللی عراقی به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت. پس از آن آقای شیخ عبدالمهدی الکربلائی رئیس هیات امنای حرم مطهر امام حسین پیام هیات امنای حرمین مطهر را قرائت نمود.

در این پیام آمده است: در این روز‌ها که امت اسلام در تدارک برگزاری جشن‌های میلاد رسول اعظم(ص) است، همچنان تهدیدات داخلی و خارجی عزت و فخر مسلمین را تحت تاثیر قرار داده است. تهدیداتی که در اثر رشد تفکرات تکفیری توسعه یافته و برخی از کشورهای اسلامی را وارد نزاع‌های خونینی نموده است. تفکری که هم اکنون به ابزاری انعطاف پذیر در دست نیروهای خارجی دشمن اسلام و مسلمین مبدل شده‌اند و پشتیبانی مالی، تبلیغاتی و سیاسی بسیار قوی از برخی موسسات به ظاهر اسلامی که مصالح امت اسلام هیچ اهمیتی برای ایشان ندارند دریافت نموده‌اند. موسساتی که هدف اصلی آن‌ها نشر تفکرات منحرف از خط اسلام اصیل و در‌‌ همان موقع تسویه حساب سیاسی و فکری به حساب خون و عزت و آینده مسلمانان است.

خواهران و برادران، نیروهای کفر بین المللی و مزدوران آن‌ها پس از آنکه از تضعیف امت اسلام مایوس و نا‌امید گردیدند، با بهره گیری از مزدوران جاهل و وحشی خود که نام اسلام را به یدک کشیده و اسلام از ایشان بری می‌باشد، اقدام به بهره گیری از تفکرات منحرف و دور از تفکر اسلام ناب محمدی نموده و آتش اختلافات سیاسی منطقه نیز مزید بر علت گردیده تا کشتار بین امت اسلام بوجود آید تا آنجا که مردم جویای حق را بر آن داشت تا تمامی امکانات و ابزارهای موجود را بکار بسته و حتی با ایثار جان خویش از اسلام اصیل و ناب محمدی دفاع نمایند.

خواهران و برادران، مقابله با آنچه که این جریان تکفیری منحرف بر ما تحمیل نموده صرفا با اهدای جان و خون می‌سر نگردیده و نیازمند اصلاحات در موسسات دولت، رهبران و مسئولان و اصلاح تفکر و فرهنگ و آداب و رسوم و مبارزه عمومی با جهل به انواع مختلف آن می‌باشد.

ریشه کنی عوامل بوجود آورنده این مشکلات مثل بیکاری، بی‌سوادی، عقب افتادگی‌های اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی از دیگر عوامل مبارزه با این تفکر منحط است که مسئولیت عمده آن بر عهده دانش آموختگان آکادمیک و حوزوی و مسئولان دولتی می‌باشد. چنانچه در حدیث نیز آمده دو گروهند که اگر اصلاح شدند عالم اصلاح می‌گردد و اگر فاسد شدند جهان به فساد کشیده می‌شوند. این دو گروه علما و فرمانروایان می‌باشند.

پس از سخنان آقای شیخ عبدالمهدی الکربلائی، آقای سید صالح الحیدری رئیس اوقاف شیعه عراق به ایراد سخن پرداخت.

الحیدری در آغاز سخنان خود ضمن تبریک میلاد پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص)، با مخاطب قرار دادن رسول خدا گفت: ‌ای پیامبر خدا ما از این نادانان منحرف که جز با قتل، شکنجه، خونریزی، بریدن سرهای مردم و از بین بردن اموال مردم ارضا نمی‌شوند به پیشگاه شما شکایت می‌کنیم. ‌ای سید و آقای ما، این جاهلان به نام دین سخن رانده و زنان و کودکان و پیرمردان و پیر زنان را بدلیل عدم قبول تفکر منحرف غیر اسلامیشان به قتل می‌رسانند. ای سید ما، این افراد نقشه‌های صهیونیست‌ها را با پول و اسلحه و مواد منفجره پیگیری و محقق می‌سازند.

وی در سخنان خود به رشادت‌های نیروهای داوطلب مردمی که پس از اشغال بخش‌هایی از عراق توسط داعش و به دستور حضرت آیت الله العظمی سیستانی تشکیل شد اشاره نمود و گفت: نیروهای داعش قصد داشتند تا به سوی شهرهای عتبات مقدسه پیش روی نمایند که نقشه آن‌ها با رشادت‌های نیروهای داوطلب مردمی و همکاری تنگاتنگ با ارتش که توانستند پیروزی‌های چشمگیری را یکی پس از دیگری محقق نمایند، نقش برآب شد.

رئیس دیوان وقف شیعی عراق در ادامه گفت: داعش قصد تحقق اهداف دشمنان خدا و ایجاد تفرقه بین امت را داشت که خوشبختانه تلاش آن‌ها ناکام ماند و ملت عراق نشان داد که ملتی اصیل است و راههای مبارزه با شرارت‌ها و دشمنی‌ها دشمنان را می‌داند.

وی در پایان سخنان خود گفت: در اینجا از فرصت استفاده نموده و از تلاشهای هیات امنای حرمین مطهر حسینی و عباسی در تمامی زمینه‌های خدمت رسانی و فرهنگی و معرفتی که از قرآن کریم سرچشمه می‌گیرند تشکر و قدردانی نمایم.

در ادامه این مراسم آقای دکتر محمد حسین الصغیر شعری از سروده‌های دکتر علی الحجی را به نمایندگی از وی قرائت نمود.

دراین مراسم آقای دکتر نبیل الاعرجی پیام وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق را به این همایش بزرگ قرائت نمود.

دکتر الاعرجی در سخنان خود گفت: جای بسی مسرت و خوشوقتی است که در این روز مبارک در یکی از مقدس‌ترین اماکن گردهم آمده‌ایم تا شاهد برگزاری فستیوال ربیع الرساله باشیم. دراینجا گرد هم آمده‌ایم تا از اسوه حسنه اصول حقه و نقش‌های فعال در زندگی عملی خویش را بیاموزیم. آمده‌ایم تا با رهنمود‌هایش به ساحل صداقت و اطمینان و اصول فکری مبتنی بر حکمت و معرفت دست یابیم. همانا سیره پیامبراکرم(ص) بدون شک مقیاس و تفسیری روشن و بیانی برای اصول و مبادی عقیده اسلامی به‌‌ همان شکل صحیح و پالایش شده آن می‌باشد.‌‌ همان اصول و مبادی که امروز جامعه معاصر بدان نیاز مبرم دارد تا بتواند بر اساس آن تمامی پروژه‌های موسسات فکری و قانونگذاری و حتی روشهای اجرای آن را بنیانگذاری کند.

این مراسم با اجرای چند تواشیح از سوی سید کریم الموسوی خاتمه یافت.

...............


منبع : خبر گزاری اهل بیت علیه السلام
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

خطر فروپاشی و ریزش مسجد الاقصی
برپایی همایش اعجاز علمی و پزشكی قرآن در مكه مكرمه
منع شيعيان مصر از برگزاری جشن ولادت حضرت ...
آغاز کار اولین نمایشگاه عفاف و حجاب
گزارش تصویری/ عزاداری منظم جوانان در محل "خیمه ...
استاد حسین انصاریان: حقیقت هیچ شیءای برای ...
اولین محفل انس با قرآن در حرم امام حسن عسکری(ع) ...
گزارش تصویری / سخنرانی استاد انصاریان در مسجد ...
عکس خبری/ ادامه پروژه توسعه مقام صاحب الزمان(عج) ...
تأمین سعادت انسان بستگی به ارتباط اعتقادی و عملی ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^