فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

دروغگویی بسیاری از مردم

در قرآن مجید هفت یا هشت مرتبه امر به نماز شده است. همچنین دو مرتبه امر به روزه، یک مرتبه امر به حج خانه خدا، دوازه مرتبه امر به زکات، یک مرتبه امر به خمس و دو مرتبه به احسان به پدر و مادر امر شده است، اما در همین قرآن 283 بار از دروغ مذمت شده است و دلیل این تکرار زیاد آن است که مردم بسیار دروغ می‌گویند. به غیر از آن کسانی که نام بردیم، همه دروغ می‌گویند. بسیاری از مردم، حقیقت آشکار عین روز را منکر می‌شوند.

امام جمعه رشت می‌گفت: در زمان طاغوت در شهر 150 هزارنفری رشت که در آن زمان پنج خیابان هم بیشتر نداشت چهارصد واحد مشروب فروشی بود. بعد از انقلاب، در همین تهران و در آخرین شبی که می‌خواستند محله بدکاره‌ها را تخریب کنند چهارده هزار بلیط فروخته شده بود. پیش از انقلاب حدود 60 هزار مستشار آمریکایی در تهران بودند که شب‌ها دختر باکره می‌خواستند. زن و بچه خودشان در آمریکا بودند و هر‌کدامشان ده برابر ارتشبدهای این مملکت حقوق می‌گرفتند و ارتشبدهای ما جلو یک سروان مستشار، هیچ به حساب نمی‌آمدند. به برکت انقلاب و خون شهدا، این‌ها همه رفتند و مراکز فساد هم نابود شد. الان ما در کشورمان کارخانه مشروب سازی نداریم و یا یک واحد مشروب فروشی در کل شهرها نداریم.

 اما با این حال، کسانی هستند که این حقایق را که بروشنی روز است می‌بینند و باز می‌گویند که هیچ اتفاقی نیفتاده و مگر انقلاب چه کاری کرده است؟ آیا آن‌ها این حقایق را نمی‌بیینند یا اینکه می‌بینند و به عمد دروغ می‌گویند. بنابراین، کافر یعنی حقیقت‌بین پنهان‌کننده. الان ما از خودمان بپرسیم که آیا واقعاً عمر سعد در کربلا حق را نمی‌فهمید؟ و آیا یزید و معاویه حق را نمی‌فهمیدند؟ آیا عایشه نمی‌دانست که حق با علی است یا نه؟ اگر کسی بگوید که عایشه نفهمید و متوجه نشد و از روی جهالت علی را باطل می‌دانست باید به او گفت که این سخن، نهایت بی‌انصافی است، چرا که خود پیامبر چند بار به عایشه و دیگر زنانش گوشزد کرد که یکی از زنان من بعد از مرگم با حق به جنگ برخواهد خاست. گاهی نیز زیرچشمی به عایشه نگاه می‌کرد و می‌فرمود: مراقب باش که تو نباشی![3] آیا باز هم حق را نمی‌فهمید؟

 

آیا شاه حق را نمی‌فهمید و واقعا خودش را حق، و مرحوم بروجردی را باطل می‌دانست؟ آیا پدرش واقعاً خودش را حق می‌دانست و  مرحوم شیخ عبدالکریم حائری و محمد تقی بافقی را باطل می‌دانست؟ خود شاه که می‌دانست انگلیسی‌ها پدرش را با چه شرایطی بر سر کار آوردند و خود رضاشاه این شرایط را قبول و امضاء کرده بود. بنابراین، کسی که بگوید من حق را نمی‌فهمم دروغ می‌گوید. خداوند درباره این افراد می‌فرماید:[4])[5] بنابراین، این افراد در حالی که می‌فهمند دروغ می‌گویند و حقیقت را انکار می‌کنند.


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

جایگاه حقیقی انسان در آیات و روایات
ارزش شیعه در کلام اهل‌بیت(علیهم‌السلام)
خاطره مردان مخلص خدا
مصاديق منعمين در قرآن
چند روايت عجيب در مورد پدر و مادر
امر و نهی واجب پروردگار بر مردم مؤمن
تاريكى‏اى كه متعلق به مادر بود
حل مشكل مردم، ارزشى بالاتر از ده عمره رجبيه
خلاصة مباحث ماه مبارک
استقامت مؤمن در برابر تحريكات‏

بیشترین بازدید این مجموعه

متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد قرآن
چند روايت عجيب در مورد پدر و مادر
صله با قاطع رحم
مصاديق منعمين در قرآن
اهميت واجبات از ديدگاه اسلام
درسى آموزنده‏
شب قدر
شکیبایی در برابر مشکلات - جلسه نوزدهم - (متن کامل + ...
دهه دوم محرم 94 خوی آرامگاه شیخ نوایی سخنرانی هفتم
خوی/ بقعهٔ شیخ نوایی/ دههٔ دوم محرّم/ پاییز1396هـ.ش./ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^