فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 31 مرداد 1392 ساعت 10:00 بعد از ظهر

استاد حسین انصاریان: امامزاده محل خوش‌گذرانی نیست / فرهنگ بهداشتی اهل بیت(ع) نمونه ندارد

استاد حسین انصاریان: امامزاده محل خوش‌گذرانی نیست / فرهنگ بهداشتی اهل بیت(ع) نمونه ندارد

 

استاد حسین انصاریان با اعلام اینکه امامزاده‌ها باید مرکز پاکسازی ارواح و افکار باشند، گفت: با ارائه بروشور و با محبت باید به زائران گفت که امامزاده محل خوش گذرانی نیست. 

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ استاد حسین انصاریان با بیان اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور که مستقیم و یا با واسطه به این شجره طیبه نبوت و ولایت اتصال دارند و امامزادگانی که شجره نامه دارند و یا از قدیم مورد احترام مردمی بودند باید به زائران، مقیمان و مردم شناسانده شوند، اظهار داشت: مرمت و بازسازی امامزادگان، کار بسیار زیبایی است که پس از پیروزی انقلاب تا امروز انجام شده است و تخریب بناهای کهنه و قدیمی که از نظر ظاهری جاذبه نداشت و ساختن، ساختمان‌های جدید با معماری اسلامی و روشنایی مناسب و آب و گاز و همچنین با محل‌هایی برای اسکان زائران، خدمت بزرگی بوده است.

 

وی که در همايش فصلي روحانيون، هيئت امناء و خدام بقاع متبركه شيراز در اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس سخن می گفت با اعلام اینکه چشم انداز تمام امامزاده‌ها براساس زحمات مسئولان اوقاف تحت نظارت سازمان مرکزی مطابق شأن آنها مرمت شده است، افزود: در آیه‌ای از سوره توبه خداوند می‌فرماید؛ « إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ» عمارت در این جا به دو معناست، هم به معنای ظاهر مسجد و هم باطن مسجد که این عمارت باطن متوجه مردم است.

 

استاد انصاریان با اعلام اینکه شاید عبارت « إِنَّمَا یَعْمُرُ » با آن عمارت، عهدنامه مالک اشتر که تو را برای 4 هدف، اول تنظیم امور بگونه‌ای که مردم مشتاقانه مالیات را بپردازندتا توان اداره امور را در حد لازم داشته باشی، دوم پرداختن به اصلاح گری در میان مردم، سوم ایجاد حصار برای جلوگیری از حمله دشمن و چهارم «عمارة بلادها » برای آباد کردن شهر به مصر میفرستم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه فرهنگ شیعه دارای حدود 5000 روایت در خصوص بهداشت است که حتی دفتر بهداشتی سازمان ملل 1000 مورد هم ندارد، گفت: فرهنگ بهداشتی که اهل بیت ارائه دادند، نمونه ندارد و امروز، امامزاده‌ها از آن وضعیت رقت بار گذشته خارج شده‌اند و اکثریت آباد شده است.

 

وی با بیان اینکه امام زادگان علی رغم تعداد زیاد زائر نیازمند معرفی هستند، افزود: تمام امامزاده‌ها مصداق این آیه شریفه سوره مبارکه نور هستند که می‌فرماید؛ «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ»این‌ها مراکزی هستندکه پروردگار عالم، رفعت یعنی بلند مرتبه بودن آنها را خواسته است و در آیه‌ای دیگر داریم؛ « فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ » این بیوتی است که یاد خدا در آنجا زنده می‌شود.

 

استاد انصاریان اضافه کرد: سبحان الله خودش یک کارگشای عظیم فکری و زمینه ساز یک تحول است و اگر عالم امامزاده یا متولی اوقاف قبل از نماز ظهر یا مغرب و عشا تنها سبحان الله برای زائران بگوید، تاثیرگذار است، سبحان الله یعنی پروردگار از هر عیبی و از هر نقصی منزه است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اعلام اینکه امامزاده‌ها باید مرکز پاکسازی ارواح و افکار باشند، تصریح کرد: با ارائه بروشور به زائران یا با عاطفه و محبت باید به زائر انتقال داده شود که امامزاده محل خوش گذرانی نیست.

 

وی با بیان اینکه باید برای مردم تبیین شود که وقف به معنای اندختن دارایی خود در یک گردونه ابدی، خیر ساز است، گفت: بطور مثال زمانی فردی یک میلیارد پول یا زمین خود را وقف می‌کند و آن موقوفه تبدیل یه یک مرکز تعلیم قرآن و تعالیم آن می‌شود یا به حسینیه‌ای تبدیل می‌گردد و سالیان زیادی جلساتی در ماه محرم برای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بر پا شود، این چه میزان خیر و ثواب برای وی نوشته می‌شود.

 

استاد انصاریان ادامه داد: گفتار پیامبر(ص) به امیرالمؤمن(ع)؛کدام تجارتی از وقف بالاتراست و واجب است کار خیر انجام دهید تا موانع سعادت دنیا و آخرت از برابر شما برطرف شوند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی از داستان‌های زیبای واقفان باید برای مردم بازگو شود به ارائه یکی از این خاطرات پرداخت و در ادامه گفت: برخی با جیب خالی و با وضع مالی ناچیز مالشان را وقف کرده اند و بیان خاطرات این افراد راهگشاست.

 

وی با اعلام اینکه ایران ما هم علف هرز دارد ولی درخت پر محصول هم زیاد دارد، گفت: بنا به بعضی روایات زمانی حضرت امام حسین(ع) و یارانش به کربلا رسیدند و حر آنها را پیاده کرد و یقین شد که برگشتی به مکه، مدینه و یمن نخواهند داشت، حضرت، مالکان زمین های آن منطقه را خواست و به آنها گفتند؛ کدام زمین‌ها برای شماست؟ و حضرت به برخی از آنان پول داد و تقریباً یک دایره وسیعی از زمین را خریدند و وقف کردند.

 

استاد انصاریان اضافه کرد: در این موقوفه شما ببینید شب سیزدهم محرم حضرت زین العابدین چه 72 گوهری را در کربلا قرار داد و این زمین موقوفه در عالم بی نظیر است که به این مقدار گوهر با ارزش در آن خزینه شده باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: بنا به آماری که امسال ارائه شده، در روز اربعین، 17 میلیون نفر با پای برهنه از دورترین نقاط به کربلا آمده بودند.


منبع : خبرگزاری اهلبیت علیه السلام ( ابنا)
0
100% (نفر 1)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

برگزاری مسابقات قرائت قرآن در آلمان
تازه‌مسلمانان مالزيايی صاحب مركز اسلامی ...
کودکی که درباره یوسف و زلیخا شهادت داد و جبرئیل ...
گزارش تصویری / عزاداری عاشقان و محبان اهل بیت(ع) ...
چگونه مي شود ظاهر و باطن يكساني داشته باشیم؟
فضیلت شب و روز دحوالارض و اعمال آن
گزارش تصویری/سخنرانی استاد انصاریان به مناسبت ...
برپایی سفره حضرت رقیه(س) در نجف اشرف
استاد انصاریان: توحید خالص کلید حل همهٔ مشکلات و ...
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^