فارسی
سه شنبه 30 مهر 1398 - الثلاثاء 23 صفر 1441
  1609
  1
  0

چرا شیعه فقط پیروان مکتب خود را رستگار می داند ؟

این شیعه نیست که پیروان مکتب خود را رستگار می داند ، بلکه پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله)  است که به نقل کتابهای بسیار مهم حدیث ، چه کتاب های شیعه و چه کتاب های اهل سنت اعلام فرمود : یا علی انت و شیعتک هم الفائزون. یا علی! فقط تو و پیروان  و  شیعیانت رستگارند . علی (علیه السلام)بر اساس آیه تطهیر دارای مقام عصمت ، و بر اساس آخرین آیه سوره رعد دارای همه دانش قرآن و بر پایه خطبه ها و نامه ها و حکمت ها ی نهج البلاغه دارای جهان بینی و انسان شناسی است، و هیچ کس مانند او از کمالات و فضایل برخوردار نبود ، و با توجه به این همه مایه های الهی و انسانی در همه دوران حیاتش لحظه به لحظه و قدم  به قدم پیرو پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) و مطیع حق ، و بنده بی نظیر خدا بود و صراط مستقیم و حقایق قرآنی و معارف ملکوتی در وجود او تجسم عینی داشت و به این خاطر انسان عین ، و عین انسان و وجودی به تمام معنی کامل بود و پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) براساس آیه مباهله او را چون خود و خون و پوست و گوشت و روح  وی را خون و پوست و گوشت و روح خود می دانست و پیروی از او را پس از خودش به عنوان رهبری معصوم و موجودی کامل و وجودی دارای همه کمالات و فاقد نواقص واجب اعلام کرد ، و فقط راه او را راه خدا و فرهنگ او را فرهنگ حق دانست ، و روی گردانی از وی و اطاعت از غیر او و رفتن به راهی جز راه او را مساوی کفر و ضلالت اعلام کرد ، و تنها پیروان او را رستگار معرفی فرمود ، و پیروان غیر او را در گمراهی و تاریکی خواند ، بنابراین شیعه نگفته که فقط پیروان مکتب من رستگارند بلکه این مطلب حقیقتی است که اکثر علمای شیعه و سنی از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) روایت کرده اند، در این زمینه باید به کتاب های مفصل حدیث که تالیف اساتید فن و دانشمندان بزرگ اسلامی فریقین است مراجعه کرد.
دین و فرهنگ و آئینی که پس از پیامبر در طوفان حوادث و پیش آمدها و مکتب سازی ها علی (علیه السلام) به مردم ارائه کرد همان دین و فرهنگ و آئین پیامبران الهی و همان دین و فرهنگ و آئین قرآنی بود ، و آنچه را دیگران برخلاف روش آن حضرت ارائه کردند اموری بر پایه بدعت ها ، و محصولات فکری و سیاسی خاص و جریانات اجتماعی جهت دار به عنوان دین بود.
بر این پایه علی (علیه السلام) به فرموده پیامبر(صلی الله علیه و اله) با حق بود   و حق با علی بو دو پیروان او هم بر راه حق و در صراط مستقیم و اهل نجات و  رستگاری اند. .علی مع الحق و الحق مع علی  یدور حیث ما دار.
و مخالفان راه و روش او بر باطل و در گمراهی بودند و پیروانشان هم بر باطل و گمراهی بوداند، و تعداد گروه و دار و دسته و مکتبشان به پیش بینی پیامبر (صلی الله علیه و آله) به هفتاد و چند فرقه رسید که جز فرقه شیعه علی به گفته رسول خدا در ضلالت اند و از نجات و رستگاری سهمی ندارند ، و رستگاری و نجات فقط ویژه شیعه اثنی عشری است که راهش راه پیامبران و راه قرآن و راه علی است.

  1609
  1
  0
امتیاز شما به این مطلب ؟

آخرین مطالب

      بهترین راه ترک خود ارضایی چیست؟
      آیا زمان بازگشت اسرای اهل بیت در اربعین سال اول عاشورا ...
      آیا اربعین گرفتن جز برای امام حسین(ع) جایز نیست؟
      منظور از خودشناسي چيست؟ چگونه ميتوانيم خود را ...
      تفاوت شخص مرتد با زندیق در اسلام چیست ؟
      لطفا درباره اربعین امام حسین (ع) توضیح دهید.
      در زیارت اربعین منظور از قتیل العبرات چیست ؟
      جهت رساندن روح انسان به عالی‌ترین مقام چه مراحلی را ...
      چرا معاویه، امام حسن مجتبی(ع) را با این‌که با او صلح ...
      امام حسن مجتبی(ع) برای صلح با معاویه، چه امتیازاتی ...

بیشترین بازدید این مجموعه

      چرا ما به خدا نیاز داریم؟
      تفاوت واژه های عقل، روح، نفس، قلب، دل و جان چیست؟ لطفا ...
      قاتل حضرت زهرا کیست؟
      حق الناسی به گردنمه که نمیتونم از صاحبان حق حلالیت ...
      راه های رهایی از خودارضایی چیست؟
      بهترین راه ترک خود ارضایی چیست؟
      ندای «هل من ناصر ینصرنی» را چه کسی و چگونه پاسخ داد؟
      در زیارت اربعین منظور از قتیل العبرات چیست ؟
      آیا زمان بازگشت اسرای اهل بیت در اربعین سال اول عاشورا ...
      جهت رساندن روح انسان به عالی‌ترین مقام چه مراحلی را ...

 
نظرات کاربر
حسین
سلام علیکم لطفا مطالب را با استناد به منابع ذکر فرمایید که بیشتر مفید فائده بوده و نقل و انتشار آن مقبول تر خواهد بود
پاسخ
0     0
29 بهمن 1391 ساعت 04:41 صبح
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز