فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 20 خرداد 1391 ساعت 7:47 بعد از ظهر

تلاش افراطیون برای ایجاد ناامنی مذهبی در اندونزی با برگزاری کنفرانس ضد شیعی


اعضای تندرو و وهابی برخی سازمان های اسلامي اندونزی تلاش دارند تا علاوه بر تحریک مقامات محلی علیه مذهب تشیع، فتوای ارتداد شیعیان را از هیئت رئیسه مجلس مرکزی علما بگیرند. اما بعید است که این شورا با صدور چنین فتوایی راه را بر تروریست های وهابی باز نموده و کشور اندونزی را نیز به عراق یا پاکستان دیگری تبدیل نماید.

تلاش افراطیون برای ایجاد ناامنی مذهبی در اندونزی

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ در حالی که گروه ها و کمیسیون های حقوق بشری، مسؤولاان برخی منطق اندونزی را به عدم تلاش برای حل تبعیض علیه جامعه اقلیت شیعه متهم می کنند برگزاری یک کنفرانس ضد شیعی در این کشور، به این اتهامات دامن زد.

 

در ادامه تلاش هاي جريان وهابيت در تشديد فشارها علیه پیروان مذهب اهل بیت(ع) و صدور فتاواي ضد شيعي، همایشی در شهر "باندونگ" اندونزی برگزار شد و ترتیب دهندگان آن، تلاش کردند تا با جلب حمايت مسؤولان دولتي، علماء و رهبران سازمان هاي اسلامي، افکار خواص جامعه اندونزی را علیه شیعیان سازمان دهند.

 

در این همایش ـ که با شعار "تدوين اقدامات استراتژيک براي برخورد با جريان انحرافي و توهين آميز شيعه" تشکیل شد ـ «کيايي حاجي حميد بيضاوي» از علماي کهنسال و تندروی نهضت العلماء به جذابیت آموزه های مکتب اهل بیت(ع) در بین مردم اندونزی اعتراف کرد و با ابراز نگراني از گسترش مذهب تشيع در اندونزي گفت: "از همه بدتر اين است که نهضت العلماء نيز در حال حاضر تحت تأثير عقايد شيعه قرار گرفته است".

 

وي همچنين با اشاره به گرايش «دکتر عقيل سراج» رییس نهضت العلماء به معارف مکتب اهل بیت(ع)، از عملکرد وی ابراز تأسف کرد و در حالی که می گريست(!) گفت: "دکتر سراج عليرغم اينکه فارغ التحصيل پسانترن ليربويو و دانشگاه ام القراي مکه است ولي از عقائد شيعیان دفاع مي‌کند".

 

استاندار جاوه و شهردار باندونگ نیز اگرچه در این کنفرانس شرکت کرده و آمادگي خود را براي برخورد با تشيع اعلام نمودند؛ اما هر اقدامی را منوط به صدور فتواي مجلس مرکزی علمای اندونزی و وزارت دين این کشور کردند.

 

از این رو شرکت کنندگان که از اعضای تندرو و وهابی سازمان های اسلامي اندونزی ـ از قبيل "سازمان پرسيس (وحدت اسلامي)"، "سازمان الإرشاد"، "سازمان محمديه" و "سازمان نهضت العلماء" ـ بودند تلاش کردند تا علاوه بر جلب نظر مقامات محلی، فتوای ارتداد شیعیان را از هیئت رئیسه مجلس مرکزی علما بگیرند. اما بعید است که این شورا با صدور چنین فتوایی راه را بر تروریست های وهابی باز نموده و کشور اندونزی را نیز به عراق یا پاکستان دیگری تبدیل نماید.

 

جالب اینکه این عناصر افراطی، برای درست جلوه دادن اقدامات خود، وحدت ملی اندونزی را دستاویز قرار دادند و ادعا کردند که در صورت گسترش تشیع، یکپارچگی این کشور با خطر مواجه خواهد شد. این در حالی است که شیعیان در هر کشوری که زندگی می کنند به قوانین آن کشور ملتزم هستند و اهل سنت را برادران دینی خود می دانند. در مقابل، این گروهک های وهابی و تکفیری هستند که در کشورهای مختلف دست به جنایت و ترور می زنند.

 

لذا با توجه به برخورد حکیمانه دولتمردان اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور مسلمان، و رویکرد اصولی اکثریت اعضای "سازمان نهضت العلماء" بویژه شخص «دکتر سعید عقیل سراج» رییس این سازمان، انتظار این است که با جلوگیری از اقدامات افراطیون، مانع از ایجاد تفرقه بین برادران شیعه و سنی در این کشور شوند.

 

شایان ذکر است در حالی که دولت اندونزی ملزم به کنوانسیون های بین المللی آزادی عقیده و آزادی بیان است، در محرم گذشته وهابیون به شیعیان سامپانگ و مادورا حمله کرده و آنان را از منازل خود طرد کردند. اما در حالی که همه منتظر محاکمه مهاجمان بودند، شیخ تاج الملوک محاکمه شد.

 

در همین رابطه "کمیسیون قربانیان و مفقودین خشونت (کنتراس)" در سورابایا اعلام کرده است که: "بر اساس یافته های کمیسیون کنتراس، مراکز دولتی سامپانگ و شرق جاوه هیچ اقدامی برای حل تبعیض علیه جامعه اقلیت شیعه انجام نداده اند و ارعاب و تهدید شیعیان توسط گروه ضد شیعی همچنان ادامه دارد. آنچه موضوع را وخیم تر می کند این است که حتی تعدادی عناصر حکومتی منطقه هم همکار و درگیر این تبعیض شده اند!".

 

"آژانس دیدبان و حفاظت از قربانیان (LPSK)" هم به سریع نبودن اقدامات مقامات جاوه شرقی در حفاظت از شیعیان در مقابل اوباش وهابی اعتراف کرده است.

 

متن گزارش کنفرانس ضد شیعی را اینجا بخوانید.


منبع : ابنا - خبر گزاری اهل بیت علیهم السلام
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

گستاخی فرقه ضاله وهابیت :شیعیان از آنفولانزای ...
محاکمه يک شاعر توهين کننده به اسلام
اهانت مسیحیان الجزایر به رسول اکرم(ص)؛ پیامبر ...
برگزاری همايش بين‌المللی «قرآن و حقايق علمی» در ...
افزایش هشت عدد درب اضافی به مسجد النبی و باز بودن ...
هتك حرمت قبور اسلامی در فرانسه
گزارش تصویری/ سفره افطاری در حرم حضرت معصومه(س)
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در شب عید ...
استاد انصاریان پاسخ می‌دهد: راه رسیدن به خیر ...
 استاد انصاریان: اهل‌بیت(ع) دعاگوی همه شیعیان/ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^