فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 0

مناسبت‌های ماه رجب

ولادت امیر المومنین(ع)، امام باقر(ع)، امام جواد(ع)، امام علی النقی(ع) و حضرت علی اصغر (ع) برکات متواصلی است که در این ماه نازل شده است.
مناسبت‌های ماه رجب

ماه رجب بسیار پر خاطره و بیاد ماندنی است. ایام ولادت امامان (ع) و بعثت پیامبر (ع) از یک سو ، و مرگ چند تن از دشمنان معروف اهل بیت (ع) از سوی دیگر، خبرهای خوشی است که این ماه را قرین سرور ساخته است. شهادت معصومین(ع) و چند نفر از یاران با وفای ايشان نیز روزهای حزن آل محمد (ص) در این ماه است.

در روزهای 1، 2، 3، 10 ،12 ، 13، 14، 15، 16، 17، 18، 22، 23، 24، 25، 26، 27، 28، 29، ماه رجب خاطره هایی تازه می شود که ذیلا به مرور آنها می پردازیم.

ولادت امیرالمومنین(ع)، امام باقر(ع)، امام جواد(ع)، امام علی النقی (ع) و حضرت علی اصغر(ع) برکات متواصلی است که در این ماه نازل شده است. بعثت پیامبر (ص)، خروج از شعب ابی طالب (ع) و اعطای فدک به حضرت زهرا(س) خبرهایی هستند که از بعد اعتقادی اهمیت ویژه ای دارند. مرگ معاویه و مامون و معتمد عباسی نیز ایام شادی برای دوستان اهل بیتند.

شهادت حضرت زهرا(س) به قولی و نیز شهادت امام صادق(ع) و امام موسی بن جعفر(ع) و امام هادی(ع) روزهای اشک و حزن در این ماه اند. وفات حضرت زینب(س)، حضرت ابوطالب(ع)، حضرت خدیجه(س)، ابراهیم فرزند پیامبر(ص) و نجاشی پادشاه حبشه خبرهای حزن آور این ماه به شمار می آیند .همچنین حمله به امام مجتبی (ع) در مدائن و خروج امام حسین (ع) از مدینه به سوی مکه دو خبر مهم این ماه است.

اولین اقامه نماز در اسلام ، هجرت مسلمانان به حبشه و بازگشت آنان ، تغییر قبله ، فتح خیبر به دست امیر المومنین (ع)، غزوه نخله ، ورود امیر المومنین (ع) به کوفه ، اولین خطبه امیر المومنین (ع) در مسجد کوفه، اول خلافت شوم یزید ، فرار ابوبکر و عمر در جنگ خبیر صفحات دیگری از تاریخ اسلام اند که در ماه رجب رخ داده است .

  • ماه رجب
  • مناسبت های ماه رجب
  • 1
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    فضیلت و اعمال ماه رجب
    ماه رجب در آثار استاد انصاریان
    روزه ی این 3 روز ماه رجب را از دست ندهید!
    ماه رجب
    ماه رجب
    مناسبت‌های ماه رجب
    دعای مخصوص ماه رجب
    فضیلت ماه رجب
    فضیلت و اهمیت ماه رجب
    فضیلت و اعمال نیمه ماه رجب

    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    مجتبی -همدان
    کاش روزهایش راهم می فرمودیدمثلا روزولادت علی اصغرع چه روزی است؟؟
    پاسخ
    0     0
    29 ارديبهشت 1393 ساعت 01:44 صبح
    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^