فارسی
سه شنبه 28 فروردين 1403 - الثلاثاء 6 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

چرا احکام دینی در قرآن وجود ندارد؟

این مسئله منحصر به حکم زنا نیست و ما صدها حکم شرعی داریم که یقینا همه بعنوان یک مسلمان آنها را قبول داریم ولی هرگز اسم و نامی از آنها در قرآن برده نشده بعنوان مثال تمام مسلمانان بدون استثنا قبول دارند که نمازهای واجب یومیه 17 رکعت است در حالی که قرآن کریم تنها مردم را دعوت به نماز کرده است و اگر شما تمام آیات قرآن را ملاحضه کنید بیشتر از این پیدا نمی کنید که « و اقیمو ا الصلوة؛ نماز را بپای دارید» حال سوال ما از شما این است که 17 رکعت بودن نمازهای یومیه از کجا وارد دین شده است بطوری که حتی دو نفر را پیدا نمی کنید که در آن اختلاف داشته باشند؟
و یا تمام مسلمانان بدون اختلاف نظر قبول دارند که زکات به اشیایی همانند گاو شتر و گوسفند و نقره و گندم و جو و... تعلق می گیرد و این حکم مورد قبول تمام مسلمانان است در حالی که شما در قرآن فقط آیه «آتو الرکاة» را پیدا میکنید و بس. و یا همه مسلمانان بدون استثنا و با اتفاق نظر و اجماع قطعی قبول دارند طواف خانه خدا در حج و عمره 7 دور است اگر کسی یک قدم بیشتر و یا کمتر از این 7 دور طواف کند حج و عمره او باطل و مورد اشکال است در حالی که در هیچ آیه ای از قرآن 7 دور بودن طواف به چشم نمی خورد.همه مسلمانان قبول دارند که وقتی یک مسلمان میمیرد و از دنیا میرود باید بر او نماز میت خوانده شود در حالی که در هیچ کجای قرآن اسمی از نماز میت برده نشده است و حتما خود جنابعالی تصدیق خواهید کرد که ما اگر بخواهیم موارد و نمونه های چنین احکامی را برای شما بازگو کنیم نه تنها ایمیل یارای بازگو کردن آن را ندارد بلکه چندین جلد کتاب قطور هم نمی تواند همه این نمونه ها و موارد را در خود جای بدهد حال سوال ما از شما این است که این صدها و هزاران حکم شرعی که مورد قبول همه مسلمانان است ولی در قرآن کوچکترین اشاره ای به آن نشده چگونه و از چه راهی وارد دین شده است.
ثانیا: اگر همه آیات قرآن را ملاحظه کنید حتما این آیات شریفه را می بینید که خداوند می فرماید:
1.« اطیعو الله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم؛ اطاعت کنید از خدا و از پیامبر خدا و از امامان معصوم که ولی امر شمایند».
2. وَما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْيٌ يُوحى عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوى؛ و هرگز پیامبر ما از روی هوی و هوس سخن نمیگوید آنچه را بیان می کند نیست مگر همان وحی الهی که خداوند شدید القوی تعلیمش نموده است»
 3. و ما آتاکم الرسول فخذوه و ما نهاکم عنه؛ و هر آنچه را رسول ما برای شما آورد بگیرید و به آن عمل کنید و هر آنچه را از آن نهی کرد آن را ترک کنید»
و دهها آیه دیگر در همین مورد وجود دارد که خداوند خودش بصراحت کامل تکمیل احکام دینی خودش را به رسول خدا و امامان معصوم حواله داده و مردم را به سوی آنها دعوت کرده است و کدام مسلمان با وجدانی است که با این همه آیات قرآن باز هم چون و چرا در کملات پیامبر(ص) وامامان معصوم(ع) داشته باشد؟

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

راههاي مختلف از بين بردن گناهان و جلب محبت الهي ...
فرق رشوه و ربا چيست؟
چرا در راه حضرت مهدی (ع) توصیه شده صدقه بدهیم و ...
محیط برزخ چگونه است؟ چرا قبل از بهشت و جهنم بزرخ ...
معناى (تقوا) و (اخلاص) چيست و براى تقوا و خلوص نيت، ...
چگونه اعتقاد به خداوند پیدا کنیم ؟
از دیدگاه قرآن، انسان از چه راه هایی مورد آزمایش ...
نزول فرشتگان در شب قدر چگونه است؟
اصول دین تحقیقی است یعنی چه؟
راه مقابله با گناه چیست ؟

بیشترین بازدید این مجموعه

توبه چه گناهى بخشیده نمى شود؟ اگر گناهى مکرر باشد ...
ریشه به وجود آمدن ادیان مختلف چه بوده و چرا ...
اصول دین تحقیقی است یعنی چه؟
از دیدگاه قرآن، انسان از چه راه هایی مورد آزمایش ...
مفهوم آیه 255 سوره بقره (لا اکراه في الدین....) را ...
چگونه اعتقاد به خداوند پیدا کنیم ؟
نتیجه روزه داری از دیدگاه قرآن چيست ؟
راه ترک خودارضایی ( استمنا ) چیست؟
برای در امان ماندن از جن زدگی چه باید کرد؟
چرا سگ نجس است و نمی‌توان آن را درخانه نگه داشت؟

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^