فارسی
سه شنبه 28 فروردين 1403 - الثلاثاء 6 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 17 اسفند 1387 ساعت 10:19 صبح

فشار و بی توجهی به مسلمانان امریکا توسط سیاست مداران

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از سایت خبری آمریکا نگاه نو ، بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ که در سراسر امریکا انجام شده است، مسلمانان در مقایسه با یهودیان و مسیحیان این کشور کمتر از وضعیت خود راضی هستند.
محققان موسسه گالوپ معتقدند: وضع کنونی مسلمانان امریکا به دلیل آن است که بیشتر آنها مسلمانان امریکایی - افریقایی هستند و درآمد کمتری دارند و از وضع تحصیلی و استخدامی خوبی در مقایسه با دیگر امریکایی ها برخوردار نیستند.

نتایج این نظرسنجی حاکیست، مسلمانان امریکا گروه یکدستی نیستند به ویژه آنهایی که از کشورهای هند و پاکستان به آمریکا مهاجرت کرده اند، از وضع درآمدی و تحصیلی بهتری در مقایسه با دیگر مسلمانان امریکا برخوردارند.

مدیرعامل و تحلیلگر ارشد بخش مسلمانان موسسه گالوپ و حامی مالی این نظرسنجی می گوید: در این نظر سنجی ما متوجه تنوع میان مسلمانان امریکا شدیم، آنها به لحاظ سیاسی - اقتصادی و نژادی مختلف هستند و تنها جامعه مذهبی امریکا هستند که اکثریت نژادی ندارد.اهمیت نظرسنجی موسسه گالوپ در این است که برای اولین بار بطور تصادفی از جامعه مسلمانان امریکا عده‌ای را انتخاب کرده است، درحالی که دربسیاری از کشورهای اسلامی، مردان بیشتر از زنان به مسجد می روند اما در امریکا زنان از این لحاظ با مردان برابرند.نتایج این نظرسنجی نشان می دهد: بطور کلی مسلمانان امریکا بسیار مذهبی هستند و 80 درصد از آنها مذهب را جزئی از زندگی روزانه خود می داند؛ این میزان در میان مسیحیان 85درصد و در سرتاسر امریکا 65 درصد است.
تحقیقات موسسه گالوپ حاکیست، به لحاظ ایدئولوژی، مسلمانان امریکا طیف گسترده ای از لیبرال تا محافظه کار هستند و از هر ده نفر چهار نفر خود را میانه رو می داند.
این موسسه تحقیقاتی می افزاید: به لحاظ هویت حزبی، مسلمانان امریکا بیش از هرگروه دیگری شبیه به یهودیان هستند؛ اقلیت کمی جمهوریخواه بیش از نیمی دموکرات و یک سوم از آنان هم مستقلند.

تحلیلگر ارشد مرکز مطالعات اسلامی ایالات متحده می گوید: شواهد روشنی در خصوص احساس بیگانگی نسبت به جامعه آمریکایی میان مسلمان این کشور وجود دارد؛ آنها در مقایسه با دیگر ادیان کمتر در رای گیری یا اعمال داوطلبانه شرکت می کنند و اغلب از منطقه ای که در آن زندگی می کنند راضی نیستند.
وی با اعلام اینکه احساس بیگانگی نسبت به جامعه آمریکایی در میان مسلمانان آمریکا نگران کننده است، گفت: در عین حال یافته ها این موضوع را تقویت می کند که روند همگرایی میان مسلمانان امریکا موفق تر از مسلمانان اروپاست.

براساس تحقیق چشم انداز دینی آمریکا که در فوریه 2008 منتشر شد، تعداد مسلمانان آمریکا 0.6 درصد تحمین زده شد.

از آنجا که دفتر آمار ایالات متحده اطلاعاتی درباره تعیین هویت دینی این کشور جمع نکرده است، تعداد واقعی مسلمانان در ایالات متحده نامشخص است و گروههای مختلفی اقدام به ارائه آمارهای متفاوتی درباره تعداد مسلمانانی کرده اند که در ایالات متحده زندگی می کنند.

گروههای اسلامی همچون شورای روابط اسلامی- آمریکایی متهم به ارائه تعداد مسلمانان بیش از آنچه هستند شده تا نفوذ اجتماعی و سیاسی بیشتری به دست آورند، در عوض شورای روابط اسلامی- آمریکایی و دیگر گروههای اسلامی حامی مسلمانان، سازمانهای دیگر را متهم کرده اند که تعداد مسلمانان را کمتر از آنچه که هستند ارائه می کنند تا از طریق کم جمعیت جلوه دادن مسلمانان بتوانند آنها را به سادگی به حاشیه رانده و مانع نفود مسلمانان در آمریکا شوند.
هم اکنون آمار موثق تعداد مسلمانان در ایالات متحده آمریکا، بین 1.8 میلیون (0.6 درصد جمعیت ملی این کشور) در کمترین حد و 7 میلیون (3.2 درصد کل جمیعت آمریکا) در بیشتری حد خود برآورد شده است.

 

 

 

 

 منبع :خبرگزاری مهر

 

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

یازده کشیش در توگو به دین اسلام گرویدند
بی حرمتی نسبت به مقدسات اسلامی و عدم عذر خواهی پاپ
صدور حكم اعدام هفت يمني شيعه
هتاکی مفتی وهابی به ایران و شیعیان
برگزاری همايش بين‌المللی «اقتصاد اسلامی» در ...
هشدار در مورد برگزاری همايش گردشگری صهيونيست‌ها ...
کشف گور جمعی در مرز عراق و عربستان
کودکی که درباره یوسف و زلیخا شهادت داد و جبرئیل ...
استاد انصاریان: قرآن علاج همه دردهای روحی و فکری ...
استاد انصاریان: شکر قلب در تحصیل ایمان به مبدأ و ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^