فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

هدایت کمکهای مردمی

 در سال 1365 از سوی هیئت مسلم بن عقیل ، برای ایام محرم به کاشان دعوت شده بودم . آنها می خواستند از اول محرم هر شب شام بدهند . گفتم : « چرا هر شب ؟ » گفتند : « مجالس دیگر نیز چنین می کنند ، در غیر این صورت مردم از شب هفتم – هشتم محرم می آیند . » گفتم : « این کار درستی نیست و هیچ لزومی ندارد با شام مردم را جمع کنید . فقط دو – سه شب شام بدهید ف کافی است . بقیۀ پولها را صرف کارهای عام المنفعه نمایید . خیالتان راحت باشد ، من به لطف خداوند مردم را به مجلس می کشانم . »
چهار – پنج سال به کاشان رفتم و با تشویق مردم و جمع آوری کمکهای مردمی و نیز با حمایت سرمایه داران تهرانی ، چند کار مهم را به انجام رساندم :
1- کنار حسینیه درمانگاه کوچکی بود . با خرید خانه های قدیمی بزرگ اطرافش ، درمانگاه جدیدی در پنج طبقه و با معماری سنتی اسلامی بنا کردیم که در استان اصفهان نمونه است .
2- طرف دیگر حسینیه ، خانه ای بسیار بزرگ و قدیمی بود . آن خانه خریداری شد و مدرسۀ بزرگی در آن بنا گردید که هم اکنون صدها دانش آموز دختر  در مقطع تحصیلی راهنمایی ، در آن مشغول تحصیل اند . دانش آموزان هر روز در حسینیه نماز جماعت می خوانند ، سپس دقایقی نیز به مسایل فقهی و شرعی گوش فرا می هند .
3- روبه روی حسینیه حمام کهنه ای بود که خریداری شد و بنا شد ساختمانی در آن بنا گردد که در یک قسمت صندوق قرض الحسنه و در قسمت دیگر کلاسهای مختلف آموزش دخترانه و نیز پسرانه ایجاد گردد .
اینها همه از آثار برکت حضرت سیدالشهداء (ع) است .


منبع : منتشر شده توسط اسناد انقلاب اسلامي
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

دشمنی که به دوستی تبدیل شد
دستگیری و زندانی شدن
حکایتی جالب
جشن های 2500 ساله
علوم اسلامی ، مترقی در هر زمینه
ملاقات با پروفسور حامد الگار در لندن
نامه ای به رزمندگان
تشدید مبارزات
توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان
برگزاری دعای کمیل در فاو

بیشترین بازدید این مجموعه

جشن های 2500 ساله
دستگیری و زندانی شدن
دشمنی که به دوستی تبدیل شد
حکایتی جالب

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^