فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 8 خرداد 1389 ساعت 09:22 صبح

آیت الله وحید خراسانی: می توان با قرآن قدرتی پیدا کرد که کوه ها را حرکت داد

حضرت آیت الله وحید خراسانی با بیان اینکه قرآن کریم دریایی است که عمق آن درک نمی شود تاکید کرد: این کتاب آسمانی عطش علما و فقها را سیراب می کند.
صدای شیعه: حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز، در درس تفسیر خود که روزهای چهارشنبه در مسجد اعظم قم برگزار می شود، در ادامه مساله معرفت قرآن کریم، روایاتی از پیامبر گرامی اسلام را متذکر شد و گفت: قرآن کریم دریایی عمیق است و قعر آن درک نمی شود. وی تصریح کرد: ما باید عمری را در اصول و فقه که فکر را به بالاترین درجه می رساند، تدبر و در این موضوعات دقت کنیم و آن را به جامعه نیز تفهیم نماییم.
این مرجع تقلید از قرآن کریم به عنوان تجلی خداوند یاد کرد و گفت: همانگونه که متجلی بالضروره و بالبرهان درک نمی شود، تجلی آن متجلی هم درک نمی شود. این مرجع تقلید با بیان عظمت قرآن کریم، این کتاب آسمانی را بر طرف کننده عطش علما و فقها دانست و تاکید کرد: قرآن کریم کتابی است که عطش علما و فقها را سیراب می کند و بهار دل های آنها است. این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) حق مطلب را در مورد قرآن ادا کرد و اگر روزگار مهلت می داد که این امام معصوم(ع) حرف می زد، در هر کلمه ای شق القمر می کرد چنانکه در هر کلمه اش معجزه کرده است. وی بیان داشت: قرآن کریم همچون دریایی است که همه افراد می توانند به بخشی از آن دست یابند، اما رسیدن و دستیابی به عمق آن برای هر فردی قابل دسترسی نیست، هر کس مصداق «ناس» است از این دریا به اندازه ظرفیت وجودی اش بهره می گیرد.
حضرت آیت الله وحید خراسانی یاد آور شد: با همین قرآن می شود قدرتی پیدا کرد که کوه ها را حرکت داد، در قرآن چیزی است که اگر به دست بیاید زمین را پاره پاره می کند و این است که شناگر این دریا نمی تواند عمق و قعر آن را درک کند. وی اضافه کرد: برای خواص نیز اسراری وجود دارد، منتهی ما کلید را گم کرده ایم، در هر آیه ای از قرآن کریم کلیدی وجود دارد که ما باید آن را پیدا کنیم.
این مرجع تقلید بیان داشت: متاسفانه ما کلید را گم کرده ایم ، مشروط با فقد شرط منتفی است، شرط را پیدا کنید، بعد اگر مشروط پیدا نشد آن وقت گله کنید.

وی خطاب به روحانیان تاکید کرد: از همین امروز بدون استثنا شروع به قرائت قرآن کرده و آن شروط را تحصیل کنید و ثواب آن را به شخص امام زمان(عج) هدیه کنید، اشاره او کلید قفل این گنج گرانبها است. حضرت آیت الله وحید خراسانی یاد آور شد: اگر امام زمان (عج) به ما نظری بکند، قرآن کریم اکسیری است که قلوب را دگرگون می کند.
این مرجع تقلید خطاب به طلاب و روحانیان تاکید کرد: هم خودتان به این مطالب عمل کنید و هم در مجالس و محافل مختلف به این طریق مردم را دعوت کنید، آنچه مشکل گشا است قرآن کریم است و بس. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عظمت و جایگاه شهدا بیان داشت: زندگی و مرگ شهدا هر دو سعادت است و کسانی که از دنیا و مظاهر ظاهری آن منزه هستند به جایگاه های رفیعی دست پیدا می کنند.


 


منبع : صدای شیعه
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

توزيع رايگان نسخه‌های قرآن كريم در تركيه
نام مبارک «محمد» رایج ترین نام در هلند
مسلمان شدن 1353 نفر در جهان عرب
آغاز مسابقات ملی قرائت قرآن در اندونزی
نمايشگاه عكس‏هاي امام خميني (ره) در فرانسه ...
استفاده از حجاب برای زنان اندونزی اجباری می‌شود
برگزاری دوره قرآنی «الامام المرتضی(ع)» ویژه ...
افزایش گرایش مردم اسکاتلند به اسلام
استاد انصاریان: تجلی حیات معنوی موحد در گرو فهم ...
گزارش تصویری 2/ رجب 1438 حرم مطهر حضرت معصومه (س) - ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^