فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

استادحسین انصاریان: اختصاص حجاب به دختران اشتباه است!

 به گزارش شیعه آنلاین به نقل از فارس، استاد حسين انصاريان تأكيد كردند: دين حجاب را امري واجب و ضروري شمرده است و اين امر مستقيماً به وسيله پروردگار مطرح شده از اين رو قابل حذف و چشم‌پوشي نيست و منكر اين وظيفه از دين اسلام خارج است. همايش حجاب و عفاف و نقش‌ آن در پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس با حضور طلاب و استادان حوزه و دانشگاه، نماينده ولي فقيه در خوزستان و رئيس و اعضاي هيئت رئيسه دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد.
در اين همايش يك روزه كه ظهر امروز با همكاري اداره كل امور اجتماعي استانداري خوزستان در آمفي تئاتر دانشكده علوم دانشگاه شهيد چمران برگزار شد، استاد حسين انصاريان، ميهمان ويژه همايش در سخناني به تفسير آياتي از قرآن مجيد درباره حجاب پرداختند و گفتند : آثار منفي تبرج و نماياندن زيبايي‌هاي زن در جامعه بر مردان، جوانان و خانواده‌ها پوشيده نيست.
ایشان تصريح كردند : حتي اگر خدا انسان را به رعايت حجاب دستور نداده بود، با توجه به آثار منفي خودآرايي و تبرج، عقل و فطرت آدمي منفي بودن و خلاف اخلاق و امنيت اجتماعي بودن آن را درك مي‌كرد.
استاد انصاريان خاطرنشان كردند : تلويحاً و تصريحاً در 25 آيه يا بنا به گفته برخي محققان 14 آيه از جانب پروردگار با توجه به مصلحت زنان، مردان، خانواده و جامعه، مسئله پوشش و پاكدامني به عنوان سرمايه اخلاقي و انساني مطرح شده است.
معظم له تاکید کردند : دين حجاب را امري واجب و ضروري شمرده است و اين امر مستقيماً به وسيله پروردگار مطرح شده از اين رو، قابل حذف و چشم‌پوشي نيست و منكر اين وظيفه از دين اسلام خارج است.
اين استاد حوزه و اخلاق خاطرنشان كردند : حجاب مانع رشد نيست بلكه عاملي است كه موجب مي‌شود چشم‌هاي هرزه، ناموس مسلمانان را با چشم تيرباران نكند و با دل بيمارشان هوس‌هاي شيطاني در باطن نپرورانند.
استاد انصاریان در پایان هشدار دادند : متأسفانه بي‌حجابي در حال نمايان شدن است و روز به روز در جامعه شاهد تبديل بدحجابي به بي حجابي هستيم و اگر اقدامي در اين زمينه نكنيم، در آينده نزديك مروجان بي‌حجابي بر دانشگاه، كلاس‌هاي درس و محيط ما مسلط مي‌شوند و خطرات آن بسيار سنگين‌تر خواهد شد.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

استاد حسین انصاریان : بر خی از افراد جامعه نسبت به ...
استقبال علاقمندان از ترجمه قرآن کریم استاد حسین ...
سفر زیارتی استاد حسین انصاریان به عتبات عالیات + ...
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^