فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 18 ارديبهشت 1389 ساعت 08:17 صبح

تأیید حکم تخریب مسجد فاطمه زهرا (س)

تأیید حکم تخریب مسجد فاطمه زهرا (س)

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مهر، در پی چندین ماه کشمکش میان مسلمانان باکو با حاکمیت این جمهوری و چندین مورد تجمع و ارسال طومار به مسئولین، در نهایت دادگاه رسیدگی به این پرونده حکم تخریب مسجد نیمه‌ساز فاطمه زهرا (س) را صادر کرد.
مسجد حضرت فاطمه (س) که مجوز ساخت آن در زمان حیدر علی اف صادر شد به بهانه های واهی در زمان حاکمیت علی اف پسر تخریب می شود. درحالی که از زمان به حاکمیت رسیدن الهام علی اف مبانی شرع به طور کلی تعطیل و با اعتقادات مردم متدین جمهوری آذربایجان بازی می شود.
عده بسیاری از مسلمانان این جمهوری در اعتراض به تخریب مسجد فاطمه زهرا اقدام به تجمع و راهپیمایی کردند که با برخورد و واکنش تند پلیس و نیروهای امنیتی این کشور مواجه و تعدادی هم بازداشت شدند.
همچنین بسیاری از رؤسای احزاب و تشکلهای مردمی و اسلامی و صاحبنظران جمهوری آذربایجان تأیید حکم تخریب مسجد فاطمه زهرا را محکوم و آن را توهین به مسلمانان این کشور دانستند.
توفیق رضی زاده سرپرست هیئت امنای مسجد فاطمه زهرا در این رابطه گفت: هئیت امنای مسجد به دادگاه قانون اساسی شکایت خواهد کرد.
وی همچنین با تأکید بر اینکه روند احداث مسجد کاملا قانونی بوده است، گفت: تمام اسناد قانونی است مسجد فاطمه زهرا در پایگاه خبری این مسجد نمایش داده شده است.
الدنیز قلی اف رئیس جمعیت روشنفکران جمهوری آذربایجان نیز در گفتگو با خبرنگاران اقدام دادگاه عالی در تأیید حکم مسجد فاطمه زهرا(س) را ناعادلانه و سفارشی خواند و افزود این اقدام به معنای مقابله با ارزشهای دینی است. حاج ایلقار ابراهیم اغلو رئیس مرکز دفاع از آزادی اعتقادات دینی نیز این حکم را مفتضحانه خواند و آن را نافرمانی در برابر خداوند، توهین به نمادهای دینی و ملی جمهوری آذربایجان و نقض آشکار آزادی عقاید دینی دانست که لکه ننگی بر تاریخ معاصر این کشور است از این رو یادآور شد که همه مسلمانان جمهوری آذربایجان با توسل به راه های قانونی و حقوقی برای لغو این حکم تلاش کنند.
حاج محسن صمداف رئیس حزب اسلام جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به تأیید حکم تخریب مسجد فاطمه زهرا در ایام شهادت فاظمه زهرا گفت: آیا کسی که این حکم را داده است مخالف خدا و فاطمه زهرا نیست.
حاج نامیک باباخانف رئیس اتحادیه اجتماعی وحدت نیز بر اتخاذ روشهای قانونی جهت لغو حکم تخریب مسجد فاطمه زهرا تأکید کرد. حاج مهدی محمد اف رئیس اتحادیه ارزشهای ملی و معنوی جمهوری آذربایجان نیز تأیید حکم تخریب مسجد فاطمه زهرا در دادگاه عالی را به منزله بازی با ارزشهای معنوی و احساسات مسلمانان خواند و افزود مردم از رهنمودهای قرآن و اهل بیت(ع) پیروی خواهند کرد.
به رغم درخواستهای مردمی دادگاه عالی جمهوری آذربایجان روز جمعه 30 آوریل (10 اردیبهشت ماه) حکم دادگاه شماره دو اقتصادی باکو مبنی بر تخریب مسجد فاطمه زهرا تأیید شد.
پس از تشکیل دادگاه اولیه، مسلمانان پرونده این مسجد را به منظور بی اثر سازی حکم دادگاه اولیه به دادگاه عالی باکو ارجاع دادند به رغم این که جلسه رسیدگی به این پرونده امروز جمعه 17 اردیبهشت ماه تعیین شده بود اما دادگاه روز دهم اردیبهشت ماه به صورت غیر منتظره آن هم در آخرین ساعات کاری این جلسه بررسی و رأی دادگاه اولیه را ابقا کرد. در هر سه جلسه دادگاه عالی صدها نفر از مسلمانان مقابل دادگاه تجمع کرده و پلیس ده ها نفر از آنها را دستگیر کرد.
98 درصد مردم جمهوری آذربایجان مسلمان هستند و پیش از این نیز دو مسجد حضرت محمد و نفت داشلاری تخریب و چند مسجد دیگر تعطیل شدند.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
ممنوعیت استفاده از لفظ جلاله "الله" در مطبوعات ...
تمسخر حجاب در دانشگاه عربستان
ارتباط با امام زمان(ع) و ارواح مؤمنین
با شرکت ایران؛ نمايشگاه مسلمانان اروپا در فرانسه ...
پخش ویژه برنامه ولادت امام حسن عسگری(ع) از رادیو ...
استاد انصاریان:قیام عاشورا مصداق عینی امر به ...
افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع رفاهی زائران اربعین در ...
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛ توصیه استاد ...
استاد انصاریان: فاصلۀ بین ما از رحم مادر تا قبر یک ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^