فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

توطئه ای که در نطفه خفه شد

 سران ارتش ، همچنان وفادار حکومت بودند و سخت در مقابل انقلاب ایستادگی می کردند . هر روز تانک و توپ ها را در خیابانها جولان داده ، دست به ارعاب و تهدید مردم می زدند . از 12-22 بهمن ماه ، هر روز تظاهرات بود . مردم مجسمه های شاه و رضاخان را از بالای میادین به زیر می کشیدند و کم بیش نفراتی در خیابانها کشته می شدند که گاهی در مراسم تشییع جنازۀ
آنها ، تظاهرات به بهشت زهرا می کشید .
روز 21 بهمن ماه ، از طرف حکومت نظامی طی اعلامیۀ شدید اللحنی اعلام شد که ساعات حکومت نظامی افزایش یافته و از ساعت فلان تا فلان ، کسی حق رفت و آمد ندارد . همه منتظر دستور امام بودند . بلافاصله حضرت امام با جرأت تمام اعلام کردند که حکومت نظامی حرام است و مردم باید به خیابانها بریزند .
دولت که همۀ فرصتها را از دست رفته می دید ، تصمیم گرفته بود با حمله ای همه جانبه و کشتار وحشیانه ، شهر تهران را به ویرانه ای بدل کند و مردمان بیشماری را به خاک و خون بکشاند . افزایش ساعات حکومت نظامی هم برای این بود که فرصت کافی برای نقل و انتقال توپها و تانکها داشته باشند؛ اما رهبر بزرگ و الهی امقلاب ، با درایت و هوشیاری کامل ، در آن لحظۀ حساس به درستی مردم را هدایت کردند . مردم نیز یک بار دیگر وفاداری و ایمان قلبی خود را به انقلاب و رهبرشان به منصه ظهور گذاشتند و با آن همه تهدیدات شدید ، سینه سپر بلا کرده ، به خیابانها هجوم آوردند . بدین ترتیب راه بر کاروان توپ و تانک بسته شد و نقشۀ طاغوتیان نقش بر آب شد .
در آن ساعت ، که امام فرمان هجوم مردم به خیابانها را صادر کردند ، من در مدرسۀ علوی بودم که بی درنگ به وسط جمعیت آمدم . در آن یکی – دو روز آخر ، افراد زیادی در تهران کشته شدند . ما که برای غسل و کفن شهدا به بهشت زهرا رفته بودیم ، مشاهد کردیم که صدها جنازه آوردند . با این وجود مردم دست از مقاومت بر نمی داشتند .
این رشادت ها ریشه در دین و اعتقاد به رهبر انقلاب داشت و نشان آن بود که قیام نه برای نان و آب ، بلکه از سر دلسوزی برای دین و فرهنگ و استقلال کشور است . به این دلیل بود که حضرت امام پیروزی انقلاب را به « انفجار نور » تعبیر کردند .


منبع : منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان
رویای صادقه
شهر به شهر برای تثبیت انقلاب
عتاب پیامبر اکرم (ص)
به عشق وطن
شروع تبلیغ
درس خارج
آرامش و برکت منبر
فضای باز سیاسی
پرچم های دعای کمیل

بیشترین بازدید این مجموعه

توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^