فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

مدیر عامل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی ؛ همت مضاعف و کار مضاعف شالوده بقای مراکز تحقیقاتی و اسلامی است

 مدیر عامل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی گفت : همت مضاعف و کار مضاعف شالوده بقای مراکز تحقیقاتی و اسلامی است وی روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه ضمن معرفی مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی افزود : این مرکز  علمی یکی از فعالترین مرکز علمی تحقیقاتی جهان اسلام و شیعیان در حوزه امور فرهنگی و دینی است .
پیمان با بیان اینکه مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی در سال 1377 به همت و تحت اشراف استاد حسین انصاریان فعا لیت خود را آغاز نموده است. ادامه داد: این مؤسسه فرهنگی و دینی با هدف پاسداری از مرزهای عقیدتی مکتب اهل بیت(ع) بنیان نهاده شده است.

 مدیر عامل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی اظهار داشت:تلاش جهت شناساندن فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در داخل و خارج، گردآوری و تألیف و تدوین مقالات، متون. کتب دینی و ترجمه به زبانهای خارجی و بالعکس، برپایی نمایشگاه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری با محوریت دین از دیگر اهداف تاسیس این موسسه می باشد .

پیمان انجام مبادلات فرهنگی و هنری از طریق ارائه خدمات و کالاهای فرهنگی و هنری از قبیل، کتاب، مطبوعات، نوارهای صوتی و تصویری و نرم افزارهای رایانه ای و  تلاش در جهت گردآوری آثار فرهنگی به منظور کمک به حفظ و حراست میراث فرهنگی و دینی را از دیگر اهداف این مرکز برشمرد و بیان داشت: طراحی و تأسیس کتابخانه عمومی و تخصصی و ایجاد مرکز تهیه و تکثیر آثار صوتی و تصویری مذهبی از دیگر اهداف این مرکز است .

وی  در بخش دیگری از گفت و گوی خود خاطرنشان کرد: ایجاد پایگاههای اطلاع رسانی اینترنتی جهت ارائه خدمات علمی پژوهشی و اطلاع رسانی در زمینه علوم و معارف اسلامی، ایجاد مراکز پاسخگوئی به سئوالات و شبهات عقیدتی، اخلاقی و خانوادگی و اجتماعی بصورت اینترنتی، تلفنی، حضوری و مکاتبه ای از دیگر برنامه های این مرکز می باشد .


مدیر عامل مرکز تحقیقاتی دارالعرفان، ایجاد مرکز تخصصی تربیت مبلغ و واعظ برای تبلیغ دین در داخل و خارج کشور، جمع آوری و تنظیم و نشر آثار استاد حسین‌ انصاریان با بیش از 80 جلد کتاب در قالب 50 عنوان، همچنین تکثیر بیش از 5 هزار ساعت سخنرانی مضبوط در قالب 480 عنوان از دیگر فعالیت های این مرکز می باشد.

آیت پیمان سخنان و تالیفات استاد انصاریان را موضوعات اساسی علوم و معارف اسلامی بخصوص در حوزه عقاید ، سیره ، اخلاق ، تفسیر و عرفان اسلامی و کلام و امور اجتماعی معرفی کرد .


وی تصریح کرد: بحمدالله در پایگاه اطلاع رسانی عرفان به نشانی irwww.ansarian و  www.erfan.ir که امروز با 3 زبان زنده دنیا در حال فعالیت  می باشد. بخش اعظم آثار مکتوب و قریب 3 هزار سخنرانی موضوع گذاری شده استاد انصاریان در اختیار عموم قرارداده است
. وی تاکید کرد: در حال حاضر مجموعه ای از علوم ، معارف ، سیرة اهل بیت(ع) ، مقالات و ویژه نامه های مذهبی و هزاران مورد پرسش و پاسخ عقیدتی، اخلاقی، کلامی و فقهی را در کنار متن قرآن، نهج البلاغه، صحیفة سجادیه با ترجمه روان و دقیق استاد انصاریان در فضای مجازی به صورت رایگان در اختیارتشنگان معارف الهی عرضه نموده است.

پیمان افزود :  در سال 88 به همت مدیران اجرایی این مرکز، سایت اسلام شیعه به 22 زبان زنده دنیا با موضوعات مختلف اسلامی راه اندازی و این سایت امروز یکی از مهمترین منابع کلامی و اعتقادی شیعی به حساب می آید .
آیت پیمان در پایان گفت و گوی خود تصریح کرد : مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان در حال حاضر به نشانی قم ، خیابان شهید فاطمی (دور شهر ) ، کوچه شماره 19 ، پلاک 27 در خدمت علاقمندان بوده و به یاری خداوند منان قرار است ، مراسم کلنگ زنی احداث ساختمان جدید مرکز با حضور دانشمند فرزانه استاد حسین انصاریان روز سه شنبه 17 فرودین ساعت 17 به نشانی انتهای 45 متری عمار یاسر ، کمربندی قم ، نرسیده به موسسه تحقیقاتی دارالحدیث با حضور علما، و فضلا و عموم شهروندان برگزار شود .  

 


منبع : صدای شیعه
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

اطلاعیه مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
مطالب ناب استاد انصاریان در «سروش»، «ایتا»، ...
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1402
کتاب «خصال» با ترجمه استاد انصاریان به چاپ رسید
پیام استاد حسین انصاریان در پی جنایات هولناک ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^