فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

تحفه ای از نجف اشرف

اواخر سال 1348 حضرت امام در نجف اشرف تدریس ولایت فقیه را شروع کردند . از آشنایانی که به زیارت کربلا و نجف مشرف میشدند ، درخواست می کردیم حتما خدمت آقا برسند و ضمن جویا شدن از احوال ایشان جزوه های درسی را نیز با خود بیاورند . هریک از آن ها اوراقی چند داخل آستر لباس قرار داده، به ایران می رساندند ، اما هیچگاه جزوه های ما تکمیل نمیشد.
روزی شخصی که پای منبر من می آمد و از این طریق با هم آشنا شده بودیم ، گفت که دروس ولایت فقیه امام به صورت کتابی در آمده و به تعداد زیادی چاپ شده است . اگر می خواهی یکی برایت بیاورم . با خوشحالی استقبال کردم . چند روز بعد در تکیه تجریش، منبر داشتم . با هماهنگی قبلی، بعد از منبر سوار ماشین شدم ، یک ایستگاه پایین تر توقف کرده ، کتاب را از او تحویل گرفتم . بعد از آن نیز چند جلد برایم آورد که به دوستان دادم .
این کتاب ، خصوصا با توجه به این که بحث ولایت فقیه به صورت محوری مطرح شده و به اثبات رسیده بود که ولایت همان ولایت رسول الله و ائمه طاهرین است ، بسیار حایز اهمیت بود و در جهت دادن به مسیر فکری و اعتقادی جوانان و طرفداران امام فوق العاده موثر واقع شد . این کتاب به حوزه های علمیه نیز حیاتی تازه بخشید .


منبع : منتشر شده در مرکز اسناد انقلاب اسلامی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان
رویای صادقه
شهر به شهر برای تثبیت انقلاب
عتاب پیامبر اکرم (ص)
به عشق وطن
شروع تبلیغ
درس خارج
آرامش و برکت منبر
فضای باز سیاسی
پرچم های دعای کمیل

بیشترین بازدید این مجموعه

توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^