فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

مخالفت با رژیم صهیونیستی

در زمان اوج قدرت فداییان اسلام ، مردم مسلمان و جوانان غیور مملکت آمادۀ جهاد شده بودند و برای اعزام به فلسطین ثبت نام می کردند . من که کودکی هفت –هشت ساله بودم ، این شور و هیجان مردمی را به یاد می آورم . در آن زمان شخصیتهای زیادی جبهه گیری  می کردند ، یکی از  آنها حاج میرزا خلیل کمره ای هم مباحثه ای حضرت امام در حکمت و فلسفه بود که در تهران بر ضد اسراییل سخنرانی کرد و اعلامیه داد. آیت الله کاشانی نیز موضع سختی علیه اسراییل داشت .
با این وجود و علی رغم احساسات مردمی و جبهه گیری علما ، اولین دولتی که در ایران اسراییل را به رسمیت شناخت ، دولت دکتر محمد ساعد مراغه ای بود که اکثریت دولت او را فراماسونرها تشکیل می دادند .
در آن هنگام ؛ یعنی زمان آیت الله بروجردی ، حضرت امام فقط به عنوان یک مدرس عالی مقام مطرح بودند و موقعیت آن چنانی نداشتند که بخواهند موضع گیری رسمی بکنند ، اما ایشان از همان آغاز انقلاب ، موضعگیری شدید خود بر ضد اسراییل را هم در سخنرانی ها و هم در اعلامیه ها نشان دادند. امام با این موضع گیری تند ، بغض و کینۀ مردمی علیه اسراییل را شدت بخشیدند و حتی کسانی که به مسجد و منبر هم کاری نداشتند ، نسبت به این موضوع حساسیت نشان دادند.
ساواک برای مقابله با این موج فزاینده ، دست به کار شد و عده ای از علما و پیش نمازان سالمند را دور هم جمع کرد . سرانجام این شعار بر ضد حرکت امام ساخته شد که « الکفر امة واحدة » ( کافرین امت واحدی هستند) ، و به مردم تلقین می شد که اگر ما بخواهیم با یهودی ها بد باشیم ، پس باید با مسیحی ها هم بد باشیم و ...، چرا که هیچ کدام به حق نیستند .
پس از چندی حضرت امام طی یک سخنرانی اعلام کرد که این سخن حرف گزافی است که از دهان ساواکی ها بیرون آمده است . امام می دانست که اگر اسراییل قدرت بگیرد ، در ابتدای امر ، کشورهای همسایه ، سپس ایران و سرانجام دیگر کشورهای اسلامی از دست می رود و بلاد  اسلامی یکپارچه  تحت سیطرۀ آمریکا قرار گرفته ، چراغ اسلام خاموش می گردد. حضرت امام با آن نور باطنی که داشت ، لبۀ تیز حملات خود را متوجه اسراییل کرد . هم اکنون این حقیقت برای همگان روشن است که انقلاب حضرت امام بود که جلوی آن طرح عظیم « از نیل تا فرات » اسراییل را سد کرد و ان شاء الله روزی فرا رسد که فرمایش امام تحقق یابد و اسراییل از صفحۀ روزگار محو گردد .


منبع : منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

نامه ای به رزمندگان
تشدید مبارزات
توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان
برگزاری دعای کمیل در فاو
دعای آیت الله سید محمد تقی خوانساری در حق من
ترس از نزول عذاب الهی
انتشار کتاب شهید جاوید
وسوسۀ شیطانی
حسینیۀ ارشاد
توسل به حضرت رضا (ع) برای آمدن میهمان

بیشترین بازدید این مجموعه

تشدید مبارزات
نامه ای به رزمندگان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^