فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

منبرهای دربند

قبل از انقلاب اغلب مجالس ما در پایین شهر تهران و مراکز متدین نشین برگزار می شد . مناطق بالا ، جایی برای جولان ما نبود ، حتی رفت و آمد در آن مناطق نیز برای ما کاری دشوار می نمود . در آن مکانها ، بی حجابی زیاد بود و تقربیا فرم شهر نشینی اروپایی به خود گرفته بود .
محلۀ شلوغ و تفریحی دربند ، وضع نابسامانی داشت ، بخصوص روزهای آخر هفته زن و مرد ازدحامی فوق العاده در یک معبر باریک ، کوه نوردی می کردند . پای کوه مسجد کوچکی بود که صدی یک از کوه نوردان نماز صبح را در آن جا می خواندند . به  دوستان پیشنهاد کردم که صبح جمعه اول آفتاب مجلس روضه ای در آن جا برگزار کنیم و برای جذب مردم هر روز صبحانۀ مفصلی بدهیم . من مطمئن بودم که اگر بتوانیم آنها را به مجلس بکشانیم ، با شنیدن معارف الهی و اسلامی جذب می شوند . حضرت پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : « انتم کالمرضی و رب العالمین کالطبیب » . آری معارف الهی شفا و درمان مردمانی است که دچار عوارض روحی شده اند .
ما برنامه های خود را در آنجا شروع کردیم . هر روز نماز جماعت صبح بر پا بود و سپس سخنرانی و صبحانه های لذیذی مانند عدس ، حلیم ، پنیر و مغز گردو با نان سنگک داغ و تازه به مردم می دادیم . سخنرانی من با بیاناتی جذاب و دل نشین و با لحنی ملایم از بلندگو پخش می شد . این عمل و سخنان برای مردم تازگی داشت و آنها را در مسیرشان متوقف می کرد . دقایقی گوش فرا می دادند و به تدریج عده ای راه خود را به سمت مسجد کج می کردند . گاهی زنان و دختران نیز می آمدند و از ما می پرسیدند که کجا بنشینیم ، ما ابتدا به آنها چادری که از قبل تهیه شده بود می دادیم و به قسمت زنانه راهنمایی می کردیم .
هر هفته  عدۀ بیشتری جذب و با بخشی از معارف اسلامی و سخنانی از ائمۀ گرامی آشنا می شدند . جلسات متعددی در آن مسجد کوچک و در نزدیکی کاخ سعد آباد برگزار شد و نسیم هدایت و باران رحمت الهی جان و دل بسیاری را طراوت بخشید . پس از چندی ، بویی از آن نسیم  به مشام حکومتیان رسید . این اعمال که با طبع خراب آنان موافق نبود ، سبب شد که فرمان تعطیلی مجلس و محفل ما را صادر کنند .


منبع : منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

جشن های 2500 ساله
علوم اسلامی ، مترقی در هر زمینه
ملاقات با پروفسور حامد الگار در لندن
نامه ای به رزمندگان
تشدید مبارزات
توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان
برگزاری دعای کمیل در فاو
دعای آیت الله سید محمد تقی خوانساری در حق من
ترس از نزول عذاب الهی
انتشار کتاب شهید جاوید

بیشترین بازدید این مجموعه

جشن های 2500 ساله
حکایتی جالب

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^